|
Ny projekter & Lærred! |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | |
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke om det kan gøres med ALLE projektorer. Det er nok ikke pengene værd at spænde en Lumagen for en BenQ til 6k Men det burde vel virke.
Ifølge den ærede Hr. Otto er en JVC X35 + Lumagen Radiance Mini bedre end en X55 alene. Det med de rigtige farver er bare vigtigt Spørgsmålet her var dog hvorvidt Sony'en kan kalibreres til korrekte farver uden f.eks. Lumagen. Det mener jeg ikke den kan. JVC kan ikke. På første side i denne tråd påstås det, at begge kan uden, men det kan have været underforstået, at der skulle noget hjælp til. |
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uden brug af scaler, har jeg læst mig til at kalibreringsmulighederne på Sony HW55 er bedre end JVC X35. Jeg vil mene at man vil kunne opnå et fornuftigt billede ved dem begge, men Sony'en skulle komme lidt tættere på det korrekte uden hjælp af scaler. Otto, der formodenlig har praktisk erfaring her, kan måske kommentere? Som en sidebemærkning, så har jeg også læst at Sony'en har et mere korrekt billede out-of-the-box end JVC'en, men vi kan nok godt blive enige om at en projektor i denne prisklasse fortjener en kalibrering uanset. |
|
dpny
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Funktioner
Tak(0)
|
JVCs lille model har slet ikke CMS i brugermenuen så man er på den hvis man vil kalibrere den. Jeg mener heller ikke det er fair at sige at man så bare kan købe en scaler med indbygget CMS. Hvis man skal have en lumagen for for at få ordentlige farver, så rykker man op i en anden prisklasse og så kan man IMO ikke længere sammenligne SONYen og JVCen direkte. Jeg har ikke hørt at man ikke skulle kunne kalibrere Sonyen uden en ekstern CMS.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nemlig. Hvad prøver du at sige med det?
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorvidt de enkelte modeller kan kalibreres til korrekt billede, afhænger af hvilken tolerance man accepterer. Både X35 og HW55 har med den rette grundindstilling ret korrekte primærfarver. Dog med udsving fra apparat til apparat. At sige at JVC'en ikke kan kalibreres fordi den ikke har CMS er meget forkert, når først grundfarverne er "in the ballpark", så er gråskala fejl MEGET mere synligt. Og gråskala kan kalibreres rigeligt (omend det er lidt omstændigt). Jeg vil kalde forskellen i primærfarver flueknepperi. Forskellen i måden de håndterer mørke scener er meget mere synligt. Jeg synes anbefalingen er at bruge JVC'en op til 100-ish tommer (afhængigt af lærred), og Sony'en over. I den sammenhæng er det værd at bemærke at indtil videre så er det et mindretal af mine kunder der har mærkbart mere end 100 tommer. Med andre ord: Hvad flertallet mener kan man være ligeglad med, hvis man ikke er en del af flertallet.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk iøvrigt at "korrekt billede" er andet end farver. Jeg mener JVC'ens gamma i mørke områder er mere korrekt, ikke kun pga sortniveauet.
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Otto, jeg læste lige HDTVtest anmeldelse af Sonys nye 4K projektor VPL-VW500ES. De skriver en ting, som jeg synes er mystisk: Our only point of contention is that the VPL-VW500 has some noise reduction running at all times, even with all the labelled controls in the menus set to “Off“. Har HW55 samme noise reduction, som ikke km slås fra?
Bort set fra det, er de meget imponeret over den, på flere punkter bedre end storbroderen, som jo koster betydeligt mere. |
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og til at starte med, kan det passe at VW500 har en noise reduction, der ikke kan slås fra?
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan det i princippet godt, mange Samsung tv (alle?) har det samme. Jeg har ikke tænkt på det som noise reduction, og har ikke kigget specifikt efter det, men jeg mener at HW55 gør "noget", som adskiller sig fra en "rå" gengivelse af kildematerialet. Ikke i dramatisk omfang, men nok til at jeg mener JVC, i billedstørrelser hvor der er lys nok, er mere korrekt.
|
|
McClane
Bruger Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil lige tilføje i den her debat omkring kalibrering, at JVC understøtter autokalibrering via CalMan. Har selv købt software og en i1Display pro 3 (tilsammen ca. 3000kr.). Jeg synes at det giver et fantastisk resultat på min X35, og tager kun ca. 30 min at udføre. Har dog ikke sammenlignet direkte med en professionel kalibrering, men jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet - og langt bedre end farverne ud af boksen! Desuden kan gøre det løbende som pæren slides.
|
|
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det nemt at bruge ?
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |