|
Ny PC skærm, hvad skal man vælge? |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så pil Dell mærket af?
Hvorfor er det vigtigt hvilket navn der står på skærmen? Det vigtigste er ved at få den skærm der er bedst til pengene - uanset om der står Dell, HungeBunga, eller Samsung på skærmen? Alternativt køber du en skærm med et lille æble på ryggen, så er du sikret "det rigtige navn". Klaus |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ikke sammenligne millisekunder, skærmene i mellem!
Nogle måler det fra hvid/sort til grå, andre måler det fra hvid til sort til hvid. Som du nok kan forstå, giver dette nogle store forskelle - på papiret! Glem de skide millisekunder! Alle skærme klarer problemløst dine spil, med mindre det er de billigste no-name skrammelskærme. M.v.h. |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
u2515h klarer i hvert fald ganske fint D3 (diablo3) - hos mig er det gfx og cpu der mangler evnen til at kunne klare 1440p opløsningen i d3 :-(
Og ja jeg er egentlig også æblemand, men det er faktisk en af de flotteste skærme jeg har set i længere tid. Meget "stilren" i stil med apple's eget design. (og panelet er bare alt alt for godt når man ikke har pengene til en æblemaskine) |
|
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Henrik B. jeg kan godt se at BenQ fx har 1 ms på grå til grå, hvor den omtalte Dell U2415 har 6 ms grå til grå, men hvis du siger jeg ikke kan se forskel fra 1 til 6 ms, så er det vel ikke så stort et issue.
claus_jac det er også det der bekymrer mig, at min i5 fra 2012 samt mit GeForce 660 GTX ikke kan følge med, men jeg kan så se at din U2515 kører en højere opløsning end U2415, så der kræves nok lidt mere.
|
|
|
|
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan garantere, at du ikke kan se forskel på 1, 4 og 6ms.
M.v.h. |
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du spørger om andet end Dell med IPS. Har du tjekket den Asus PB248Q ud, som jeg har nævnt ? Den klarer alt hvad du ønsker og nok også mere + den får Sehr gut i prad.de test
Den har alt hvad du behøver af tilslutnings muligheder + 4x USB 3.0.
Dertil swivel, tilt, pivot højde justering og mange andre features.
Kontrast og farvegengivelse er helt i top
Jeg spiller forsk. FPS spil i høj opløsning uden problemer og "fremkalder" billeder Photoshop lige så.
En rigtig fed allround skærm med et flot billede + gode ekstra features - til en meget fornuftig pris.
Skærme med TN panel i den billige ende, vil jeg ikke anbefale. Og de fleste IPS kvalitets skærme nu til dags, er hurtige nok til at spille de fleste spil Redigeret af Roland - 11-Maj-2015 kl. 07:03 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dette er en *meget* underlig holdning at have. Dell på skærmen borger nærmest for kvalitet. Næste gang du ser film eller bare tv, så prøv at holde øje med antallet af Dell skærme. Og det er *ikke* (kun) pga. product placement. Spiller for øvrigt fint CS:GO på min Dell. Klarer mig også ganske godt... |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Roland jeg har set på den Asus og det er også et rigtig fint forslag, men er den de ca. 400-500 kr. mere værd end den Dell U2415?
Jeg kan se at Asus PB248Q har DVI til min computer, hvor Dells skal sluttes til med HDMI, eller er det forkert? De to skærme er nok overall næsten ens? Begge kører med 1920x1200, og det burde min computer fra 2012 godt kunne trække, men hvor den skærm claus_jac snakker om (Dell U2515) den får den nok sværere ved at trække, da den opløsning er meget bedre, ikke? |
|
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har dit grafikkort ikke DisplayPort? Det vil ellers være det oplagte valg. Ellers kan du konvertere HDMI til DVI og omvendt med en passiv adapter.
Og ja, U2515 har en højere opløsning. Det er den opløsning man typisk ser på 27" skærme i dag. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et DVI til HDMI kabel som jeg bruger i dag, men jeg tænkte hvis skærmen havde en DVI indgang så var det en bedre løsning, men det er måske lige meget? Jeg har aldrig tænkt over det.
Mit grafikkort er fra MSI og er et GeForce 660 Ti "Twin Frozr" og det har i hvert fald HDMI, men jeg er lidt i tvivl om hvad den anden port er. Det ser sådan her ud. Tror dog ikke det er en MiniDisplay, men så må jeg jo bare bruge DVI til HDMI, hvis jeg tager Dell U2415. |
|
|
|
Bruger udmeldt 38
Funktioner
Tak(0)
|
Om du bruger HDMI eller DVI er potato, potato - der er samme billedsignal, blot er der også mulighed for lydoverførsel gennem HDMI (det er der faktisk også gennem DVI via adapter).
Det er en display port du har på dit kort. Jeg er i øvrigt overbevist om, at du kort sagtens kan trække 1440p. M.v.h. |
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Okay det vidste jeg ikke. Er det en display port der sidder ved siden af (til venstre for på billedet) HDMI indgangen?
|
|
|
|
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |