|
Ny HTPC med problemer |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har vedhæftet et udklip fra en test af lige præcis mit setup testet med TMT5, deraf fremgår det jo helt tydeligt, at når du kører rundt med en CPU belastning på 30% så er der noget HELT RAVENDE GALT ![]() Hele testen kan du se her Og DU SKAL have Intel Manegement Engine driveren lagt ind. Når det er sket så ser du pludselig sådan her ud
![]() |
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
goofyguf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-September-2011 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 12 |
||
Har ikke læst posten igennem, så beklager meget hvis dette er nævnt:
Jeg står med samme hardware, og havde problemer med at afspille stort set ALT, da jeg fik det installeret. Til trods for at hardware dekodning var slået til. (lige tjek at dette er slået til som det første). Derudover, blev jeg nødt til at re-installere OS (da min driver opdateringer til bundkort via. medfølgende CD/DVD gav problemer) og lod Windows finde ALLE driver selv på nær 2 lige gyldige enheder jeg ikke skulle bruge. Lyd, Grafik og alle essentiale enheder fandt Windows selv - installerede derefter min afspiller, slog hardware dekodning, og gjorde intet mht. driver for grafik / lyd eller chipsæt drivers til bundkortet, lod det hele være og bam(!) - så var der nada problemer what so ever med film....
![]() Redigeret af goofyguf - 22-Maj-2012 kl. 16:27 |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Det hele er installeret som du nævnte, men det har ikke ændret på noget. Tog endda management enige og installerede den igen. Som sagt, ingen ændring. CPU ligger stadigvæk og roder på ca, 30% og det hakker vildt.
|
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
Helt forfra med ny installation af win 7, som du kan se af af min egen aflæsning samt linket til test så kan man ikke, selv med bd 3d ikke komme over en cpu belastning på 8%.
Så når du ligger og roder med en cpu belastning på 30% så har du svaret, noget er gået galt på en eller anden måde
|
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
||
hvor ligger rips (lokalt/server) og som hvad (ISO/MKV/...)? Det lyder meget som de problemer jeg havde med Blu Ray inden jeg satte et flueben ved Buffered I/O i indstillingerne til Virtual Clone Drive.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Brasch - alle mine film ligger på min lokale WHS, præcis som de altid har gjort. Og alt kører via kablet Gigabit netværk. Det er ihvertfald ikke der problemet ligger.
Jespermart - Det er nok den eneste løsning lige nu, selvom jeg hader at skulle gøre det, når jeg ikke kender årsagen. Så kan man jo blive ved i eet rask væk!
|
|||
![]() |
|||
||
Så er forsøget med en ny installation af windows 7 64bit afprøvet, og med præcis samme resultat.
Jeg testede dog på en lidt anden måde denne gang, og opdagede noget jeg egentlig slet ikke kan få til at hænge sammen. Star wars BD 100% rip, (fylder ca. 45GB pr film). Når jeg afspiller disse, så ligger CPU, med HW accel. on, på ca. 30-35%. Slår jeg HW accel. fra så stiger CPU til ca. 50-60% forbrug. Men hvis jeg afspiller Harry Potter og Dødsregalierne part 1 100% rip, så ligger CPU med HW accel. on på ca. 4-6%. Jeg gad ikke teste det uden HW accel. on. Begge dele hakker præcis på samme måde i billedet og præcis som førnævnt, selv ved en CPU belastning nede på de 4-6%. Min gamle HTPC med gammelt MSI 965chipsæt, core2duo 6850 cpu, 4GB, (3.5GB) sløv ældre DDR2 ram, og med Nvidia GT430 afspiller dem helt flydende som det skal med win7 32bit. Inden jeg dømmer defekt hardware, så har jeg tænkt mig at prøve med en win7 32bit. Men det bliver ikke lige nu. Selv med en SSD disk tager det ufatteligt lang tid at nå igennem en fuldstændig installation (+1½ time med sindsygt mange genstart). |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
||
Det kan da ikke tage meget mere end ½ time at komme så langt at du kan teste om det virker. Resten kan du så installere bagefter.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Du kører med en 90w strømforsyning, jeg ser at Intel anbefaler 150-160w gad vide om det er problemet?
Redigeret af jespermart - 22-Maj-2012 kl. 14:06 |
|||
Jesper
|||
![]() |
|||
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
||
Da jeg installerede Windows 7 Ultimate på min maskine, tog det 8 minutter, fra den stod i Menuen, til skrivebordet var fremme - så burde bestemt ikke ta 1½ time ...
|
|||
![]() |
|||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
||
Medregn så lige patchninger olign. det tager tid, den rå installation tager jo ingen tid men den er jo tæt på ubrugelig...
|
|||
![]() |
|||
||
Den teori har jeg haft i tankerne fra start. Men jeg må tilstå, at jeg havde forventet en lidt anden reaktion, hvis det var pga. for lidt strøm. Hvor fandt du forøvrigt at de anbefaler en 150-160w? Det eneste jeg synes at kunne finde er en længere forklaring om, at man skal regne det hele sammen ud fra hvordan man konfigurer sit system. Og når man tænker på det link du selv lage op, så er det jo forholdsvis begrænset hvor meget der bruges, selv når man afspiller BD/3DBD. Mener den lå omkring 30watt i dit link. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |