|
Ny forstærker, denon eller Marantz eller NAD |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig kan man høre forskel! Måske mindre mellem Denon og Marantz (samme boards, strømforsyniger o.s.v.), men man kan til NAD, ONKYO, Yamaha eller andet... |
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej du kan ej. I en kontrolleret blindtest vil du med 100% sikkerhed ikke være i stand til at identificere dem
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan godt lide den varme lyd i Marantz til musik, men processoren i min NAD 778 er bare så meget bedre til film end denon/Marantz.
Redigeret af KevinL - 21-Oktober-2022 kl. 01:09 |
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøvede at google. Har du et link? |
||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tænker du de specifike modeler eller generelt? I øvrigt lækkert med Parasound om du stadig har den - Det spiller
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Virkelig en lam "debat", men uanset om man kan eller ikke kan -høre- forskel, er der 100% sikkert objektiv forskel på de forskellige auto EQ systemer. Det sagt er jeg overbevist om at op spilde sime penge med en dyr side-gadering vs en op-gradering. Køb noget akustikforbedring i stedet.
|
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Beklager det manglende link - kan ikke finde det. Prøv eventuelt her https://www.matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm
Eller her for en samling af links til blandt andet ABX test af forstærkere https://www.head-fi.org/threads/testing-audiophile-claims-and-myths-the-original-compilation.769887/ Og ja, jeg har selv brugt mange penge på Hi-Fi og er vild med bløde VU-metre, som vugger i takt til musikken, men jeg ved at jeg narrer mig selv med hensyn til den faktiske reproduktion af lyden. Lige som jeg godt ved at naboens Tesla kan accellerere hurtigere til 100 end min SL500. Men jeg ved godt hvilken jeg ville vælge.
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så du mener at alle forstærkere lyder identisk eller at ingen reproducerer “ægte” lyd uanset?
|
||
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil give Snippermanden ret. Jeg skiftede selv fra en NAD T778 til en Denon X6700H for ca. et halvt år siden. Jeg syntes at lyden i NAD T778, men skiftede dels fordi jeg blev genereret af blæserstøjen og fordi jeg var nysgerrig efter at afprøve de lydformater, som NAD ikke har (f.eks. Auro 3D).
Jeg har ellers altid været skeptisk overfor Denon, da de har ry for ikke at være så musikalske som de andre mærker. Men den eneste forskel jeg hørte var, at bassen var lidt mere dominerende i Denon. Hvilket beror på deres EQ opsætning. Men bortset fra det, så hørte jeg ikke nogen forskel hverken i forhold til detaljer, musikalitet etc. Hvilket faktisk overraskede mig, da jeg havde forventet en forskel. Så gå med den, som du synes ser mest lækker ud :). Og vælg den med det antal kanaler, som du har brug for. Jeg er meget glad for min Denon og kommer til at beholde den i mange år. Men jeg er ikke sikker på, at jeg ville betale forskellen i dag til f.eks. Denon X3800, for at gå fra 9 til 11 kanaler (næsten 14K forskel i pris), men den viden jeg har nu.
|
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som én skriver, er der dels EQ-systemet, som giver en forskel, men derudover er der også kæmpe forskel på lyden i f.eks. stereoforstærkere. Alene forskellen i strømforsyning giver en forskel.
At påstå andet vidner om både manglende erfaring, men også manglende indsigt. Snippermandens påstand er jo, at der ikke er lydmæssig forskel, på en forstærker på 20 watt, og en på 200 watt... Redigeret af Flippo - 24-Oktober-2022 kl. 10:52 |
||
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er forskel på f.eks. en receiver i budget klassen og en receiver i high end klassen. Det har jeg selv konstateret. Gik fra en receiver i 4-5000 kr. klassen og til en i 20-25000 kr. Men spørgsmålet er vel mere om der er en reel forskel i lyden for de forskellige mærker i samme prisklasse? Udover at EQ "ud af boksen" er forskellig for de forskellige mærker. Hvilket man selv kan ændre på efterfølgende
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |