recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Mac mini med HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Mac mini med HDMI

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Flot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Frederiksberg C
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Mac mini med HDMI
    Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:00
Så lykkedes det apple at opgradere mac mini med bedre grafik og hdmi...
 
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Flot Flot skrev:

Så lykkedes det apple at opgradere mac mini med bedre grafik og hdmi...
 

Ja den er lækker ,men alt alt for dyr.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:08
Hmm hvilken cpu er det præcist? er det intels ULV serie? kan ikke forstå hvordan de kan presse en dual core ned under 10w idle så igen har jeg ikke set cpu'er fra ulv serien med så høj ghz. 

stadig ikke blu-ray?

Forstår ikke helt hvem de rammer med den, synes den er for dyr til et mediacenter men også lidt overkill rent hardware mæssigt. Hvis man vil have en lille stationær kan man jo lige så godt købe en imac. 


Redigeret af Briam - 15-Juni-2010 kl. 11:40
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:08
Mangler et bluraydrev
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Hmm hvilken cpu er det præcist? er det intels ULV serie? kan ikke forstå hvordan de kan præsse en dual core ned under 10w idle så igen har jeg ikke set cpu'er fra ulv serien med så høj ghz. 
stadig ikke blu-ray?
Forstår ikke helt hvem de rammer med den, synes den er for dyr til et mediacenter men også lidt overkill rent hardware mæssigt. Hvis man vil have en lille stationær kan man jo lige så godt købe en imac. 


Jeg tror slet ikke Apple bruger ULV-processorer. Det er vist bare de samme Core 2 Duo som i Macbook, Imac osv.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:15
Utroligt havde aldrig forventet de ville komme med en HDMI port, normalt benytter de jo en Display port.
Men en lækker nyhed.
For dyr, tja måske og måske ikke. Der er jo ikke andre tilsvarende maskiner på markedet, så svært at vurdere om den er for dyr. En pris på 4.000 havde nok været bedre.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Hmm hvilken cpu er det præcist? er det intels ULV serie? kan ikke forstå hvordan de kan præsse en dual core ned under 10w idle så igen har jeg ikke set cpu'er fra ulv serien med så høj ghz. 

stadig ikke blu-ray?

Forstår ikke helt hvem de rammer med den, synes den er for dyr til et mediacenter men også lidt overkill rent hardware mæssigt. Hvis man vil have en lille stationær kan man jo lige så godt købe en imac. 
Min nuværende Mini bruger 17 watt idle og den nye spare vist en del på den nye grafik del..

Kan ikke se den overkill til et mediecenter, den har da de helt rigtige specs, hvis menuer osv skal køre flydende.. og hvis den så idler på 10 watt er det da helt ok med lidt ekstra kræfterApprove
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


For dyr, tja måske og måske ikke. Der er jo ikke andre tilsvarende maskiner på markedet, så svært at vurdere om den er for dyr. En pris på 4.000 havde nok været bedre.

Altså du tænker størrelse? for mener da godt man kan finde en bærbar f.eks. med samme hardware til samme pris.

Kan en core2duo virkeligt bruge kun 10w idle... glæder mig til at se tests :)
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Min nuværende Mini bruger 17 watt idle og den nye spare vist en del på den nye grafik del..

Kan ikke se den overkill til et mediecenter, den har da de helt rigtige specs, hvis menuer osv skal køre flydende.. og hvis den så idler på 10 watt er det da helt ok med lidt ekstra kræfterApprove

Ok :) Det var egentlig mest grafikken som jeg synes er overkill cpu'en har jeg ikke noget imod. Det skader selvfølgelig ikke men nok også fordi jeg synes den er dyr at det er overkill med hardware til mediacenter. 

Til sammenligning kan en ion give et resultat på 3300 i 3dmark 05 hvor imod en 330m som der er i minien give over 12.000. 

Jeg tænker bare at ion jo klare behovet helt fint og hvis jeg skulle have mere af noget i mit atom-ion setup så er det cpu. Nu har mac mini så både mere cpu og gfx hvilket jo gør den til et rigtigt nice som mediacenter men også lidt overkill med mindre man vil bruge den til lidt spil også.


Redigeret af Briam - 15-Juni-2010 kl. 11:51
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Min nuværende Mini bruger 17 watt idle og den nye spare vist en del på den nye grafik del..

Kan ikke se den overkill til et mediecenter, den har da de helt rigtige specs, hvis menuer osv skal køre flydende.. og hvis den så idler på 10 watt er det da helt ok med lidt ekstra kræfterApprove

Ok :) Det var egentlig mest grafikken som jeg synes er overkill cpu'en har jeg ikke noget imod. Det skader selvfølgelig ikke men nok også fordi jeg synes den er dyr at det er overkill med hardware til mediacenter. 
Ja prisen er super overkill, især hvis den bare skal bruges til mediecenter og der stadig mangler blu-ray... Men fed er den
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


For dyr, tja måske og måske ikke. Der er jo ikke andre tilsvarende maskiner på markedet, så svært at vurdere om den er for dyr. En pris på 4.000 havde nok været bedre.

Altså du tænker størrelse? for mener da godt man kan finde en bærbar f.eks. med samme hardware til samme pris.

Kan en core2duo virkeligt bruge kun 10w idle... glæder mig til at se tests :)

Nej tænker ikke på størrelsen men med det hele.
Ser ikke andre maskiner på markedet på den størrelse som f.x. også er i alu.
Ligesom de programmer der følger med.

Men lå prisen på 4.000 havde jeg købt en på stedet, men til 6000. Hmmm så skal det overvejet lidt mere.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 12:03
der er dobbelttråd om denne minimac med hdmi, så spørger også lige her.. nogle som ved om den kan streame bdmv foldere fra netværk?.. nu må den jo kunne få hd lyden ud via hdmi?? eller??
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu