|
Ny projektor eller tv? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og for at projektor skal være rigtig godt skal man også lige have en Lumagen Radiance Pro, som man vist skal være heldig for at finde til mindre end 20k brugt...
|
||||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1089 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er en religions krig, QLED er dårligt, fordi det er dårligt |
||||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg kan da afsløre, at jeg har OLED, omend det er sagen fuldstændig uvedkommende. Kan også fortælle dig producenten, modellen og størrelsen hvis du gerne vil vide det, det er dog stadig fuldstændig ligegyldig for pointen. Men flot at du så bolden, og ærgerligt, at du gik efter manden.
Det gør det bestemt, for dem der ikke følger med, og ikke forstår teknologien lige så godt som du, tydeligvis, gør.
Nej, det ved alle ikke.
Det handler om at overbevise, med argumenter, selvom det kan være fakta. Men vi kan jo også bare stole blindt på "eksperternes" fortællinger. Redigeret af HessiDude - 19-April-2024 kl. 12:23 |
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Verdensklasse argumentation. Forstå mig ret, jeg synes ikke QLED er bedre, men heller ikke MEGET værre end OLED. Kunne bare godt tænke mig, at man forklare hvorfor det er bedre, især i konteksten. Redigeret af HessiDude - 19-April-2024 kl. 12:25 |
||||
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Husk nu, at det er en projektor der skal sammenlignes med.
|
||||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||||
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg vil sige at det kommer an på hvor stor dit lærred er.
Hvis det er 100" eller 110" så havde jeg helt klar købt et Hisense 100U7KQ 100" TV i stedet for at købe en ny projektor. Pt kan dette tv fås for 25.000 kr. Det er altså en okay pris for 100" Det kan godt være at det er QLED men du får et 100x mere lysstærkt resultat med dette tv end du vil få med en projektor med mindre du kaster vanvittige summer efter projektoren, lærredet samt lokalet det hele står i. Plus der er ingen blæserstøj, der er ingen kalibrering af billede og fokusering af billede. Der er højest kalibrering af farverne hvilket du også ville få på en projektor. Og ofte så er fabrikskalibreringen på tv i dag meget god hvis du vælger biograf eller ISF profilen. Fordele ved TV:
Fordele ved Projektor:
Redigeret af kenneth85 - 23-April-2024 kl. 11:34 |
||||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6226 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Her er det værd at bemærke, at den fladskærm vejer over 70 kilo...
Uden emballage, nok 90-100 kilo med
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Mit lærred er 92".
Nu er "100x" mere lys ikke nødvendig. Jeg har ret godt styr på lyset i min mørklagte bio. SONY VPL-XW5000ES, levere kalibreret 1600 ANSI lumens, så det skulle vidst være rigligt. Jeg ved ikke være meget en laser lampe varmer, men det er knap 300W den kan bruge. |
||||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||||
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det lyder til at du har truffet dit valg. :) Smag og behag er jo altid forskelligt og jeg ville som andre også skriver til enhver en tid vælge TV over projektor.
Jeg er selv gået fra at have 110" lærred til nu at have et 77" LG OLED tv. Fordi prisen bare er blevet fornuftig. og med de priser store fladskærme har i dag så kommer jeg aldrig til at gå tilbage til projektor. |
||||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Projektorer kan ikke fremvise HDR, blandt andet pga. den manglende lysstyrke, men også pga. det manglende sortniveau. Alle større film udgives i dag i HDR-format. Hvis du "kun" søger et billede på omkring 90", så synes jeg du meget seriøst bør overveje et TV, hvilket på næsten alle billedparametre vil være bedre.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg må nok erkende jeg selv er ved at overveje om ikke et stort TV vil være næste valg i stedet for projektor.
Dels pga. HDR, lysstyrke og mindre fan noise, men også fordi min projektor skal være i et rum der har hvide vægge og loft. Og der er nedlagt forbud mod at male væggene sorte etc. Men en udfordring ved så stort et TV er dog at det kan ses hele tiden og bare er en stor sort plet på væggen.
|
||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg testede for nylig en af TCLs 98-tommer skærme, som jeg også fik lejlighed til at sammenligne med en laserprojektor, der stod i rummet ved siden af. I testen kommer jeg også ind på projektor vs. TV snakken.
Her er testen, hvis det har interesse: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1709276598
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |