recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC med problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HTPC med problemer

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 23:23
Min første tanke falder på hvilke codecs kører du på maskinen? Nu er det lidt tid siden jeg sidst har anvende tmt5 på en htpc, men installerer den de codecs den anvender?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 07:53
Jeg synes forsat du skal forsøge med anden afspiller, mest for at udelukke tmt5 som fejlkilde. Hvis det ikke virker i anden afspiller, så må det jo være din hardware der laver noget rod.

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 11:48
Her er en gennemgang af dit setup fra missing remote.

Som jeg kan se, så trækker en 35w CPU med de fleste ting i brug  ca. 95w
og en 65w CPU med de fleste ting i brug ca. 177w.

Så det er nok et spørgsmål om du ikke ligger i den lave ende med din power-supply. Om det så har noget at gøre med dit problem er jo selvfølgelig en helt anden sag.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 13:01
jeg kan ikke huske det, men er der speedstep på i3?
i så fald vil jeg tro at den vil reagere på samme måde ved mgl. strøm som ved overophedning - altså sætte farten ned. Om den så starter med at tage juice fra GPU'en er et godt spørgsmål
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2012 kl. 08:52
Har en ny strømforsyning på 150watt på vej. Så må jeg se om det ændre noget. Det var trods alt et forsøg fra start med den 90watt.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 18:16
Så er systemet testet med en ny strømforsyning (150watt). Det ændrede ikke noget.
Installerede derefter en prøve version af PowerDVD. Det virkede til gengæld helt som det skulle. Så meget for det lille simple problem, og som flere havde forslået før. Bare underligt at TMT5 har så store problemer med det her setup, der i realiteten er magen til det gamle, blot med ny hardware og så en 64bit windows.

Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2005
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 18:48
Hej Kim,

Jeg skal lige høre dig om du fik styr på varmeproblmet ?

Mvh
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 19:03
Nope, varmeproblemet er der stadigvæk, men jeg har heller ikke gjort så meget for det, da der skal tænkes i andre baner mht. det. Dels skal stock køleren skiftes (den er for høj) og dernæst skal der arbejdes på at enten lave bedre ventilator eller alternativt en lidt anden form for ventilation i form af huller i toppladen.

Jeg går med en ide om at prøve en 50mm blæser i stedet. Det kræver godt nok at man selv laver en form for ophæng til det.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 19:15
Hej igen :)

Du må ha' overvejet kabinettet F7CB ... Hvad var årsagen til at valget faldt på F1CB. Kan nemlig se at der er plads til en 80 cm blæser i F7CB !

Mvh
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 19:22
Udelukkende størrelsen. Jeg har et kæmpe OrigenAE X11 kabinet, og nu skulle det bare være så småt som muligt. Måske en anelse for småt, men så blev man så klog LOL
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 19:25
Okay :)

Hvad er det helt præcist der bliver for varmt. Er det CPU'en eller det interne grafik kort... Eller går det ud på et ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 21:39
Det er det hele. Varmen kommer ikke nok ud af kabinettet. Den har som sådan ikke givet problemer (endnu) da det primært skyldes låget mest har været af. Men tjekkede på et tidspunkt at cpu var oppe på 70 grader, og det er efter min mening for meget. Det bør blive bedre.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu