recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor til stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny projektor til stuebio

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:11
Jeg vil nu mene, det afhænger en del af hvad der er på billedet, om man synes det er ok. Et lyst billed, f.eks. fra en fodboldkamp, men mørke scener i film vil ikke være gode hvis der er ret meget lys.
Efter min erfaring, før jeg fik lavet noget ordentlig mørklægning, er at hele illusionen forsvinder når man i stedet for film begynder at se på selve lærredet, hvis i forstår hvad jeg mener.
En lille smule lys kan gå, det skal være så mørkt at det er svært at komme rundt i rummet, uden at vente på at øjnene tilvænner sig mørket.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:25
Det lyder til at jeg skal opgive idéen om projektor.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:27
Eller du kunne tage ud i en butik og prøve det selv i stedet for at basere dit valg på hvad folk på et forum siger :)
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:30
Problemet er jo at i butikken fx Hi-fi i Århus (jeg har været der). Har de indrettet et biograf rum, med nærmest optimale forhold. Så det kan ikke sammenlignes med en gennemsnitlig dagligstue. Derfor er jeg nød til at spørger folk, som rent faktisk har en projektor i stuen.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:31
Er de ikke villige til, at tage projektoren ud i et andet rum og vise dig den?
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:32
Det har jeg ikke spurgt om.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:36
Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men der kunne være en her fra forum hvor du måske kunne komme på besøg og se selv. Jeg bor i Aalborg Smile
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:38
Jeg bor i Skanderborg. Men tak for tilbuddet.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:56
Jeg har købt et Draper ReAct 2.1 i England og en Sony HW50ES til en stue opsætning.
Jeg forventer ikke at jeg i dagslys kan se film, men forventer at det vil være fint nok om aftenen. Sony'en er rimelig lysstærk.
Opsætning sker d. 25 maj, bor i Kolding og du er velkommen til at kigge forbi.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:59
Du må endelig give respons på hvordan din oplevelse er.
Det kan godt være jeg tager dig på ordet.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Det lyder til at jeg skal opgive idéen om projektor.

Opgiv ikke !

Se min signatur om min hjemmebio, på side 1 ca. midtpå er der nogle billeder af aftenopsætning med lys.

Jeg kan også finde på at se storskærm f.eks. en fodboldkamp med gardiner kun halvt nede selvom det er lyst udenfor, så man ikke føler at man sidder der i en hule og gemmer sig. Men det er ikke optimalt men kan lade sig gøre.

En god film skal selvfølgelig ses i mørke uden nogen andre forstyrrelser
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Problemet er jo at i butikken fx Hi-fi i Århus (jeg har været der). Har de indrettet et biograf rum, med nærmest optimale forhold. Så det kan ikke sammenlignes med en gennemsnitlig dagligstue. Derfor er jeg nød til at spørger folk, som rent faktisk har en projektor i stuen.

Tape Connection har også et biografrum, og jeg er sikker på at du kan få dem til at rulle gardinerne op.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu