|
Ny CD-afspiller! |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Actor
Bruger Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2021 kl. 15:48 |
Kloge Hoveder! Har lige fået ny CD. Vincent CD1.2 til min Hegel 160 + Quad Z4 (fred være med HI-Freaks) Det lyder fantastisk. Når jeg spiller HØJT! Ved lav styrke (WAF-niveau) trækker lydbilledet næsten ud i køkkenet. Op med voloumeknappen og jeg er i paradis igen. Jeg elsker rørlyden. What`s wrong?
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan er den forbundet til din Hegel?
Med andre ord, bruger du den indbyggede DAC i Vincent, eller den i H160? Prøv at skygge mellem analog og digital input.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Actor
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var ikke klar over at der var indbygget dac i Vincent. Hegels dac har fået megen ros. Vil det sige at jeg ikke kan køre rent digitalt. Har lige sat en gammel opera på. Nu står der med rødt i display “over”??? Stadig “what to do”? Der er ingen problemer m min Marantz Cd
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke bruger DAC i cd, behøver du i princippet ikke en så dyr afspiller.
Hvorfor bruger du ikke XLR kabel. Så kører det balanceret og så bør du få rør lyd. Det gør du ikke ved at køre digitalt til forstærker.
Redigeret af Mufti - 03-Januar-2021 kl. 18:01 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slet
Redigeret af Mufti - 03-Januar-2021 kl. 18:00 |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kører jo digital indtil signalet når til en DAC. Der har du så valget mellem at lade din cd konvertere til analog og sende det signal til din Hegel via phonokabler, eller sende et digitale signal til din Hegel via optisk eller coax og lade Hegel stå for at konvertere til analog.
Du kan jo bare prøve dig frem og vælge det der lyder bedst |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der sidder tilsyneladende en B_B PCM-1796 i den. Det er jo afgørende hvordan den er implementeret?
Det er nok det med rørene man skal satse på?! Kender ikke afspilleren, men den ser mega sej ud! Tillykke med den!
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Actor
Funktioner
Tak(0)
|
For guds skyld, ikke et ord om kabler. Ellers skyder jeg mig en kugle for panden!!!! Mit udgangspunkt er et rent digitalt overført signal. Er der en dac i min Vincent. Jeg kørte før med en Marantz 5005 (har den stadig) og har prøvet utallige der var dyrere. MEN de ku ikke spille mine brændte cd-er. Den kan Vincent. Er der inbygget dac i den! Den lyder voldsomt mere musikalsk end min Marantz, men jeg er nødt til skrue op for lyden for at få et acceptabelt perspektiv.
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man har da ingen glæde af en rørbestykket CDafspiller hvis man bruger digitaludgangen.
|
|
Pede8000
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, som skrevet en PCM1796 fra Burr Brown. Smid så de analoge kabler i dyret og lad Vincent klare D/A. Det kunne være løsningen... |
|
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du kører digitalt til din Hegel, så får du ikke nogen rørlyd:-)
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der også trykfejl på din nye cd afspiller, faldt lige over det da jeg googlede din nye cd 😉 Tror i øvrigt at du får mest ud af at køre anolog...Tillykke med dit nye køb 🙂
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |