recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Mac mini med HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Mac mini med HDMI

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

der er dobbelttråd om denne minimac med hdmi, så spørger også lige her.. nogle som ved om den kan streame bdmv foldere fra netværk?.. nu må den jo kunne få hd lyden ud via hdmi?? eller??
Det er jeg faktisk sikker på vil virke med vlc player, iLive skal dog være installeret for at afspiller MTS/MTS2 filerne. 
ja mente nok det med ilive.. men hvad med HD lyden kan den mon bitstreame den?
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:


Nogen der ved, om der er nogle af de udgåede modeller til salg til billige penge?

Jeg har lige tjekket netbutikkerne hos Humac, Fona og Eblehuset uden at finde et godt tilbud på den gamle - er den ikke rigelig kraftig til at afvikle fra en NAS - og måske senere kunne optage lidt TV via EyeTV el. lign?
den udgående model kan sagtens klare at bruges som optager med eyetv... det kræver ikke ret mange ressourcer.
Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 23:19
Hvad kører en MAC mini ellers med af hardware? - er det noget man kan komme i nærheden af i en webbutik? - jeg tænker på det meget lave forbrug jo kan gøre den til en ideel medieafspiller.
Til top
Oerred Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 09:30
Mega spøjst.. Nyheden om Mac Mini druknede totalt i iPhone 4 hysteriet. 

Jeg synes den er rigtig lækker, og Mac Mini har længe manglet et løft. Nu har Apple udviklet den fra en middelmådig firkantet kasse, til et kompetent mediecenter. Kunne sagtens finde på at smide penge efter den, når først støjniveau m.v. er blevet anmeldt.
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Oerred Oerred skrev:

Mega spøjst.. Nyheden om Mac Mini druknede totalt i iPhone 4 hysteriet. 

Jeg synes den er rigtig lækker, og Mac Mini har længe manglet et løft. Nu har Apple udviklet den fra en middelmådig firkantet kasse, til et kompetent mediecenter. Kunne sagtens finde på at smide penge efter den, når først støjniveau m.v. er blevet anmeldt.


Nu blev den jo ført lanceret i går og dermed har der ikke været noget ude, da iPhone 4 blev lanceret.

Jeg har lige talt med Humac omkring den gamle model - og Apple har regnet den rigtig godt ud. Ved at sætte prisen på den nye så højt - er der nemlig ikke lagt op til at sætte prisen ned på den gamle model. Så de butikker, der har den på lager, sælger den stadig til de ca. 4300!!!

Skulle nogen finde en gammel model til reduceret pris, vil jeg dog stadig rigtig gerne høre om det.
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvad kører en MAC mini ellers med af hardware? - er det noget man kan komme i nærheden af i en webbutik? - jeg tænker på det meget lave forbrug jo kan gøre den til en ideel medieafspiller.
Ja selvom den måske er lidt overkill som medie afspiller. Den er jo også en glimrende kontor maskine, jeg har selv anbefalet den til famile og venner (Den gamle model).
Faktisk er jeg sluppet for en masse support, da det er meget sjældent at der er nogle som driller !!

Angående medie afspiller, så var der en del rygter om at der var et nyt billigt Apple TV på vej. Det havde været meget interssant, men den kom desværre ikke i denne omgang.

Ligesom mobileMe heller ikke blev gratis.
Til top
Goant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2009
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 10:44
Bestilte min igår. Skulle gerne have den i slutningen af næste uge (er i Irak et par uger endnu).

Så jeg har en 1 år gammel 2Ghz, 2GB ram, 500GB harddisk til salg om et par uger :) Har kun været brugt som mediacenter :)

Angående nyt AppleTV nu her, så virker denne lancering af Mini'en med HDMI som et skridt i modsatte retning. Jobs forklarede også i et interview for nyligt at der skal ske en drastisk ændring i den amerikanske tv-branche før de vil gøre noget nyt i den retning.. og at GoogleTV snart vil finde ud af, at det ikke kan lade sig gøre endnu.


Redigeret af Goant - 16-Juni-2010 kl. 10:49
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:26
Umiddelbart er jeg lidt lun på at skifte til Mac, men de ser mig noget undermotoriserede ud.
Jeg mener Intel Core 2 Duo 2,4 GHz og 2 GB RAM...til sammenligning har min nuværende 1½ år gamle PC en Intel Core 2 Quad 2,53 GHz og 8 GB RAM.
 
Men Mac's OS udnytter måske hardwaren bedre end Windows Vista? 
 
Er der nogen, der kan give et bud på, hvor meget sådan en Mac Mini larmer (blæserstøj, HDD-drev)?
 
 


Redigeret af Non-Desperado - 16-Juni-2010 kl. 13:28
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:32
Review her: http://computershopper.com/desktops/reviews/apple-mac-mini-2010-version
 
Interessant at den "kun" koster 699$ (4250 kr +/-) i USA, så er den da til at betale.. (hvis man kender nogen som skal derover indenfor en rum tid..)
Mvh.

Casper
Til top
Goant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2009
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:34
Ingen tvivl om at det hardware-mæssigt alle dage har kunnet betale sig at købe pc frem for Mac.. Men ja.. udnyttelsen af hardwaren foregår noget bedre i Mac OS efter min overbevisning. Og styresystemet i sig selv er jo en del af hvad du betaler for.

Men det største salgsargument er jo design og byggekvalitet. Set fra mit synspunkt er det kun Sony Vaio der kan måle sig på bærbarsiden når vi snakker kvalitet, design og materialer.. og de koster sjovt nok lige så meget som Mac.

Hvis du ikke går op i æstetikken og generelt er fint tilfreds med windows er der ingen grund til at købe mac..

Jeg har ikke hørt den mindste lyd fra min nuværende Mini i alt den tid jeg har haft den.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 13:34
Lidt en "spoiler" at du kun kan opgradere harddisken ved køb, så enten skal du leve med 320 GB (el. max 500) eller også skal du vælge en ekstern "kluntet" løsning ...
Mvh.

Casper
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 14:03
Okay, det var primært for at spare lidt plads/fjerne det store skrummel af en PC, jeg har stående.
Men som de siger i review'et, så er der PC-baserede mini-computere, der er "bedre" og/eller billigere.
 
Men jeg takker i hvert fald for svarene, der har givet mig lidt at fundere over.


Redigeret af Non-Desperado - 16-Juni-2010 kl. 14:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu