|
NVidia Shield, HDMI-CEC og volume kontrol |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2018 kl. 22:36 |
Jeg er ikke ekspert omkring HDMI-CEC, så håber én herinde kan hjælpe.
Dét jeg søger er en mulighed for, at en NVidia Shield kan styre volume på min surround processor - er det muligt? Har en Yamaha CX-5100 surround processor.
|
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Min styrer uden problemer volumen på min Marantz 7010. Jeg var bruger af en Harmony fjernbetjening men den er lagt på hylden efter jeg har fået Shield med CEC \Søren
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
hej - jeg hijacker lige her - jeg har også en marantz reciever - kan du henvise til en guide til hvordan man kan kontrollere volumen på sådan en?
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Hej
Det er et stykke tid siden jeg satte det op men inde i Shield menuen kan du vælge det. Jeg mener at det ligger i samme menu som der hvor du sætter CEC op. Jeg fandt lige dette via Google:-) Jeg håber at det kan bruges \Søren
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Det er sgu smart! Jeg bruger KUN min processor som volume kontrol og altid samme kilde - så kunne jeg styre alt vha. den lille Shield remote, ville det være en nem løsning.
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 380 |
Jeg ville gerne kunne bruge Shield TV remote til at styre volume på mit Samsung TV, hvor Shield TV er direkte tilkoblet.
Det fungerer desværre ikke - selvom jeg har sat Volume Control til CEC. Jeg har en Apple TV 4k koblet til samme TV - og her fungerer Volume Control fra Apple TV Remote fint... Redigeret af ClausBP - 19-Januar-2018 kl. 11:37 |
|
![]() |
|
Jeg skulle købe ind til børnefødselsdag i går og kom til at putte en NVidia Shield i kurven også :)
Tak for inputs herinde! Nu håber jeg også, at volume kan styres på min surround processor.
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |