recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projekter & Lærred!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny projekter & Lærred!

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 07:34
Jeg har en JVC HD750 og et 92" Lissau Tab-Tension ISF true color " denne kombi passer bare sammen
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 08:49
Jeg købte en JVC X3 med godt 300 timer på bagen brugt samt et brugt (ser ud som nyt) 81" Lissau LS Frame med veltex monteret med True color dug. Projektor kostede 10.000,- og lærrede alt inkl. 2700,- . Jeg er SUPER glad for den kombination, og jeg syntes stadig idag at det er meget bedre end hvad jeg ellers ville kunne få til de penge fra nyt. Ved godt at du har et større budget, men pointen er at fordi jeg havde tålmodighed fandt jeg udstyr brugt der fik min hjemmebio op i en anden klasse end ellers.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 08:49
tror vi skal være heldige hvis der kommer 4K projektor til under 35K om et år...det går desværre alt for langsomtCry
[/QUOTE]
Men når de kommer vil de vel presse prisen på resten af markedet ned af? derved kunne jeg måske få en bedre projektor for pengene?

Tak for alle de fine svar! 

Den pana ae6000 ser sku meget intresant ud, men kan sku os godt lidt jvc x35, men ville kun opgradere hvis det er en projektor der er god til 3d =/
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 09:13
Hvis en JVC X35 bestilles hjem fra Tyskland koster den godt 2000 euro - så burde der også være plads i budgettet til et godt lærred Smile
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 09:37
Jeg ville gå bravo's vej. ;0)
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Sony'en laver et eller andet ved billedet som ikke kan slås fra. Allerede på dét punkt vinder JVC'en naturligvis store point.
What? Sikke noget vrøvl. Det er dog korrekt at Sony har en masse muligheder for opsætning, og som standard står tingene ikke som os "purister" gerne vil have.

Nogle er overbeviste om, at Sony'en er skarpere end JVC, men det er fordi den som standard har falsk skarphed slået til, hvilket JVC selvfølgelig ikke har. Uden falsk skarphed er de to projektorer lige skarpe.
Sony'en har en feature som hedder "Reality Creation", som er en propritær digital skarphedsalgorithme, som skulle være mere intelligent end de standard metoder der normalt følger med. Den får billedet til at se skarpere ud. Det smarte ved denne feature er at den meget præcist kan dosere. Hvis man overgør det giver det artifacts eller et unaturligt billede, men i små mængder fungerer det godt. Det er en feature som rigtig mange sværger til, selv folk som normalt ikke vil røre digital sharpening med en ildrager. Jeg bruger den selv, sat tæt på minimum, og det gør en positiv forskel. Vil man dødpine ikke bruge denne form for "kvarksalveri" så kan man jo bare slå det fra (så står man lige med JVC'en som du selv siger).
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Hvis en JVC X35 bestilles hjem fra Tyskland koster den godt 2000 euro - så burde der også være plads i budgettet til et godt lærred Smile

Men hvordan er sådan noget med reklamation? kan man ikk få problemer der?
Men af sony's og jvc, hvorfor en er så bedst på 3D?
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 12:18
Så i forhold til lærred- lissau er klart det jeg skal gå efter? 16*9 tror jeg det blir, da jeg ikke er sikker projektor i nu! hvis det skal være 110' max, og skal være entet rulle eller eldrevet, hvilket taptension lærred skal jeg så efter? i forhold til gain osv , synes sku det er svært at sætte sig ind i!
Det kunne dog os være et fast ramme lærred, men så skal styrken i rammen være så stor, at jeg kan sætte 2 låge hængsler på så jeg kan komme ind bagved, da der er vindue til udluftning mm

Redigeret af mVah - 13-Februar-2014 kl. 12:27
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Sony'en laver et eller andet ved billedet som ikke kan slås fra. Allerede på dét punkt vinder JVC'en naturligvis store point.
What? Sikke noget vrøvl.

Det er et fantastisk godt argument du kommer med der.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 13:02

Det er et fantastisk godt argument du kommer med der.
I lige måde. Er du ikke flink at komme med en reference der underbygger din udtalelse? (Jeg mener nemlig at du vrøvler når du skriver "Sony'en laver et eller andet ved billedet som ikke kan slås fra.") Har du overhovedet set projektoren IRL eller bygger du bare det hele på "interneterfaringer"? Wink

Redigeret af Stereolab - 13-Februar-2014 kl. 13:05
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 13:09

Sony'en har en feature som hedder "Reality Creation", som er en propritær digital skarphedsalgorithme, som skulle være mere intelligent end de standard metoder der normalt følger med. Den får billedet til at se skarpere ud. Det smarte ved denne feature er at den meget præcist kan dosere. Hvis man overgør det giver det artifacts eller et unaturligt billede, men i små mængder fungerer det godt. Det er en feature som rigtig mange sværger til, selv folk som normalt ikke vil røre digital sharpening med en ildrager. Jeg bruger den selv, sat tæt på minimum, og det gør en positiv forskel. Vil man dødpine ikke bruge denne form for "kvarksalveri" så kan man jo bare slå det fra (så står man lige med JVC'en som du selv siger).

Nu vil jeg ikke forsvare Naiera's argumentation, det må han selv stå for, men dét der generer mig lidt ved dette argument, er at det omvendte altså også gør sig gældende. Hvis man død og pine VIL bruge "kvaksalveri", så kan det jo også slås TIL på JVC'en (EDIT: Og dette også med ret fine justeringstrin). Og jeg mener ikke at Sony's "kvaksalveri" er bedre eller ringere end JVC's. Jeg synes "folkestemningen" lidt er blevet til at hvis man foretrækker kunstig sharpness, så skal man nødvendigvis vælge Sony'en, mens hvis man ikke gør så er der frit valg. Jeg mener ikke valget mellem de to afgøres af om man foretrækker at bruge kunstig sharpness eller ej.

Det er ikke ensbetydende med at jeg mener JVC'en nødvendigvis er bedre end Sony'en, der er forskellige brugs-scenarier hvor jeg ville vælge forskelligt mellem de to.

Redigeret af Otto J - 13-Februar-2014 kl. 13:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nu vil jeg ikke forsvare Naiera's argumentation, det må han selv stå for, men dét der generer mig lidt ved dette argument, er at det omvendte altså også gør sig gældende. Hvis man død og pine VIL bruge "kvaksalveri", så kan det jo også slås TIL på JVC'en (EDIT: Og dette også med ret fine justeringstrin). Og jeg mener ikke at Sony's "kvaksalveri" er bedre eller ringere end JVC's. Jeg synes "folkestemningen" lidt er blevet til at hvis man foretrækker kunstig sharpness, så skal man nødvendigvis vælge Sony'en, mens hvis man ikke gør så er der frit valg. Jeg mener ikke valget mellem de to afgøres af om man foretrækker at bruge kunstig sharpness eller ej.

Det er ikke ensbetydende med at jeg mener JVC'en nødvendigvis er bedre end Sony'en, der er forskellige brugs-scenarier hvor jeg ville vælge forskelligt mellem de to.
OK, jeg ser hvad du mener. Mit indlæg er lidt hårdt tegnet op, da jeg nok bliver lidt provokeret af Naieras udtalelser. Jeg prøver ellers selv tidligere i tråden at give et nuanceret billede og er fuldstændigt enig: Der er forskellige brugsscenarier som giver merit for at vælge den ene fremfor den anden Smile Det er begge fremragende maskiner i min bog.

Redigeret af Stereolab - 13-Februar-2014 kl. 13:16
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu