recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny CD-afspiller!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny CD-afspiller!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny CD-afspiller!
    Sendt: 03-Januar-2021 kl. 15:48
Kloge Hoveder! Har lige fået ny CD. Vincent CD1.2 til min Hegel 160 + Quad Z4 (fred være med HI-Freaks) Det lyder fantastisk. Når jeg spiller HØJT! Ved lav styrke (WAF-niveau) trækker lydbilledet næsten ud i køkkenet. Op med voloumeknappen og jeg er i paradis igen. Jeg elsker rørlyden. What`s wrong? Cry
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 17:07
Hvordan er den forbundet til din Hegel?
Med andre ord, bruger du den indbyggede DAC  i Vincent, eller den i H160?

Prøv at skygge mellem analog og digital input.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 17:31
Jeg var ikke klar over at der var indbygget dac i Vincent. Hegels dac har fået megen ros. Vil det sige at jeg ikke kan køre rent digitalt. Har lige sat en gammel opera på.  Nu står der med rødt i display “over”??? Stadig “what to do”? Der er ingen problemer m min Marantz Cd
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 17:58
Hvis du ikke bruger DAC i cd, behøver du i princippet ikke en så dyr afspiller.

Hvorfor bruger du ikke XLR kabel. Så kører det balanceret og så bør du få rør lyd.

Det gør du ikke ved at køre digitalt til forstærker.


Redigeret af Mufti - 03-Januar-2021 kl. 18:01
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 17:59
Slet

Redigeret af Mufti - 03-Januar-2021 kl. 18:00
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 18:03
Du kører jo digital indtil signalet når til en DAC. Der har du så valget mellem at lade din cd konvertere til analog og sende det signal til din Hegel via phonokabler, eller sende et digitale signal til din Hegel via optisk eller coax og lade Hegel stå for at konvertere til analog.

Du kan jo bare prøve dig frem og vælge det der lyder bedst
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 18:10
Der sidder tilsyneladende en  B_B PCM-1796 i den. Det er jo afgørende hvordan den er implementeret?
Det er nok det med rørene man skal satse på?!

Kender ikke afspilleren, men den ser mega sej ud!
Tillykke med den!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 18:16
For guds skyld, ikke et ord om kabler. Ellers skyder jeg mig en kugle for panden!!!! Mit udgangspunkt er et rent digitalt overført signal. Er der en dac i min Vincent. Jeg kørte før med en Marantz 5005 (har den stadig) og har prøvet utallige der var dyrere. MEN de ku ikke spille mine brændte cd-er. Den kan Vincent. Er der inbygget dac i den! Den lyder voldsomt mere musikalsk end min Marantz, men jeg er nødt til skrue op for lyden for at få et acceptabelt perspektiv. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 18:24
Man har da ingen glæde af en rørbestykket CDafspiller hvis man bruger digitaludgangen.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

For guds skyld, ikke et ord om kabler. Ellers skyder jeg mig en kugle for panden!!!! Mit udgangspunkt er et rent digitalt overført signal. Er der en dac i min Vincent. Jeg kørte før med en Marantz 5005 (har den stadig) og har prøvet utallige der var dyrere. MEN de ku ikke spille mine brændte cd-er. Den kan Vincent. Er der inbygget dac i den! Den lyder voldsomt mere musikalsk end min Marantz, men jeg er nødt til skrue op for lyden for at få et acceptabelt perspektiv. 

Ja, som skrevet en PCM1796 fra Burr Brown.
Smid så de analoge kabler i dyret og lad Vincent klare D/A.
Det kunne være løsningen...

Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 18:46
Hvis du kører digitalt til din Hegel, så får du ikke nogen rørlyd:-)


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1035
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 19:12
Er der også trykfejl på din nye cd afspiller, faldt lige over det da jeg googlede din nye cd 😉
Tror i øvrigt at du får mest ud af at køre anolog...Tillykke med dit nye køb 🙂
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu