recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projekter & Lærred!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny projekter & Lærred!

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny projekter & Lærred!
    Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:16
Godaften Rec.

Jeg håbede på i kunne give mig et par råd med på vejen-

Jeg overvejer stærkt at opgradere mit lærred og projektor!
Til dels pga. jeg ingen 3d har, og til dels fordi jeg synes min Benq w1100 larmer når den køler linsen!

Jeg har pt et 90' noname lærred, og min benq w1100..
mit budget ville ligge i omegnen af 30.000-

Derudover ville jeg kunne have nogle penge igen på mine gamle sager? projektoren har kørt ca 500 øko timer og har et 1 år tilbage af garantien.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:50
JVC og Lissau.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

JVC og Lissau.
Stærk argumentation i det indlæg. Hvis ikke trådstarter vælger JVC og Lissau nu så må han være tosset.
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

JVC og Lissau.

Kunne godt bruge lidt mere info end disse, tænker du på en specielt model eller?

Jeg har overvejet lidt om man skal cinema scope? 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:40
Ekstra wide kræver vist et lidt stærkere budget.

JVC's billigste projektor er X35, så du må nok grave lidt dybere når lærredet også skal være Lissau.
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:26
men er Jvc's X35 pengene værd?
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:36
Burde man vente i 6mdr til et år til 4k måske var kommet til verden? der sker vel en del inden for det næste stykke tid i forhold til kval. i billedet ? 
og så bare købe et nyt lærred i første omgang?
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:52
Jeg ville tag en snak med CSN-Teknik og høre hvad han har at tilbyde ind for dit budget...

Jeg køre selv med Lissau og JVC her hjemme og det er helt fantastisk godt billed og du har mit ord på når jeg siger til dig at hver gang folk har været forbi (gæster & kammi) og de har været inden i bio'en har der altid kommet den kommentar med ""hold da op det står flot og skarpt""
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:55
Glemte og skriv at det et 92" Lissau Tab-Tension ISF og en JVC HD350
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:07
JVC X35 er det bedste der kan fås i prisklassen. Den er også relativt støjsvag og fleksibel hvad angår opstilling.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:16
JVC DLA-X35 er en fremragende maskine, der i klassen nok har den bedste native contrast og bedste sortniveau; generelt et super 2D-billede. Den har dog en tendens til at sløre en smule ved bevægelse, og skarpheden er god, men kunne være bedre. Sony VPL-HW55es er i samme klasse prismæssigt; den er mere støjsvag og har et højere lysoutput. Sortniveauet er tæt på det samme som JVC'en. Begge maskiner kan kalibreres til et korrekt billede. Om man er til den ene eller den anden projektor afhænger af rummet og brugen. Jeg har selv Sony'en og ovenud glad for den (Havde tidligere BenQ W6000 og Panasonic PT-AT5000). Der går nok et stykke tid før vi ser 4K projektorer i denne prisklasse.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

JVC X35 er det bedste der kan fås i prisklassen. Den er også relativt støjsvag og fleksibel hvad angår opstilling.
Det er altså noget vrøvl. Der findes ikke én projektor der er bedst på alle punkter; den er god ja, men jeg kan da nemt finde projektorer der er bedre til f.eks. 3D, har højere lysoutput (muliggør større billede), mindre støjsvag, mere fleksibel mht placering osv. Derfor afhænger det fuldstændigt af hvad trådstarter har af krav, der afgør hvad der er den bedste projektor for ham. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu