recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny G10 - Hjælp til opsætning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy G10 - Hjælp til opsætning.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Newflat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af Newflat Newflat skrev:

Er der nogen der kan
foreslå et SDHC kort (kan den klare 16gb?), eller kan jeg
bare hive hvilket som helst ned fra hylderne? Kan jeg
bruge det til andet end at vise billeder på bagefter?


Panasonic benyttede almindelige 2GB SDkort (ikke SDHC)
kort til at sende opdateringen ud på. Jeg ville bare købe
det billigste 1-2GB kort jeg kan finde og smide det ud
efter opdateringen. De koster vist ikke mere end 50-70
kroner efterhånden.


Hvor i landet befinder du dig? Det kan være der er en
i nærheden der ligger inde med et kort med opdateringen
på som du kan låne.



Det var da en fantastisk ide.
Jeg befinder mig i København, så hvis der er nogen der
vil låne ud, vil jeg være meget taknemmelig!
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 13:27

Oprindeligt skrevet af Newflat Newflat skrev:


Det var da en fantastisk ide.
Jeg befinder mig i København, så hvis der er nogen der
vil låne ud, vil jeg være meget taknemmelig!

Tja, jeg bor i Horsens, så hvis du lige kommer forbi kan du få Panasonic kortet med

Mon ikke der er nogle flinke mennesker der kan hjælpe i København?

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Peter90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 14:06
Her en gennemgang af tv'et, og et skema der fortæller de værdier andmelderen endte med at bruge.  Håber det kan bruges
Hilsen Peter
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Baseret på de G10'ere jeg har set og målt på, skal du indstille således:

BILLEDINDSTILLING=BIOGRAF (NORMAL kan fungere med i meget oplyste rum (sollys))

KONTRAST = 36 (kan øges i meget lyse rum og sænkes i meget mørke rum)

LYS=+1 (kan øges i lyse rum, men +1 er meget normalt)

FARVE = 30 (eller omkring 27 for den nyeste firmware)

SKARPHED = 5 (max., i nogle tilfælde mindre)

NUANCE = 0

FARVETEMP = VARM

X.V.COLOUR = AUTOMATISK

P-NR = FRA (kan øges lidt for analoge kilder, f.eks. analog tuner)

3D-COMB = FRA (kan evt. forbedre billedet ved analog tuner)

AVANCEREDE INDSTILLINGER:

HVIDBALANCE HØJ R = 0

HVIDBALANCE HØJ B = 0

HVIDBALANCE LAV R = 0

HVIDBALANCE LAV B = 0

GAMMA = 2.2

 

Hej Bantam

Er det gennemsnitlige indstillinger for de TV du har målt? Hvor gamle TV er disse indstillinger velegnet til?

Jeg kan nemlig se at de er forskellige fra hvad du fandt frem til på mit, både første og anden gang du målte på det.

 

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 15:17

Den store forskel er, at FARVE ser ud til at være en lille smule mere mættet med den nye firmware - derfor kan man stille den lidt lavere end default (som er 30).

Hvidbalancen er naturligvis forskellig mellem apparaterne - så der kan jeg ikke komme med en bedre anbefaling end default-indstillingerne (alle på nul). Jeg tror, at dine indstillinger for hvidbalancen blev (-3, +3, -4, 0) - så de havde flyttet sig lidt i forhold til første gang viste målingerne.

Mht. SKARPHED lider billedet ikke umiddelbart nogen skade af en indstilling op til 4 eller 5 - faktisk synes jeg det ser ud som om, der er sker en udtværing af detaljer i den lave ende af skalaen. Det er nemt at teste med DVE (DVD eller BD-udgaven), så prøv evt. at se, for hvilken værdi af SKARPHED ringing opstår. Man kan osse teste med luma plate billedet på DVD HD Basics og se, hvor der opstår uheldige artefakter. Ud fra disse billeder kan man vælge sig et kompromis.

NORMAL-indstillingen versus BIOGRAF-indstillingen giver faktisk kun mening i meget lyse rum. Problemet med NORMAL-indstillingen er, at den har et uheldigt gammaforløb i den mørke ende af farveskalaen og der ædes for mange shadow details. Men den kan løse et problem med manglende punch i billedet, hvis rummet er meget oplyst.

KONTRAST skal man indstille, så man ikke bliver blændet - og så man ikke har for lidt lys på billedet. Den skal nok ikke over 40-42, da (i det mindste nogle) G10 begynder at blive skæv i hvidbalancen og klippe whiter-than-white.

Håber det opklarede nogle, at de forskelle du ser. Mange af parametrene er jo i virkeligheden variable i forhold til omgivelserne - men det gælder ikke hvidbalancen.

EDIT: Rettede stave- og slåfejl.



Redigeret af bantam - 23-Oktober-2009 kl. 09:10
/lars
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Den store forskel er at FARVE ser ud til at være en lille smule mere mættet med den nye firmware - derfor kan man stille den lidt lavere en default (som er 30).

Hvidbalancen er naturligvis forskellig mellem apparaterne - så der kan jeg ikke komme med en bedre anbefaling end default-indstillingerne (alle på nul). Jeg tror, at dine indstillinger for hvisbalancen blev (-3, +3, -4, 0) - så de havde flyttet sig lidt i forhold til første gang viste målingerne.

Mht. SKARPHED lider billedet ikke umiddelbart nogen skade af en indstilling op til 4 eller 5 - faktisk synes jeg det ser ud som om, der er sker en udtværing af detaljer i den lave ende af skalaen. Det er nemt at teste med DVE (DVD eller BD-udgaven), så prøv evt. at se, for hvilken værdi af SKARPHED ringing opstår. Man kan osse teste med luma plate billedet på DVD HD Basics og se, hvor der opstår uheldige artefakter. Ud fra disse billeder kan man vælge sig et kompromis.

NORMAL-indstillingen versus BIOGRAF-indstillingen giver faktisk kun mening i meget lyse rum. Problemet med NORMAL-indstillingen er, at den har et uheldigt gammaforløb i den mørke ende af farveskalaen og der ædes for mange shadow details. Men den kan løse et problem med manglende puncg i billedet, hvis rummet er meget oplyst.

KONTRAST skal man indstille, så man ikke blive blændet - og så man ikke har for lidt lys på billedet. Den skal nok ikke over 40-42, da (i det mindste nogle) G10 begynder at blive skæv i hvidbalancen og klippe whiter-than-white.

Håber det opklarede nogle, at de forskelle du ser. Mange af parametrene er jo i virkeligheden variable i forhold til omgivelserne - men det gælder ikke hvidbalancen.

Det gjorde det, som altid er du kanon god til at forklare, tak.

 

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Newflat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 08:26



Enig!


Redigeret af Newflat - 23-Oktober-2009 kl. 08:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu