|
Ny CD-afspiller! |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man skal have glæde af de rør der er i CD er det dennes DAC der skal bruges. Læs mit tidligere indlæg. Så vidt jeg kan se har CD xlr ud og forstærker xlr ind. Hvis disse ind og udgange er rigtigt lavet er det dem der skal bruges. Et balanceret signal er klart bedst.
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
H160 er ikke dual-mono og man bør derfor bruge ubalanceret.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det må du gerne forklare.
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ups - forkert tråd
Redigeret af slumbert - 03-Januar-2021 kl. 23:19 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg læste skam dit indlæg, men jeg læse også at trådstarter foretrækker at køre helt digitalt og samtidig er begejstret for rørlyden i sin afspiller i forholdd til marantz CD5005. Hvis den kører digitalt, så er det jo nok ikke rørerne han hører som bedre men et bedre drev og bedre clock med mindre jitter. Det er trådstarter jeg svarer ikke dig
Derfor mit simple forslg, så han kunne undersøge hvilket dac der faldt bedst i hans smag. |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man bør bruge ubalanceret fordi den ikke er dual-mono. |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alle digitale afspillere med analoge udgange, som din cd afspiller også har, er udstyret med en dac. Om du vil køre analogt eller digital fra din cd afspiller, afhænger jo af den lyd, du synes er bedst. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skriver netop at hvis balanceret kredsløb er lavet ordentligt. Det tror jeg næppe det er. Men må komme an på en prøve. I hvert fald giver det mindre støj. Jeg kender ikke definition på Dual mono. Betyder det at kanaler ikke deler strømforsyning eller kabinet?Det har næppe indflydelse på om det er balanceret eller ubalanceret.
|
||
Actor
Bruger Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil det sige at hvis jeg bruger coax fra min Marantz 5005 og coax ind i min Hegel saa er det stadig Marantz dac der staar for signalet. Eller er det min Hegel. Hvis jeg bruger Vincent coax ud og Hegel coax ind saa har r'rerne i Vincent ingen betydnig. Saa kan jeg jo lige saa godt anskaffe et rent CDdrev uden dac. Grunden til at jeg skriver m dobbelt a er at jeg har f[et ny tablet og kan ikke finde ud af hvordan jeg skriver aa eller
|
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, så bruger du DAC'en i Hegel-forstærkeren, fordi du overfører jo signalet digitalt.
Ja. Du burde selvfølgelig prøve at se, om du kan høre forskel på analog og digital overførsel mellem afspiller og forstærker, og bruge hvad du bedst kan lide. Redigeret af Naiera - 06-Januar-2021 kl. 17:44 |
||
Actor
Bruger Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
"Fandens. Jeg maa nok returnere Vincent til Dans TV. Heldigvis er servicen helt i top hos dem!!! Tak for gode raad!
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ja
Så rør lyden du hørte må være ren placebo.
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |