recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NY INDEN FOR FELTET - HJÆLP!!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNY INDEN FOR FELTET - HJÆLP!!!!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
TobiasMoerch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 11:12
ok. nogen der ved hvor man kan finde en anmeldelse af panasonic systemet? og evt andre gode system-pakker?
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Mja det er op til ham om han ikke vil have et "plastik anlæg" som du så smukt kalder det, til trods af at det samler på flotte anmeldelser over alt på nettet. alaTest giver det 4 ud af 5 stjerner, reviews.cnet.com giver sættet 5 ud af 5 stjerner, testfreaks.co.uk giver 9 ud af 10 og sådan fortsætter det på hele linien med positive anmeldelser, så noget må Panasonic have gjort rigtigt ved dette "plastik anlæg".

Så konklutionen er at det sæt er et rigtigt godt og billigt Blu-ray sæt til en novice.
Er alle de "anmeldelser" ikke bare bruger anmeldelser og ikke ekspert anmeldelser ? Bruger anmeldelser er for det meste ubrugelige efter min mening. Det er jo folk der har købt det og det er desværre de færreste folk der har de helt neutrale briller i den situation.
Og ja det kan da sikkert godt tilfredsstille en novice, men sikkert ikke i særlig lang tid.

Vi kunne sikkert diskutere dette side op og side ned, derfor vil jeg forslå trådstarter at komme ud også hører på varerne i stedet.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 13:59
Aim:
Har jeg også tænkt mig. Men jeg bor et sted, hvor det ikke lige er til at komme til det. Så tænkte at i måske kunne gøre mig lidt mere målrettet i min søgen - derfor denne tråd :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 14:23
Hvis jeg kun havde 4-5k at gøre godt med, var ung og godt gang i den, så skulle der stå en PS3 og Z5500 kunne sikkert tilfredsstille mit behov for lyd i nogle år til jeg havde fået sparet op til 10k+ som et anlæg mindst koster hvis det skal "sparke røv"Tongue
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Mja det er op til ham om han ikke vil have et "plastik anlæg" som du så smukt kalder det, til trods af at det samler på flotte anmeldelser over alt på nettet. alaTest giver det 4 ud af 5 stjerner, reviews.cnet.com giver sættet 5 ud af 5 stjerner, testfreaks.co.uk giver 9 ud af 10 og sådan fortsætter det på hele linien med positive anmeldelser, så noget må Panasonic have gjort rigtigt ved dette "plastik anlæg".

Så konklutionen er at det sæt er et rigtigt godt og billigt Blu-ray sæt til en novice.
Er alle de "anmeldelser" ikke bare bruger anmeldelser og ikke ekspert anmeldelser ? Bruger anmeldelser er for det meste ubrugelige efter min mening. Det er jo folk der har købt det og det er desværre de færreste folk der har de helt neutrale briller i den situation.
Og ja det kan da sikkert godt tilfredsstille en novice, men sikkert ikke i særlig lang tid.

Vi kunne sikkert diskutere dette side op og side ned, derfor vil jeg forslå trådstarter at komme ud også hører på varerne i stedet.
Men har du neutrale briller på ? Du har ikke hørt nogen af disse anlæg, men alligevel er du sikker på det er noget plastic.
Ligesom udviklingen på de større anlæg går stærkt, så går den altså også ganske hurtigt på disse pakkeløsninger.
Hvis man kigger lidt på nettet, kan man finde ganske gode testresultater på sådanne pakkeløsninger. Desværre har det ikke været muligt for mig at finde på lige netop den pakke fra Panasonic som er foreslået her, men her er lige en lille liste på tre andre systemer fra Panasonic:

Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 14:47
har man ikke så mange $ så er det helt klart et godt bud til prisen med de panasonic sæt
hvor der hele er incl, jeg kan rigtigt godt lige at den 5.1 forstærker er indbygget i selve
blueray afspilleren og er meget kompakt og flot i en stue.
Det er ikke hi-end hifi eller fedt til de store danse fester, men kan helt sikkert lave surround lyd
og rigeligt af det til at du syndtes det er sjovt og fedt at se gode film.

jeg har selv started med panasonic sæts, og de er faktisk så gode at jeg stadig bruger
de "plastic" højtalere i mit store surround setup som bag højtalere,
hvis man har masser af viden og erfaring kan man overveje at købe alle stumperne brugt
og på den måde ende med at få bedre grejer set med vores øjne,
men dette kræver en masse tålmodighed og tid og køre rundt og checke grej mv.
og forhandlinger med folk, og garanti der mangler og ingen support, osv.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 14:49
Nej Jeg har ikke neutrale briller på, og ja jeg har nok en forudindtaget holdning om at disse systemer er mindre gode og at man helt sikkert kan finde meget mere lyd for pengende andre steder.
Disse systemer vil givet vis også tilfredsstille mange, ellers blev de jo nok ikke lavet i så stor stil. Og de er da også pæne og lette at indpasse i de fleste hjem. Men igen bruger man lidt tid på at finde noget godt brugt eller måske en tusse eller to mere, kan man få noget der sparker ti gange mere røv. Jeg har fx selv fornyligt købt et sæt demo højtalere til mit hifi setup. Højttalerne er købt i en mindre hifibutik, normal pris i dk og udlandet på disse er omkring 10.000,- jeg fik den for 2500,-, Det vil jeg så også sige er en af de bedste handler jeg har gjort, men normalt kan man også let finde ting til 50*% som kun er et eller to år gamle og standig fuld funktionsdygtige.

Mine udtagelser mht. til bruger anmeldelser er ikke for at nedgøre nogen, men blot en konstatering af at de brugere som anmelder sjældent kommer fra en større system, og de har derfor ingen referrence punkter til noget bedre, de har kun referance til deres tidligere og højest sandsynlig billigere system.

Redigeret af Aim - 06-Juli-2010 kl. 14:51
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 15:01
Tests og andres anbefalinger skal du jo ikke læse samtidig med at du ser film og hører lyden!
Du skal SELV ud og høre hvad du kan få for pengene.
Div. blade har annonce interesser og du kan altid finde en test, der giver et hvilket som helst produkt en anbefaling.
Ligeledes er INGEN brugere, hverken her eller andre steder, objektive.
Dine egne ører er heller ikke objektive; men du kan dog vælge hvad du vil vægte.
Husk også at INGEN sælger er objektiv; men netop sælger og dermed din modpart i handelen.
Ud og LYT - alt andet er lotteri-spil.

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 15:44
Nu har jeg et meget stramt budget grundet en drøm om at købe bolig snart, men vil hellere ikke undvære god lyd.
Jeg har bygget et setup som har stået mig i ca. 5000 kr. uden kabler og det består af følgende:

Onkyo TX-SR 507 (Kostede mig 1999 kr.)
Eltax Moviemaxx 5.0 højtalere (Kostede 2000 kr. ved Cableman.dk)
Pure Acoustics Supernova 10" sub (Kostede 1300 kr. ved Elgiganten)

Jeg er udemærket klar over at der ikke er tale om Hifi, men kvaliteten af det er langt over nogen pakkeløsninger jeg kender til, og har rodet med både LG, Sony, Samsung og et Phillips. 
Derudover kan man få blu-ray afspillere helt ned i 700 kr. 
Ved godt det overstiger dit budget, men vil også sige at det er de ekstra kroner værd, jeg har ihvertfaldt været meget tilfreds med mit og det bliver brugt flittigt til både film og musik.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 16:02

Højttalerne er købt i en mindre hifibutik, normal pris i dk og udlandet på disse er omkring 10.000,- jeg fik den for 2500,-, Det vil jeg så også sige er en af de bedste handler jeg har gjort, men normalt kan man også let finde ting til 50*% som kun er et eller to år gamle og standig fuld funktionsdygtige.
Er det dine Elac´s du har været så svine heldig med ?

btw. Jeg er ikke uenig i, at du kan få mere ud af, at gå på brugtmarkedet. Men som førstegangskøber er det ikke det nemmeste at finde rundt i Wink.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 16:04
beddemiz: 
tak for et helt konkret forslag - sidder lige og kigger på det lige nu. jeg skal dog lige finde de sidste penge hvis det er ;)
Men sådan et sæt som du laver der, er det til for sådan en dødelig en som mig, at sætte sammen?

TonnyBoy:
jeg overvejer også kraftigt at købe det i kalder et "plast-anlæg". jeg er ny på feltet, og jeg ved endnu ikke om det er noget jeg vil spare op til og investere i i fremtiden, så det vil nok være en god start. 
Men er der nogen der har gode erfaringer omkring et godt og billigt plast'anlæg? bare så jeg ved hvad jeg skal gå efter, når jeg skal ud og lytte :)
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Højttalerne er købt i en mindre hifibutik, normal pris i dk og udlandet på disse er omkring 10.000,- jeg fik den for 2500,-, Det vil jeg så også sige er en af de bedste handler jeg har gjort, men normalt kan man også let finde ting til 50*% som kun er et eller to år gamle og standig fuld funktionsdygtige.
Er det dine Elac´s du har været så svine heldig med ?

btw. Jeg er ikke uenig i, at du kan få mere ud af, at gå på brugtmarkedet. Men som førstegangskøber er det ikke det nemmeste at finde rundt i Wink.
Nej det var nu ikke Elac jeg var heldig med, den fik jeg dog også til ca ½ pris brugt 1 år gammel.
Det er nogle højttalere jeg bruger i stuen, til mit stereo setup, hvor jeg lavet et super kup.

Og ja jeg er nu også enig med dig i at som førstegangskøber at man skal passe på, men det handler om man sætter sig grundigt ind i tingene hjemmefra og ikke laver nogen forhastet køb (taler af erfaring Smile)
Og så ellers bare ud og lyt og rører ved tingene.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu