recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Mac mini med HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Mac mini med HDMI

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

der er dobbelttråd om denne minimac med hdmi, så spørger også lige her.. nogle som ved om den kan streame bdmv foldere fra netværk?.. nu må den jo kunne få hd lyden ud via hdmi?? eller??
har lige googlet lidt for dig og umebart kan jeg ikke se osx over hovet har soport for blu-ray afspling men er enlig logisk nok da de jo ingen blu-ray drab har men så ved jeg ikke om du kan med noget boot camp ,  lidt øv den er kommet kiget nemlig lidt selv på en mac mini og den nye er da læker men med pris stning er den sku også gået over gransen syns jeg når det kun var til alm konto / net brug
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 15:07
Flot ny indpakning!

- men stadig intet bluray drev. Ok, den er nok perfekt sammen med en NAS, men det ville pynte meget at man kunne afspille direkte. 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 15:46
såvidt jeg ved kan man afspille blu ray film via mkv formatet på en mac.. det jeg kunne være interesseret i at vide var om de nye kunne afspille blu ray via NAS... jeg er ligeglad med den ikke har drevet da filmene nok skal blive lagt ind fra en anden computer.
 
og ikke mindst hd lyd
Mvh

René
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 15:56
Flot, flot maskine, men mindst 1000 kr. for dyr. Springet til iMac er simpelthen for lille. Jeg kan dog grue for at den næste iMac (som jeg venter på) bliver tilsvarende dyrere.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 15:59
I kan vel altid installere windows på den!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

I kan vel altid installere windows på den!


Du får da ikke drevet til at læse blu-ray fordi du installerer Windows på den !!

Men er spørgsmålet ikke mere om HW kan vise HD film, evt mounted fra en NAS ?
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 16:50
Det er ikke noget problem for den at afvikle HD video.

Jeg har selv den nu ældre model, og den er jeg meget tilfreds med (kører Plex), så jeg har ikke tavlt med at opgradere.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 18:14

Er der nogen der ved om der også snart kommer nogle nye imac`sSmile

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 18:52
@mcniklas
Jeg ved ikke om det er gået op for dig at Apple rent faktisk forsøger at holde den slags ultrahemmeligt? - og hvis de vidste det - tror du så det vil komme til at stå i et forum som dette?
men ja - der kommer nye imacs - spørgsmålet er selvfølgelig hvornår - det er der så bare ikke nogen der ved ud over nogle meget få indviede personer. men de skal nok komme. de trænger en lille smule til opdateringer (om ikke andet så for at apple kan sætte prisen op)

og så for lige at komme tilbage til tråden - havde jeg pengene så var jeg klar på en ny - men håber også lidt der kommer nogle af de lidt ældre med geforce 9400 en smule billigt til salg :-)
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@mcniklasJeg ved ikke om det er gået op for dig at Apple rent faktisk forsøger at holde den slags ultrahemmeligt? - og hvis de vidste det - tror du så det vil komme til at stå i et forum som dette?


Små slag professor, manden spørger bare om der er en ny i vente, og denne tråd er et udemærket sted at spørge.

Et af de bedste bud, og mest overskuelige steder, er her hos MacRumors
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

der er dobbelttråd om denne minimac med hdmi, så spørger også lige her.. nogle som ved om den kan streame bdmv foldere fra netværk?.. nu må den jo kunne få hd lyden ud via hdmi?? eller??
Det er jeg faktisk sikker på vil virke med vlc player, iLive skal dog være installeret for at afspiller MTS/MTS2 filerne. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@mcniklas
Jeg ved ikke om det er gået op for dig at Apple rent faktisk forsøger at holde den slags ultrahemmeligt? - og hvis de vidste det - tror du så det vil komme til at stå i et forum som dette?
men ja - der kommer nye imacs - spørgsmålet er selvfølgelig hvornår - det er der så bare ikke nogen der ved ud over nogle meget få indviede personer. men de skal nok komme. de trænger en lille smule til opdateringer (om ikke andet så for at apple kan sætte prisen op)

og så for lige at komme tilbage til tråden - havde jeg pengene så var jeg klar på en ny - men håber også lidt der kommer nogle af de lidt ældre med geforce 9400 en smule billigt til salg :-)


Nogen der ved, om der er nogle af de udgåede modeller til salg til billige penge?

Jeg har lige tjekket netbutikkerne hos Humac, Fona og Eblehuset uden at finde et godt tilbud på den gamle - er den ikke rigelig kraftig til at afvikle fra en NAS - og måske senere kunne optage lidt TV via EyeTV el. lign?
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu