|
Ny pc |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyder meget fornuftigt :-)
Men nu er det ikke sådan så maskinen kommer til at køre med 100% load 24/7. Måske snarere en halv til en hel time. om dagen, men så er det også guld værd at man ikke skal sidde og vente på at den bliver færdig. Min gamle pc, som jeg sidder med til daglig er vel egentlig også bare en gamer maskine (2600k/gtx560) og den har klaret opgaven meget godt de sidste par år. Jeg synes også at jeg har forsøgt at vælge nogle ok komponenter, som burde være stabile de næste par år eller 3. Mht. grafikken, så er der nok ingen tvivl om at man godt kunne få sig et noget bedre kort til opgaven, men til de priser, så vil jeg nok hellere udskifte pcen hver 3. år i forhold til at skulle give 10k for et grafikkort, hvis det kort jeg har valgt, kan klare opgaven selvfølgelig. Nu har jeg ikke den store forstand på det, men et gtx970 burde vel være et gtx560 overlegent på alle områder? Vel også OpenGL? |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Nu en ordentlig grafiks computer 💻 koster altså penge. Sådan er det. Og hvis det var helt rigtigt skulle du også bruge xeon cpu til den
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Til selve tegne delen (mest Solid Works) kræves der ikke noget særligt. Har tit tegnet på min laptop med "Intel HD Graphics 4400" og det kører ret så godt.
Der hvor der skal bruges grafik kræfter er ved simulering af cam/cnc programmer og der kommer min laptop til kort, der er der gtx970 kortet kommer ind i billedet. Mht. processoren så er en i7-4790k rigelig stor til langt det meste. Alt større end sådan en, ville være spild af penge - i mit tilfælde. |
|
![]() |
|
torbendalum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2015 Status: Offline Point: 10 |
Alt det med at folk foreslår rigtig workstation/server hardware for at opnå stabilitet, er fuldstændig overkil efter min mening. Jeg arbejder som IT-Supporter i en stor virksomhed, så jeg vil påstå jeg har en ret god viden om hvor længe en computer kan holde. Alle vores stationære kontor pc'er, lige nu køber vi HP 800 SSF, er bygget på ganske almindelig pc hardware og kommer også med 3 års onsite garanti, men de går næsten aldrig i stykker, de bliver udskiftet når de bliver for langsomme, tror det er 2 år siden jeg har haft en der gik i stykker og skulle have nyt bundkort.
Så er der en masse der råder dig til at købe et prof quadro/fire kort, men det kommer an på hvad du skal. Til almindelig 2D/3D autocad er de almindelige grafikkort faktisk hurtigere end pro kortene, jeg har denne benchmark der godt nok er 2 år gammel, så de aller nyeste kort er ikke med. Hvorfor er det sådan, jo det er en del år siden at autocad begyndte at køre på directX i stedet for opengl. Men skal du lave 3D rendering i MAYA så drøner pro kortene virkelig afsted.
|
|
![]() |
|
Kan heller ikke forstå at det burde være nødvendigt med en "Workstation", hvis man bare holder sig i den gode ende af alm. hardware.
De sidste 3-4 computere jeg har brugt på mit arbejde, har alle kørt 24/7 uden nedbrud overhovedet. Men det var nu heller ikke hardwarens kvalitet jeg var i tvivl om, men mere om det jeg havde valgt passede ordenligt sammen... Og så vil det jo vise sig om grafikkortet lever op til forventningerne. Synes det meget svært at finde info omkring det, udover at nogle mener at et alm. gamer grafikkort er fint og andre mener at man SKAL gå efter et Quadro kort. Men når den tid kommer, så kender jeg en, der bruger den samme software, som jeg kommer til at bruge, men han har et Quadro 4000 kort i hans pc. Så kan vi jo prøve at sammenligne :-) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
torben dalum - en HP Elite 800 er IKKE bare "alm" hardware. Det ER et Q-serie bundkort og den serie er bygget til at holde i ganske vist ikke 24/7, men i "kontortiden" i sin levetid. Det er IKKE gamerjern. Som "it-supporter" burde du også vide hvordan producenterne bygger deres enheder, det er IKKE lige helt så ligetil, det er jo ligesom derfor de har de forskellige serier i forskellige prisniveauer=kvalitetstrin. At Stefanb efterfølgende gør opmærksom på at han faktisk ikke er "professionel" og kun skal sidde en times tid om dagen med maskinen gør selvfølgelig en verden til forskel. Når maskinen ikke bruges mere end det, så kan man bruge fuldkommen det man har lyst til.
|
|
![]() |
|
torbendalum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2015 Status: Offline Point: 10 |
OK Claus jeg kan høre vi ikke er enige, men det hardware der er i HP Elite 800 er hvad jeg vil kalde almindelig, jeg er godt klar over der findes billigere, men det vil jeg ikke kalde for almindelig, det er billig hardware.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |