recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4k bd afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4k bd afspiller

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Altid lækkert at blive talt ned til .LOL 

 Jeg vil afslutte min deltagelse med at sige, uvæsentlig sideeffekt, påført af den fremragende og meget roste HCX2 billedeprocesser, der er anvendt i nyrere Panasonic afspillere.

Gider simpelthen ikke lege "find 5 fejl", men til gengæld vil jeg gerne nyde mine film i fin kvalitet.

Tak for snakken og god fornøjelse med dit korstog. Smile

Lige en lille indskydelse. Jeg har Spears and Munsil disc (SM). Jeg har testet på min UB9000, og intet forkert kunne se. Jeg har også brugt den til videre tests af mit 65FZ950E, og samme resultat.

Det er ikke umuligt, at der er en fejl - jeg har det som du, når jeg IKKE kan finde/se en fejl, så vil jeg hellere nyde mit fantastiske billede.

Fortsat fornøjelig weekend.

Tak for input John, er meget begejstret for min nye afspiller. Har netop set Captain America, The first Avenger. 
Det var svært at se at der var tale om 1080p, hvis man ikke var klar over det, kunne man forledes til at tro det var 4K.

God søndag til dig også!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Du dokumenterer jo INTET, men smider et billede af et eller andet op?! 
Det er muligt at der er lidt "ringing", ikke noget jeg bemærker ved dagligt brug, derfor stopper jeg her...

Det dokumentere nøjagtigt hvad der foregår i HCX processoren, problemet opstår i det omfang du ikke forstår testen og hvad det er du ser, men det er ikke et problem med testen eller dokumentationen, det er andetsteds.

Og dertil har jeg tilbudt og ilustrere det ved personligt fremmøde eller informeret dig hvad der skal til for selv at teste det, men som sagt hjælper det ikke hvis man har mere travlt med ikke at gide, end at prøve at fordybe sig i det emne man forsøger at debatere.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 19:54
Endnu en på Recordere.dk mange patetiske slåskampe, der ikke tjener noget andet formål end, at slås.... 

Alle andre er stået af og ryster på hovedet. 

Afslut debatten, respektér hinandens holdninger, giv hinanden hånden og nyd et glas øl sammen i baren. Handshake  Beer






Redigeret af Gromit - 13-Januar-2019 kl. 19:56
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Endnu en på Recordere.dk mange patetiske slåskampe, der ikke tjener noget andet formål end, at slås.... 

Alle andre er stået af og ryster på hovedet. 

Afslut debatten, respektér hinandens holdninger, giv hinanden hånden og nyd et glas øl sammen i baren. Handshake  Beer





Ha ha, til dels enig!

Sjovt, om ca 1 måned har vi (undtaget højtalere) 100% samme setup......
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

@stridsøksen

Det virker til at du har ret godt styr på teknikken omkring hdr og 4K.
Så her et spørgsmål efter at have læst trådenLOL

På min gamle jvc x7 sendte jeg 1080P i typisk ca 24 frames.
Så hver pixel går jeg ud fra fik en værdi 24 gange i sekundet?

Har netop anskaffet mig en X7500 og har fået de første 4K HDR film
Statisk HDR10 

Får projektoren ikke stadig 24 frames Per sekund med alle pixel værdier som før bare 4K i stedet?
Fik tanken efter du skrev noget omkring manglende standard osv.. 

Lige i forhold til spørgsmålet så lad os ignorerer at x7500 ikke er ægte 4KLOL

I tilfældet med dine JVC projektore er 4K UHD film ikke rigtigt fordelagtige, men hvis du skal have et nogenlunde resultat er Pioneers tonemapping at foretrække.

Og ja du køre sikkert 24fps både i HD og UHD, hvis du sørger for at stille det i afspilleren.

Da dine projektoere er hverken WCG eller HDR kompatible får du sikkert det bedste resultat med HD BLU RAY mastrede film, som passer perfekt til begge projektoere, og den standard som du kalibrere dem til.

Til 4K film vil Panasonic UB420 og højere være at foretrække på grund af tonemapping, til at andet materiale ville jeg foretrække en afspiller med bedst mulig opscalering og signal håndtering, som feks en OPPO 103D, OPPO har den egenskab at kunne køre source direct og lade projektoren scalere hvis projektoren er bedre til det, på Panasonic skal du ind i setup menuen hver gang og skifte format, og jeg vil tro JVC scalere noget bedre end Panasonic.

Tak for svar men er ikke helt med - min x7500 er så vidt jeg kan se HDR og WCG kompatibel?
Har solgt min X7

Sorry så ikke dit indlæg før nu.

Du kan vende den om og spørge hvad er specs for at være HDR kompatibel, lysudbytte? og hvad sker der når du vælger en WCG profil på din projector, og hvordan påvirker det dit lysudbytte.?

Din X7500  er blot endnu en JVC med et farvrfilter som reducere lys som er direkte modsat af hvad der skal til for at få nogen fordel af HDR.

Vil tro den kan kalibreres spot on til Rec 709 6500K og en 2.4 gamma med et godt lysudbytte til HD SDR, hvor du kan lukke din manuelle iris og opnå fremragende on off kontrast. 
Du kan under ingen omstændigheder opfylde kravene til WCG HDR, så kan man ved hjælp af billedmanipulation prøve at adaptere materialet til projektorens egenskaber, men det vil altid blive lidt noget gætværk.

Du kan selvfølgelig altid reducere billedstørelsen indtil du har lys nok, gætter på det vil begynde at være brugbart når du kommer under 75" og din on off kontrast vil nok være ret lav med fuld åben iris på den størrelse lærred.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu