recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver til kommende surround?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver til kommende surround?

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
PWS87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PWS87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny receiver til kommende surround?
    Sendt: 06-Januar-2014 kl. 21:28
Hej herinde :)

Sidste år investerede jeg i et par Dali Lektor 6 højtalere, som jeg er meget glade for. Har derfor fået lysten til at spare op til et surround sæt. De resterende højtalere skal være Lektor LCR, 2xLektor 2 og en sub, det er meningen de skal købes hen ad vejen. 
Har en gammel Technics sa-dx850 receiver til at trække mine Lektor 6, synes de spiller rigtig godt (i forhold til mine gamle Eltax højtalere:P). Men kan godt høre den taber pusten når der er skruet op, og der er action på skærmen.
Så tænker det ville være bedst og få opgraderet receiveren først, derefter center, sub og til sidst baghøjtaler. 

Hvad ville I anbefale til at skulle hjertet i dette setup?
Har set Elgiganten har en Pioneer vsx-923-k på bud i denne uge til 2.500 kr. Vil dette være et godt køb til disse højtalere? Eller er der nogle bedre bud i samme prisklasse?

På forhånd tak for hjælpen!
Peter
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 21:35
Jeg vil ikke gøre mig klog på det her, men er det ikke lidt en skam ikke at finde en virkelig god partner til dine lektor? Altså en med nogen GO i. Evt noget NAD ? Ved godt det ligger lidt over budget men du tager ikke fejl ved køb af NAD. Jeg skal hvertfalde aldrig have andet i 5000-10000 kr prisklassen, jeg har prøvet onkyo, pioneer og denon og intet har kunnet stille samme tilfredshed som min nuværende NAD. Men jeg har så også låst nogle steder at Dali og NAD er virkelig gode sparringspartnere:)

Men som sagt det er lidt over de 2500 du efterspørger, men du kan jo tage en tur i din lokale hifiklub og låne en var med hjem og afprøve den. Det var det samme jeg gjorde inden mit valg faldt på NAD t757
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 21:43
Se evt efter Noget brugt ? Jeg ville aldrig selv nøjes med en lille forstærker, slet ikke med så kompetente højtalere som dine
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 22:05
Nu kender jeg ikke den forstærker du bruger, men generelt lyder det til den godt må ha overskud. Jeg er derfor enig i ovenstående, at du bør kigge efter noget med flere kræfter i.

At det så ikke bør være Nad - er min personlige holdning ;)

Ud og se hvad du kan lide, men overvej at strække budgettet lidt, det værd at vente på ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 22:48
Sådan Har vi jo alle lov til at være forskellige:) men følg rådet, om det så er for at finde ud af du ( selvfølgelig) :) skal have en NAD eller ej, så har du hvertfalde fået afprøvet noget. Det er gratis at søge inspiration og gode råd:)

NAD eller ej. Søg efter noget med power nok til at spille dine højtalere om og have den kontrol de fortjener:)
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 23:00
Den her vil styre dine Lektor 6 med hård hånd trust me, og er væsentlig kraftigere end NAD T757.

http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html

Lektor 6 kan faktisk få T757 til og slå fra i protection mode(er afprøvet hos kammerat).
Har selv Lektor 8 på min Pio LX75 som kun er marginalt kraftigere end SC2022'en. Og den har aldrig været i nærheden af og tabe pusten.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 23:25
Faktisk ret god pris på den pioneer Armani, kender du siden der?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 23:38
Jeg har købt min Heco GT center hos dem med gode erfaringer. Hurtigt svar på email, hurtig forsendelse og ankom i solid emballage, og fik en tusse i rabat. Så vil mene servicen absolut er over gennemsnittet i DK ;-)
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af PWS87 PWS87 skrev:

Hej herinde :)

Sidste år investerede jeg i et par Dali Lektor 6 højtalere, som jeg er meget glade for. Har derfor fået lysten til at spare op til et surround sæt. De resterende højtalere skal være Lektor LCR, 2xLektor 2 og en sub, det er meningen de skal købes hen ad vejen. 
Har en gammel Technics sa-dx850 receiver til at trække mine Lektor 6, synes de spiller rigtig godt (i forhold til mine gamle Eltax højtalere:P). Men kan godt høre den taber pusten når der er skruet op, og der er action på skærmen.
Så tænker det ville være bedst og få opgraderet receiveren først, derefter center, sub og til sidst baghøjtaler. 

Hvad ville I anbefale til at skulle hjertet i dette setup?
Har set Elgiganten har en Pioneer vsx-923-k på bud i denne uge til 2.500 kr. Vil dette være et godt køb til disse højtalere? Eller er der nogle bedre bud i samme prisklasse?

På forhånd tak for hjælpen!
Peter

Jeg forstår ikke, hvorfor du igen vil købe en entry-receiver. Rent powermæssigt er der næppe den store forskel mellem din nuværende Technics og den pågældende Pioneer. Og når du oplever, din nuværende receiver taber pusten, vil også pio'en gå i knæ, når du først får spændt fem højttalere for den.

Derfor bør du gå en klasse op og mindst smide 5.000 efter en AV-receiver - og gerne mere.

Fortsat god jagt
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 01:12
Det vil jeg rigtig gerne opleve, altså at NAD t757 ikke kan trække lektor. Min onkel har selv samme forstærker og den trækker uden problemer hans Dali mentor 7.1 opsæt, og min har absolut heller ingen problemer med at trække min Dali concept serie. Har har aldrig oplevet min eller hans miste pusten før vi nåede op omkring +3 dB, og det er vist de færreste mennesker der kan klare at høre musik eller film ved det lydtryk.
forstærkeren ligger eller lå da også i den dyre ende mellem 5000 og 10000.

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 07:52
"Min onkel har selv samme forstærker og den trækker uden problemer hans Dali mentor 7.1 opsæt"

Hvis der er nogen som helst gulvmodeller i det Mentor setup, kan du være evigt forvisset om han ikke udnytter højttalernes fulde potentiale på en T757. Det kommer meget mere punch og kontrol i bunden, hvis de får noget mere effekt.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 08:00
Hvis en NAD T757 slår fra når den køre med et sæt Dali Lektor - så har i nok slået soft klipping til ;)
Den trækker let de HTer
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu