|
Ny projektor til stuebio |
Besvar | Side <1 78910> |
Forfatter | |
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil nu mene, det afhænger en del af hvad der er på billedet, om man synes det er ok. Et lyst billed, f.eks. fra en fodboldkamp, men mørke scener i film vil ikke være gode hvis der er ret meget lys.
Efter min erfaring, før jeg fik lavet noget ordentlig mørklægning, er at hele illusionen forsvinder når man i stedet for film begynder at se på selve lærredet, hvis i forstår hvad jeg mener. En lille smule lys kan gå, det skal være så mørkt at det er svært at komme rundt i rummet, uden at vente på at øjnene tilvænner sig mørket. |
|
-C5-
Guld medlem Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder til at jeg skal opgive idéen om projektor.
|
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller du kunne tage ud i en butik og prøve det selv i stedet for at basere dit valg på hvad folk på et forum siger :)
|
|
-C5-
Guld medlem Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er jo at i butikken fx Hi-fi i Århus (jeg har været der). Har de indrettet et biograf rum, med nærmest optimale forhold. Så det kan ikke sammenlignes med en gennemsnitlig dagligstue. Derfor er jeg nød til at spørger folk, som rent faktisk har en projektor i stuen.
|
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er de ikke villige til, at tage projektoren ud i et andet rum og vise dig den?
|
|
-C5-
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg ikke spurgt om.
|
|
|
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men der kunne være en her fra forum hvor du måske kunne komme på besøg og se selv. Jeg bor i Aalborg
|
|
-C5-
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bor i Skanderborg. Men tak for tilbuddet.
|
|
|
ElCapitano
Bruger Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt et Draper ReAct 2.1 i England og en Sony HW50ES til en stue opsætning.
Jeg forventer ikke at jeg i dagslys kan se film, men forventer at det vil være fint nok om aftenen. Sony'en er rimelig lysstærk. Opsætning sker d. 25 maj, bor i Kolding og du er velkommen til at kigge forbi. |
|
-C5-
Funktioner
Tak(0)
|
Du må endelig give respons på hvordan din oplevelse er.
Det kan godt være jeg tager dig på ordet. |
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Opgiv ikke ! Se min signatur om min hjemmebio, på side 1 ca. midtpå er der nogle billeder af aftenopsætning med lys. Jeg kan også finde på at se storskærm f.eks. en fodboldkamp med gardiner kun halvt nede selvom det er lyst udenfor, så man ikke føler at man sidder der i en hule og gemmer sig. Men det er ikke optimalt men kan lade sig gøre. En god film skal selvfølgelig ses i mørke uden nogen andre forstyrrelser
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tape Connection har også et biografrum, og jeg er sikker på at du kan få dem til at rulle gardinerne op. |
|
Besvar | Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |