|
Ny reciever evt. Yamaha rx-a3070 ? |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Læg mærke til den store ringkerne trafo og de 11 forstærkertrin med køleribber
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
|
Læg mærke til den store EI trafo, de 9 effektudgange, med køleribber, det forstærkede H-chassis, og den ekstra stabiliserende fod, under receiveren, p.g.a. Yamahas højere vægt.
Bemærk ligeledes den lidt højere effekt, end på SR8012 og den rene front, med det store letlæselige display, hvor man ikke skal åbne for "bovporten", for at kunne læse displayet fra sofaen. Ligeledes er halvdelen af fronten på Yamaha, ikke lavet af plast, som den er på Marantz's receivere! Plastfront, på en receiver til over 20.000,-!!! ![]() Redigeret af Flippo - 05-Maj-2018 kl. 20:27 |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
|
Yamahas forstærkere er tidligere blevet målt til slet ikke at yde i nærheden af de oplyste antal watt.
Marantz derimod måler noget bedre. Jeg ser lige om jeg kan finde testen, ellers må I selv lige google. Jeg har intet imod Yamaha, jeg synes bare der er så mange recievere der er bedre (helt min egen mening). Mange har det sikkert modsat og det er ganske fint. |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
|
Jeg har set disse målinger. De skyldes Yamahas beskyttelseskredsløb, som går ind og laver en effektbegrænsning. når det ser ind i en statisk belastning, som en laboratorie måling benytter.
Som et svensk testmagasin skrev. Da vi målte på Yamahaen, lavede den effektbegrænsning. Men uanset hvilke højttalere vi tilsluttede, kunne vi ikke tvinge den i knæ. Redigeret af Flippo - 05-Maj-2018 kl. 22:47 |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Jeg kan sige det sådan, at den receiver der klart havde det sværtest og var klar mest anstrengt at lytte på i stereo var Marantz SR7011, den KAN IKKE DRIVE ET SÆT B&W 802 D3, der simpelthen ikke nok strøm i den. End of discussion.
Hvis man måske laver et crossover på 70-80Hz så går det, men er det ikke lidt synd for 802'erne
Hvis man spillede f.eks. 1812 overturen, så gik den total i knæ ved et fornuftig lytte niveau. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Jeg har ikke læst denne test, men det giver god mening når man også har lyttede på de andre receiver, med samme musik og samme højtalere spændt for, for man oplever ikke at den skulle være svære på antal watt som den er i nogle andre test, tvært i mod. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Lyder underligt hvis en modstand er for meget for den??? Nogen der kan hjælpe med lidt mere information?
|
||
![]() |
||
Kosmo12 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
|
Hej Potter.
Godt at læse din vurdering, idet du reelt har hørt flere af de omtalte recievere i samme klasse op imod hinanden, og derfor har et godt sammenlignings grundlag. Så ved jeg godt at det selvfølgelig er en subjektiv vurdering. Har du også hørt 3070 eren ? Og er den stort set identisk med 3060 rent lydmæssigt ? Er der lydmæssigt stor forskel på fuldt Atmos setup i forhold det mindre Atmos setup, som 3070 eren kan klare uden ekstra effekttrin ? |
||
![]() |
||
|
Som jeg skriver, er en laboratoriemåling statisk. D.v.s. at receiverens beskyttelseskredsløb ser en fast modstand, som ikke ændres. Det kan kredsløbet ikke lide, da det ikke modsvarer en højttaler, hvor belastningen hele tiden ændres. Derfor sænkes effekten, så den ikke brænder af. |
||
![]() |
||
|
FLarsen.
Tidligere i dag var der kun 5 tilbage. Disse er nok solgt, og derfor er tilbuddet ikke længere at finde på hjemmesiden. |
||
![]() |
||
Kosmo12 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
|
Hej Flippo
Har du selv en 3070 i dit setup, og hvilke højttalere driver den ? |
||
![]() |
||
|
Kosmos.
Jeg har en ældre Yamaha RX-A. Jeg har effektforstærker tilsluttet, til at drive fronterne, så den er ikke hårdt spændt for. Jeg havde en kort overgang en Denon (4 mdr.) Men den kunne jeg slet ikke fordrage lyden af. Totalt kedelig og udynamisk. Denon og Marantz deler indmad. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |