Ny mus er så dårlig som gammel mus?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165735
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 13:48
Emne: Ny mus er så dårlig som gammel mus?
Skrevet af: jake51
Emne: Ny mus er så dårlig som gammel mus?
Skrevet den: 01-April-2023 kl. 11:28
Styring med den trådløse gamle mus var dårlig, med dårlig/hakkende bevægelseDet er det samme med den nye trådløse mus Så må det vel være noget med WiFi-signalet eller PC'en Forslag modtages gerne Gammel mus Logitech, ny mus HP Win 10 64-bit
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Svar:
Skrevet den: 01-April-2023 kl. 13:25
Måske er det så simpelt at jeg er venstrehåndet = større afstand til USB-dims Det burde vel ikke betyde noget, men nu har jeg flyttet dims fra computerens bagside til forsiden High tech
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 01-April-2023 kl. 19:38
Skrevet af: Jespus
Skrevet den: 01-April-2023 kl. 21:37
Tjah, for ikke ret længe siden, var det først ved den tredje, af forskellige mærker, nyindkøbte trådløse mus, der rent faktisk virkede.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-April-2023 kl. 13:54
Hvis der fulgte en driver med til musen, så installer den i stedet for at lade Windows installere en automatisk.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 02-April-2023 kl. 21:30
Pas på med at have en USB receiver siddende under skærmen. Der er meget støj som forstyrer signalet.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 02-April-2023 kl. 22:22
Jeg holder mig til Bluetooth mus, da en BT forbindelse (som regel) er stabil på kort afstand, som f.eks. mus og keyboards. Mine sidste 4 BT mus har fungeret upåklageligt.
|
Skrevet den: 03-April-2023 kl. 07:53
OK Har du et link til en god BT-mus?
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 03-April-2023 kl. 20:41
Logitech har gode venstrehåndede mus, så vidt jeg husker, og de har ofte både wifi og BT forbindelse.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-April-2023 kl. 20:06
moremusic skrev:
Logitech har gode venstrehåndede mus, så vidt jeg husker, og de har ofte både wifi og BT forbindelse. | wifi, mon dog.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 11:11
2,4GHz modtager er i wifi området
Så wifi tjaa
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 11:21
Har kun hørt om wireless mus med usb modtager. Men der findes åbenbart wifi mus og tastatur også https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computertilbehor/mus-tastatur/mus/tradlost-tastatur-og-mus-wifi-sort/433495" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computertilbehor/mus-tastatur/mus/tradlost-tastatur-og-mus-wifi-sort/433495
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 11:49
Munch skrev:
Har kun hørt om wireless mus med usb modtager. Men der findes åbenbart wifi mus og tastatur også https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computertilbehor/mus-tastatur/mus/tradlost-tastatur-og-mus-wifi-sort/433495" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computertilbehor/mus-tastatur/mus/tradlost-tastatur-og-mus-wifi-sort/433495 |
De kalder det fejlagtigt wifi, men det er faktisk RF, hvilket også fremgår af specifikationerne.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 12:22
Nå, så har jeg købt en BT-mus... og finder ud af, at min gamle stationær ikke understøtter Bluetooth
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 12:31
MEN historien slutter ikke her Jeg fandt en USB-dims, som måske kunne være en BT-adapter... og det var det Så blev det alligevel jul/påske
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 13:03
fltk skrev:
Munch skrev:
Har kun hørt om wireless mus med usb modtager. Men der findes åbenbart wifi mus og tastatur også https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computertilbehor/mus-tastatur/mus/tradlost-tastatur-og-mus-wifi-sort/433495" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computertilbehor/mus-tastatur/mus/tradlost-tastatur-og-mus-wifi-sort/433495 |
De kalder det fejlagtigt wifi, men det er faktisk RF, hvilket også fremgår af specifikationerne.
Flemming
|
Ja det så jeg godt, og RF er bedre end bluetooth?
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 13:09
jake51 skrev:
Nå, så har jeg købt en BT-mus... og finder ud af, at min gamle stationær ikke understøtter Bluetooth |
Jeg har haft en Logitech bluetooth mus med usb modtager i over 20 år. Der fulgte en “bord enhed” med kort usb ledning med, netop til at få modtageren væk fra bagsiden af den stationære PC. Bruger den stadigvæk, nu til min bærbare PC.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 17:23
Munch skrev:
Ja det så jeg godt, og RF er bedre end bluetooth? |
Bedre rækkevidde og hurtigere svartid. Det er vist mest til sådan nogle gæmere.
Det er først for nyligt gået op for mig, at man har lavet trådløse mus der ikke kører på konventionelle batterier Vægttilføjelsen fra to AA eller AAA-batterier var det der gjorde, at jeg holdte mig til mus med ledning. Nu har jeg bestemt mig for en Logitech G Pro; den koster 599,- hos mutantfætteren måneden ud.
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 19:02
Til info skal BT-musen (Trust) oplades via USB, intet batterii
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 20:59
Munch skrev:
RUNDE NØGLER
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 21:01
jake51 skrev:
Til info skal BT-musen (Trust) oplades via USB, intet batterii |
Hvis den kan oplades har den et batteri Men der er selvfølgelig stor forskel på et AA-batteri og den slags man bygger ind i sådanne dimser.
|
Skrevet den: 05-April-2023 kl. 21:31
Ja det ser smart ud
|
Skrevet den: 06-April-2023 kl. 10:51
Nyt problem Jeg slukker for computeren Når jeg tænder den igen er BT-musen slået fra - hver gang Hvorfor nu det?
Under Strømstyring i musens egenskaber er "Tillad, at computeren slukker for enheden for at spare strøm" udtonet, dvs. at man ikke kan markere/afmarkere feltet
|
Skrevet den: 06-April-2023 kl. 11:20
- Jeg går dybere ind i systemet og følger denne vejledning:
- Press Win+R to open Run.
- Type services. msc in the Run box and press Enter to open Service.
- Find Bluetooth support service
- After you make sure the service is running, you need to right-click it and select Properties.
- Select Automatic for Startup type.
- Click OK to save the change.
- Men når jeg vælger Automatic siger den forkert parameter
- Jeg gider ikke det lort mere
|
Skrevet den: 10-April-2023 kl. 11:40
Det er først blevet et problem efter jeg er flyttet i fancy ny lejlighed med teknikskab i soveværelset, lige ved skrivebordet Den slags var der dælme ikke noget af i den gamle lejlighed Jeg kan kun forestille mig, at det er interferens fra teknikskabet Kan man reducere den interferens?
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 10-April-2023 kl. 13:03
du kunne lave et faraday bur
|
Skrevet den: 10-April-2023 kl. 15:48
Ha Jeg gætter bare nu, de ting jeg har læst mig frem til har ikke virket
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 07-Maj-2023 kl. 11:26
Det kunne også være sådan noget som at bluetooth er tændt på mobilen, der ligger i nærheden af mus / muse modtager. F.eks. er det rart at have bluetooth tændt hele tiden på mobilen, så man ikke skal huske at tænde det, når man skal ud til bilen, for at bruge trådløst forbindelse til opkald o.lign. - har jeg fundet ud af. Så nu er bluetooth altid tændt på mobilen. Og det generer sommetider musen, men dog ikke altid. Prøver nogle gange at flytte mobilen, så den ikke er for tæt på musen / muse modtager.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|