recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield eller ATV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield eller ATV 4K?

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Men i er vandt til underteksternes udseende på chromecast, vil synes at apple tv, er kantet og klodset alá teletekst.
 

Det synes jeg ikke er rigtigt. Underteksterne er da meget skarpe på Apple TV 4K.

Disney+ eksempel.


Venlig hilsen
KB
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 14:07
Og nu er hustruen måske mest til en Google TV, mest pga. prisen. Så kan vi bedre bytte den ud, hvis der kommer en ny ATV i løbet af i år.

Beslutningsprocessen er ikke blevet mere effektiv LOL

Er der nogen nævneværdig forskel på hvor hurtigt, at boksene åbner en app, når man går ind i den? De indbyggede apps, som vi har på tv'et, kan (med undtagelse af Netflix) være afsindigt langsomme, og når barn vil se Brandmand Sam, så skal det jo helst gerne ske indenfor så få sekunder som muligt..

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Men i er vandt til underteksternes udseende på chromecast, vil synes at apple tv, er kantet og klodset alá teletekst.
 

Det synes jeg ikke er rigtigt. Underteksterne er da meget skarpe på Apple TV 4K.

Disney+ eksempel.


måske lidt overdrevet af mig. Men når man som på mit billede fra Disney+ på Android tv
Ser det mere klodset ud. Og jeg har ikke kunne ændre det på Apple tv, så det så mindre klodset ud, uden det blev for småt at se på

Og fra Netflix

For at vise punktummers forskel i forhold til Apple tv. Jeg ved det er en smags sag

Redigeret af T-Duck - 27-Januar-2021 kl. 14:52
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 21:06
Altså de bruger en anden font. Ligner da på ingen måde teletekst. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Havde Google TV været officielt til salg i Danmark, så havde jeg nok bare været et smut forbi Elgiganten. Den kan selvfølgelig bestilles fra EU, men det virker... tungt Smile

I havde fået en Google TV til test på Flatpanels?

Det har vi, men den er kun lige blevet sluttet til. Tiden har simpelthen ikke været til det endnu pga. den virtuelle CES-messe. Normalt er det hele overstået på en uge, men fordi messen i år var virtuel, så præsenterer producenterne ved særskilte præsentationer. Det er strukket godt ud.

Du kan godt importere fra EU, men vær opmærksom på, at i ikke-supporterede lande såsom Danmark får man en neddroslet version af den nye brugerflade. Den Google TV-brugerflade, som man ser hos Google og i diverse videoer, er anderledes og kræver pt. opsætning af DNS/VPN. Den skifter vel, når Google TV officielt lanceres i Danmark senere på året.


Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Tv'ets fjernbetjening har tidligere (da vi ikke kørte optisk) kunne tænde/slukke for soundbaren, så der bør være HDMI-CEC. Kan se, at Samsung dog kalder det "Anynet+"..

Jep, det er Anynet+ hos Samsung. Alle producenternes opfindsomme navne til standardiserede systemer... Smile


Redigeret af Rasmus Larsen - 28-Januar-2021 kl. 07:34
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Er der nogen nævneværdig forskel på hvor hurtigt, at boksene åbner en app, når man går ind i den? De indbyggede apps, som vi har på tv'et, kan (med undtagelse af Netflix) være afsindigt langsomme, og når barn vil se Brandmand Sam, så skal det jo helst gerne ske indenfor så få sekunder som muligt..

Min erfaring med den "billige" aflange Nvidia Shield 2019 er, at den nærmest ikke kan holde én app i hukommelsen. Det er ikke min erfaring med de tidligere Shield-bokse, så det må skyldes, at den aflange kun har 2GB RAM. I praksis betyder det reelt, at apps skal koldstarte nærmest hver gang - selvom man lige har været inde i Netflix for lidt siden. Jeg synes, at det er enormt forstyrrende i daglig brug. Den åbner dog apps hurtigere end Smart TV, helt afgjort.

Apropos prisaspektet: Jeg synes faktisk, at Apple og Nvidia overordnet holder den rette strategi for TV-mediebokse. Hold et fast prisniveau, som sikrer, at hardwaren ikke skal nedskaleres for meget. Her synes jeg, at den aflange Shield er et skridt i den forkerte retning. Når hardware bliver "race to the bottom", til stadigt lavere priser, så får vi også dårligere produkter, er min erfaring. Jeg håber derfor, at Apple og Nvidia - og andre - retter blikket opad i stedet for nedad med næste generation af hardwaren til disse mediebokse.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Og nu er hustruen måske mest til en Google TV, mest pga. prisen. Så kan vi bedre bytte den ud, hvis der kommer en ny ATV i løbet af i år.

Beslutningsprocessen er ikke blevet mere effektiv LOL

Er der nogen nævneværdig forskel på hvor hurtigt, at boksene åbner en app, når man går ind i den? De indbyggede apps, som vi har på tv'et, kan (med undtagelse af Netflix) være afsindigt langsomme, og når barn vil se Brandmand Sam, så skal det jo helst gerne ske indenfor så få sekunder som muligt..


Apple åbner apps på under to sekunder (cirka).

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Og nu er hustruen måske mest til en Google TV, mest pga. prisen. Så kan vi bedre bytte den ud, hvis der kommer en ny ATV i løbet af i år.

Beslutningsprocessen er ikke blevet mere effektiv LOL

Er der nogen nævneværdig forskel på hvor hurtigt, at boksene åbner en app, når man går ind i den? De indbyggede apps, som vi har på tv'et, kan (med undtagelse af Netflix) være afsindigt langsomme, og når barn vil se Brandmand Sam, så skal det jo helst gerne ske indenfor så få sekunder som muligt..



Apple åbner apps på under to sekunder (cirka).

Arh det gør det så ikke. i hvert fald ikke PLEX, drtv, netflix eller disney+
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 08:49
Hjemme hos os har vi 4 apple tv og 2 shield. Den nye (rør) og en 2017.

Shield er i begge tilfælde møg hamrende ustabil. Og skal tit genstartes. 
Mens det er sjældent at apple tv fejler. Jeg holder fast i min shield til hjemmebioen pga hd lyd, ellers var de begge nok røget af h til.
Overordnet er min oplevelse også at der er flest af de apps vi bruger på apple tv, men det er selvfølgelig mest et spørgsmål om de enkelte behov.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hjemme hos os har vi 4 apple tv og 2 shield. Den nye (rør) og en 2017.

Shield er i begge tilfælde møg hamrende ustabil. Og skal tit genstartes. 
Mens det er sjældent at apple tv fejler. Jeg holder fast i min shield til hjemmebioen pga hd lyd, ellers var de begge nok røget af h til.
Overordnet er min oplevelse også at der er flest af de apps vi bruger på apple tv, men det er selvfølgelig mest et spørgsmål om de enkelte behov.
undre mig over jer der siger shield er ustabile. For det er ikke min oplevelse, tværtimod. Jeg er på min anden shield nu, hvor mit apple tv er pakket væk, da vi syntes den var ustabil, og skulle gerne genstartes hver anden dag. Det er så 2015 og 2019pro vi har
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 undre mig over jer der siger shield er ustabile. For det er ikke min oplevelse, tværtimod. Jeg er på min anden shield nu, hvor mit apple tv er pakket væk, da vi syntes den var ustabil, og skulle gerne genstartes hver anden dag. Det er så 2015 og 2019pro vi har

Det er jo tydeligt du har et eller andet imod Apple TV. Du synes undertekster lige teletekst fordi de bruger en anden font hvor punktum og komma er mere firkantet i designet. Det var jo på ingen måde mere kantet.
De har begge nogle mangler, men du har jo åbenlyst noget imod Apple TV som gør du ser dem i et lys som der ikke er andre der kan genkende. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 undre mig over jer der siger shield er ustabile. For det er ikke min oplevelse, tværtimod. Jeg er på min anden shield nu, hvor mit apple tv er pakket væk, da vi syntes den var ustabil, og skulle gerne genstartes hver anden dag. Det er så 2015 og 2019pro vi har


Det er jo tydeligt du har et eller andet imod Apple TV. Du synes undertekster lige teletekst fordi de bruger en anden font hvor punktum og komma er mere firkantet i designet. Det var jo på ingen måde mere kantet.
De har begge nogle mangler, men du har jo åbenlyst noget imod Apple TV som gør du ser dem i et lys som der ikke er andre der kan genkende. 
Prøv lige at læs mit første svar til trådstarter? Der står der tydligt at han kunne hvis det var muligt at prøve begge bokse. Det ville jeg aldrig forslå hvis jeg ikke kunne lide apple.
Ja jeg har haft dårlige oplevelser med apple tv 4k, ja den mishandler lyden. Men synes jeg det er en dårligt boks? Nej ikke til rent tv lyd og til soundbars. men til hjemmebio er den uegnet, pga den lyden op, da den ikke bitstreamer. Ja jeg kan ikke lide underteksterne, og når man kommer fra android universet med mere blødere font, så er det overraskende grimt at se på en så moderne en boks som apple tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu