recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mus er så dårlig som gammel mus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mus er så dårlig som gammel mus?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har kun hørt om wireless mus med usb modtager. Men der findes åbenbart wifi mus og tastatur også


De kalder det fejlagtigt wifi, men det er faktisk RF, hvilket også fremgår af specifikationerne.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 12:22
Nå, så har jeg købt en BT-mus... og finder ud af, at min gamle stationær ikke understøtter Bluetooth Unhappy
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 12:31
MEN historien slutter ikke her
Jeg fandt en USB-dims, som måske kunne være en BT-adapter... og det var det
Så blev det alligevel jul/påske
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har kun hørt om wireless mus med usb modtager. Men der findes åbenbart wifi mus og tastatur også


De kalder det fejlagtigt wifi, men det er faktisk RF, hvilket også fremgår af specifikationerne.

Flemming
Ja det så jeg godt, og RF er bedre end bluetooth?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Nå, så har jeg købt en BT-mus... og finder ud af, at min gamle stationær ikke understøtter Bluetooth Unhappy
Jeg har haft en Logitech bluetooth mus med usb modtager i over 20 år. Der fulgte en “bord enhed” med kort usb ledning med, netop til at få modtageren væk fra bagsiden af den stationære PC. Bruger den stadigvæk, nu til min bærbare PC.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det så jeg godt, og RF er bedre end bluetooth?


Bedre rækkevidde og hurtigere svartid. Det er vist mest til sådan nogle gæmere.

Det er først for nyligt gået op for mig, at man har lavet trådløse mus der ikke kører på konventionelle batterier Vægttilføjelsen fra to AA eller AAA-batterier var det der gjorde, at jeg holdte mig til mus med ledning. Nu har jeg bestemt mig for en Logitech G Pro; den koster 599,- hos mutantfætteren måneden ud.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 19:02
Til info skal BT-musen (Trust) oplades via USB, intet batterii
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har kun hørt om wireless mus med usb modtager. Men der findes åbenbart wifi mus og tastatur også


RUNDE NØGLER
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Til info skal BT-musen (Trust) oplades via USB, intet batterii


Hvis den kan oplades har den et batteri Men der er selvfølgelig stor forskel på et AA-batteri og den slags man bygger ind i sådanne dimser.

Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2023 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har kun hørt om wireless mus med usb modtager. Men der findes åbenbart wifi mus og tastatur også


RUNDE NØGLER
Ja det ser smart ud LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2023 kl. 10:51
Nyt problem
Jeg slukker for computeren
Når jeg tænder den igen er BT-musen slået fra - hver gang
Hvorfor nu det?

Under Strømstyring i musens egenskaber er "Tillad, at computeren slukker for enheden for at spare strøm" udtonet, dvs. at man ikke kan markere/afmarkere feltet Confused


Redigeret af jake51 - 06-April-2023 kl. 11:12
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2023 kl. 11:20
  1. Jeg går dybere ind i systemet og følger denne vejledning:
  2. Press Win+R to open Run.
  3. Type services. msc in the Run box and press Enter to open Service.
  4. Find Bluetooth support service
  5. After you make sure the service is running, you need to right-click it and select Properties.
  6. Select Automatic for Startup type.
  7. Click OK to save the change.
  8. Men når jeg vælger Automatic siger den forkert parameter
  9. Jeg gider ikke det lort mere


Redigeret af jake51 - 07-April-2023 kl. 18:15
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu