recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield eller ATV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield eller ATV 4K?

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield eller ATV 4K?
    Sendt: 26-Januar-2021 kl. 14:01
Hej

Er på udkig efter en streamingboks til vores tv. Det er et Samsung.

Valget bliver nok enten Nvidia Shield eller Apple TV 4K og, det er primært pga. deres mulighed for at auto-matche framerate. Rygtet går, at Google TV får samme funktion i Android 11, men jeg har lært at tage rygter, særligt om Google, med et gran salt.

Vores brugsbehov:
- netflix
- viaplay
- DRTV
- Youtube
- HBO Nordic
- Disney+
- Filmstriben (engang i mellem)
- nem styring

Krav:
- Stabil boks og apps (krav fra konen, så ekstra vigtigt)
- helst ingen hak i billedet pga. skæv billedhastighed
- Casting (vi har en chromecast, som evt kan blive siddende)
- helst kunne styre vores JVC-soundbar (vist lavet af Elgiganten på licens)
 

Jeg var landet på en ATV (og med Netflix på tv'et, skulle hak pga. 24p blive et problem), men nu prøver en kammerat at sælge mig på en Shield. Den AI-upscaling ser ret imponerende ud, og med en Apple TV+ app på vej..

Vi har ingen rips eller andre medier, som skal afspilles. Forskellige lydformater er ikke afgørende. På sigt overvejer jeg noget lokal lagring af billeder, men det er nok ikke afgørende at kunne se dem på tv'et.

Jeg har læst mig blå i hovedet på tekniske specifikationer, men sælg mig gerne på jeres foretrukne boks, så jeg kan få brugt nogle penge og støtte en udenlandsk kæmpe-virksomhed!

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Hej

Er på udkig efter en streamingboks til vores tv. Det er et Samsung.

Valget bliver nok enten Nvidia Shield eller Apple TV 4K og, det er primært pga. deres mulighed for at auto-matche framerate. Rygtet går, at Google TV får samme funktion i Android 11, men jeg har lært at tage rygter, særligt om Google, med et gran salt.

Vores brugsbehov:
- netflix
- viaplay
- DRTV
- Youtube
- HBO Nordic
- Disney+
- Filmstriben (engang i mellem)
- nem styring

Krav:
- Stabil boks og apps (krav fra konen, så ekstra vigtigt)
- helst ingen hak i billedet pga. skæv billedhastighed
- Casting (vi har en chromecast, som evt kan blive siddende)
- helst kunne styre vores JVC-soundbar (vist lavet af Elgiganten på licens)
 

Jeg var landet på en ATV (og med Netflix på tv'et, skulle hak pga. 24p blive et problem), men nu prøver en kammerat at sælge mig på en Shield. Den AI-upscaling ser ret imponerende ud, og med en Apple TV+ app på vej..

Vi har ingen rips eller andre medier, som skal afspilles. Forskellige lydformater er ikke afgørende. På sigt overvejer jeg noget lokal lagring af billeder, men det er nok ikke afgørende at kunne se dem på tv'et.

Jeg har læst mig blå i hovedet på tekniske specifikationer, men sælg mig gerne på jeres foretrukne boks, så jeg kan få brugt nogle penge og støtte en udenlandsk kæmpe-virksomhed!

Den er ikke nem.
Da begge bokse har fordele og bagdele. shield tv har ikke filmstriben. Men alle de andre du nævner.

Nem styrring ville jeg siger shield tv.
er automatch framerate vigtig, så er det apple tv, men jeg synes dog at shield tv på trods af den native ikke har automattch framerate, så oplever jeg ikke judder (hakkende billede) som det hedder. Men det gør jeg på apple tv, hvis den kørte rent 60Hz

Nu ejer jeg selv begge bokse, hvor apple tv er bare standby for nogle få film jeg har købt der.

Men i er vandt til underteksternes udseende på chromecast, vil synes at apple tv, er kantet og klodset alá teletekst.

Prøv at lån din vens shield tv i første omgang og hvis i synes om den, så køb den, hvis i ikke gør, aflever den tilbage og køb et apple tv

og ja AI upscaleren er fantastisk

Redigeret af T-Duck - 26-Januar-2021 kl. 15:12
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:23
Han bruger desværre selv sin Shield, så ingen lånemuligheder :)

Jeg troede, at Shield fik auto-match i en opdatering sidste efterår?

Lige nu bruger vi kun Chromecasten til DRTV, da det ofte er 50/50 om tv'ets indbyggede DR-app virker, så ved ikke om vi decideret er vant til underteksterne.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:36
Som du måske er klar vil dit indlæg være blus på en langvarende religionskrig Wink Dit spørgsmål svarer vel til at spørge en rabbiner, en imam og en præst om hvilken religion, der er den bedste. Og svaret er vel altid - det kommer an på hvem du er!

De to bokse er begge vældig gode, de er begge stabile - og de kan løse det meste af det, som du beder om til UG - men der er forskelle.

De kan alle håndtere de apps, som du ønsker - bortset fra Filmstriben, der ikke findes på Shield! DBC, der er ejet af kommunerne/KL understøtter kun Apple TV med app på Smart-TV platform. Dog understøttes Chromecast, men officielt kun Googles egen, og man kan derfor ikke regne med at de "indbyggede" Chromecast i Shield eller tv fra Sony, Philips etc. også kan afspille Filmstriben via Chromecast.

Men da du har en Google Chromecast i forvejen, så er dette nok ikke et betydeligt issue - og din Chromecast kan du jo fortsat anvende til anden casting, hvis du vælger Apple TV

Auto framerate switching er "indbygget" i AppleTV, men der er tilfælde, hvor det ikke fungerer perfekt. En del klager over stutter på TV2-play (som du ikke selv ønsker), og nogle kæmper også med optagelser på 24.000 fps, som fx Netflix bruger. Der er tilsvarende udfordringer på Shield, da Google har valgt en anden strategi, nemlig at lade producenterne af apps selv stå for en evt. tilpasning til framerate - hvilket (næsten) ingen har gjort. Shield har derfor valgt at implementere en semi-løsning, hvor du aktivt skal bede Shield (ved tryk på remote) om at tilpasse til framerate, når filmen er startet(!), og der kommer et lille hickup, mens den justerer. Hvis du havde en masse rips, så kunne du køre dine apps via Kodi på Shield og lade Kodi tilpasse til framerate - for det kan Kodi - Men du har ikke en masse rips!

De kan formentlig begge uden problemer sende lyd til din JVC soundbar, men uddybning kræver nok, at du oplyser mere om model - er det en model, hvor der skal sløjfes gennem HDMI og hvilke lydformater skal understøttes - men du skriver, at forskellige lydformater ikke har den store betydning for dit valg (og her er der ellers religionskrigere, der mener at der er stor forskel på boksene!).

Jeg har valgt en Shield fordi det passe mig bedst - Men det er ikke nødvendigvis den bedste boks for dig af den grund.......! Hvis du i forvejen er på Apples platform, så lyder det for mig som oplagt, at du vælger Apple TV. Men hvis du i øvrigt er på Android, så kan integrationen med Google via Shield måske være en fordel for dig. 




miri
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:37
Køb en ATV simpelt og brugbart.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Han bruger desværre selv sin Shield, så ingen lånemuligheder :)

Jeg troede, at Shield fik auto-match i en opdatering sidste efterår?

Lige nu bruger vi kun Chromecasten til DRTV, da det ofte er 50/50 om tv'ets indbyggede DR-app virker, så ved ikke om vi decideret er vant til underteksterne.

Shield har automatch, hvis app udviklerne implementere det i deres apps. og der er det kun, KODI, plex og emby der har det(dvs programmer til egne rip)
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:51
Valget er enkelt, når det gælder stabilitet og funktionalitet - ATV4K.
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:00
Ah, jeg troede, at judder måske var lidt mindre et problem på Shield - for jeg har godt læst mig til, at særligt en del Netflix-materiale, men åbenbart også Apple TV+-film (?!?!), skulle have problemer med 24p.


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Valget er enkelt, når det gælder stabilitet og funktionalitet - ATV4K.
med de ting du nævner er Shield lige så kvalificeret.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Ah, jeg troede, at judder måske var lidt mindre et problem på Shield - for jeg har godt læst mig til, at særligt en del Netflix-materiale, men åbenbart også Apple TV+-film (?!?!), skulle have problemer med 24p.


jeg oplever ikke judder på Shield på den sammen måde jeg gjorde på Apple TV. I må se om i kan prøve begge af. Du har jo set din vens, så du ved hvad du går ind til. Ved så ikke om i kan låne et Apple tv et sted

Redigeret af T-Duck - 26-Januar-2021 kl. 16:15
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 17:24
AppleTv4K pga adgang til først og fremmest Itunes, men også AppleTV+ . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 20:22
hvor meget materiale oplevede du buddet på? Kan kun læse, at det er på Netflix-materiale, og måske også enkelte Apple TV+ titler? 

Har faktisk ikke oplevet min kammerats Shield, han har bare talt rosende om den - der er dog både en pandemi og afstand til hinder for lige at smutte forbi og opleve den. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu