recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC med problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HTPC med problemer

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 15:11
Jeg har vedhæftet et udklip fra en test af lige præcis mit setup testet med TMT5, deraf fremgår det jo helt tydeligt, at når du kører rundt med en CPU belastning på 30% så er der noget HELT RAVENDE GALT

Og DU SKAL have Intel Manegement Engine driveren lagt ind.

Når det er sket så ser du pludselig sådan her ud Clap
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
goofyguf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2011
Sted: Odense, Danmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goofyguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 16:12
Har ikke læst posten igennem, så beklager meget hvis dette er nævnt:

Jeg står med samme hardware, og havde problemer med at afspille stort set ALT, da jeg fik det installeret. Til trods for at hardware dekodning var slået til. (lige tjek at dette er slået til som det første).

Derudover, blev jeg nødt til at re-installere OS (da min driver opdateringer til bundkort via. medfølgende CD/DVD gav problemer) og lod Windows finde ALLE driver selv på nær 2 lige gyldige enheder jeg ikke skulle bruge. Lyd, Grafik og alle essentiale enheder fandt Windows selv - installerede derefter min afspiller, slog hardware dekodning, og gjorde intet mht. driver for grafik / lyd eller chipsæt drivers til bundkortet, lod det hele være og bam(!) - så var der nada problemer what so ever med film....Confused

Redigeret af goofyguf - 22-Maj-2012 kl. 16:27
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg har vedhæftet et udklip fra en test af lige præcis mit setup testet med TMT5, deraf fremgår det jo helt tydeligt, at når du kører rundt med en CPU belastning på 30% så er der noget HELT RAVENDE GALT

Og DU SKAL have Intel Manegement Engine driveren lagt ind.

Når det er sket så ser du pludselig sådan her ud Clap

Det hele er installeret som du nævnte, men det har ikke ændret på noget. Tog endda management enige og installerede den igen. Som sagt, ingen ændring. CPU ligger stadigvæk og roder på ca, 30% og det hakker vildt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 00:43
Helt forfra med ny installation af win 7, som du kan se af af min egen aflæsning samt linket til test så kan man ikke, selv med bd 3d ikke komme over en cpu belastning på 8%.

Så når du ligger og roder med en cpu belastning på 30% så har du svaret, noget er gået galt på en eller anden måde
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 05:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

afspiller du selve disken i din htpc eller er det rips?

Rips, og præcis de samme med samme software, som virker fra den gamle HTPC. Dog er hardwaren ændret (det primære formål med at skifte HTPC) og windows 7 er en 64bit. Sidstnævnt KAN godt være en årsag.

hvor ligger rips (lokalt/server) og som hvad (ISO/MKV/...)?

Det lyder meget som de problemer jeg havde med Blu Ray inden jeg satte et flueben ved Buffered I/O i indstillingerne til Virtual Clone Drive.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 08:55
Brasch - alle mine film ligger på min lokale WHS, præcis som de altid har gjort. Og alt kører via kablet Gigabit netværk. Det er ihvertfald ikke der problemet ligger.

Jespermart - Det er nok den eneste løsning lige nu, selvom jeg hader at skulle gøre det, når jeg ikke kender årsagen. Så kan man jo blive ved i eet rask væk!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 12:30
Så er forsøget med en ny installation af windows 7 64bit afprøvet, og med præcis samme resultat.

Jeg testede dog på en lidt anden måde denne gang, og opdagede noget jeg egentlig slet ikke kan få til at hænge sammen.

Star wars BD 100% rip, (fylder ca. 45GB pr film). Når jeg afspiller disse, så ligger CPU, med HW accel. on, på ca. 30-35%. Slår jeg HW accel. fra så stiger CPU til ca. 50-60% forbrug.

Men hvis jeg afspiller Harry Potter og Dødsregalierne part 1 100% rip, så ligger CPU med HW accel. on på ca. 4-6%. Jeg gad ikke teste det uden HW accel. on.

Begge dele hakker præcis på samme måde i billedet og præcis som førnævnt, selv ved en CPU belastning nede på de 4-6%. Min gamle HTPC med gammelt MSI 965chipsæt, core2duo 6850 cpu, 4GB, (3.5GB) sløv ældre DDR2 ram, og med Nvidia GT430 afspiller dem helt flydende som det skal med win7 32bit.

Inden jeg dømmer defekt hardware, så har jeg tænkt mig at prøve med en win7 32bit. Men det bliver ikke lige nu. Selv med en SSD disk tager det ufatteligt lang tid at nå igennem en fuldstændig installation (+1½ time med sindsygt mange genstart).

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 13:42

Selv med en SSD disk tager det ufatteligt lang tid at nå igennem en fuldstændig installation (+1½ time med sindsygt mange genstart).

Det kan da ikke tage meget mere end ½ time at komme så langt at du kan teste om det virker. Resten kan du så installere bagefter.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 14:06

Så fik jeg samlet mit nye Mediacenter.

Hardwaren er sådan set lige til.

MB = Intel DH61AG
CPU = Intel I3 2120 processor
RAM = 4GB Kingston (et eller andet nummer jeg ikke kan huske).
HDD = 64GB SSD disk.
Kabinet = Streacom FC1

Win7 64bit installeret, alle driveere er opdateret til nyeste, inkl firmware til bundkortet. TMT5 installeret.
Alt virker umiddelbart fint, lige indtil jeg skal afspille BD, så har jeg problemer. Det hakker som en sindsyg. Og det er ikke framerate, det er galt med, men et eller andet decideret problem i hardware/software, som jeg bare ikke kan finde.
Der er ingen problemer med at afspille DVDére, så min mistanke ligger på/i omkring grafik og processore.

Der er eet enkelt alternativ, men som jeg dog ikke havde forudset skulle give dette problem. Og det er strømforsyningen. Jeg bruger en 90watt HP strømforsyning, simpelthen fordi jeg havde den. Men kan den være årsag til dette problem? Jeg har ikke fået målt forbruget endnu.

Varme problem er det ikke, for kabinettet kører pt. uden låg på netop af samme årsag, at så opstår der varme problemer. (den dyre 4cm blæser jeg havde købt, kan simpelthen ikke flytte nok luft alligevel. Så blev jeg så klog).

Er der nogen der har en ide?

Du kører med en 90w strømforsyning, jeg ser at Intel anbefaler 150-160w gad vide om det er problemet?

Redigeret af jespermart - 22-Maj-2012 kl. 14:06
Jesper

Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Selv med en SSD disk tager det ufatteligt lang tid at nå igennem en fuldstændig installation (+1½ time med sindsygt mange genstart).

Det kan da ikke tage meget mere end ½ time at komme så langt at du kan teste om det virker. Resten kan du så installere bagefter.

Flemming

Da jeg installerede Windows 7 Ultimate på min maskine, tog det 8 minutter, fra den stod i Menuen, til skrivebordet var fremme - så burde bestemt ikke ta 1½ time ...
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Da jeg installerede Windows 7 Ultimate på min maskine, tog det 8 minutter, fra den stod i Menuen, til skrivebordet var fremme - så burde bestemt ikke ta 1½ time ...

Medregn så lige patchninger olign. det tager tid, den rå installation tager jo ingen tid men den er jo tæt på ubrugelig...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Du kører med en 90w strømforsyning, jeg ser at Intel anbefaler 150-160w gad vide om det er problemet?

Den teori har jeg haft i tankerne fra start. Men jeg må tilstå, at jeg havde forventet en lidt anden reaktion, hvis det var pga. for lidt strøm.

Hvor fandt du forøvrigt at de anbefaler en 150-160w? Det eneste jeg synes at kunne finde er en længere forklaring om, at man skal regne det hele sammen ud fra hvordan man konfigurer sit system.
Og når man tænker på det link du selv lage op, så er det jo forholdsvis begrænset hvor meget der bruges, selv når man afspiller BD/3DBD. Mener den lå omkring 30watt i dit link.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu