Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
|
Emne: Ny Software 3.5.2.dvbc.2.1.10 - Build 20100110 Sendt: 11-Januar-2010 kl. 18:47 |
Software opdatering den 11. jan. 2010
Opdateringen indeholder følgende:
- Problem løst med Zaptor Motorola boksen mister internet forbindelsen efter standby og dermed mister de interaktive muligheder
- Problem løst med at Zaptor Motorola boksen ikke reagerer på fjernbetjeningen efter standby
- Forbedringer i tv-guide
- AC3 lyd prioriteres højere i forhold til sprog såfremt “Digital lyd (AC3)” er aktiveret i “Indstillinger”
Software: Software version: 3.5.2.dvbc.2.1.10 Build date: 20100110 Build configuration: zaptor-1.2.1 GUI version: 1.66
Bemærk: Opstartes boksen uden internet forbindelse vil GUI Version være L1.61
Der ud over er opdateringerne fra d. 5.1. stadig med:
Opdateringen indeholder følgende:
- Opdateringen giver alle kunder i anlæg med fordelsaftale adgang til tjenesten dr.dk tv - som giver mulighed for at se udsendelser vist på DR1, DR2, DR Ramasjang og DR K.
- Zaptor Motorola boksen kan fungere uden internet forbindelse, samt evt. uden Zaptor-kort.
- Mulighed for vurdere film/programmer fra shoppen.
Bemærk at der er følgende begrænsninger når Zaptor Motorola boksen kører uden internet adgang:
- Tekst-tv kan kun vises for den aktuelle kanal.
- StartForfra, Shop og andre interaktive muligheder er ikke tilgængelige.
- Tv-guide er frakoblet - nu og næste EPG i info bjælken vises fortsat.
Opdateringen den 5. januar har følgende versioner, som kan ses under "Menu" >"Indstillinger" > "Teknik":
Software: Software version: 3.5.2.dvbc.2.1.10 Build date: 20100104 Build configuration: zaptor-1.2.0 GUI version: 1.65
Bemærk: Opstartes boksen uden internet forbindelse vil GUI Version være 1.60
Boksen opdateres automatisk kl. 04.00 efterfølgende nat, men boksen kan manuelt på opdateres - under menupunktet "Indstillinger" og "Teknik" kan du vælge "Søg efter opdateringer".
De kendte fejl, som fortsat kan forekomme efter opdateringen vil til enhver tid fremgå under Driftsinformation.
Husk at tråden er til feedback - ikke til diskution om diverse "kundeserviceuhensigsmæssigheder" (langt ord!) osv.
Husk også gerne at notere by og evt. kundenummer hvis det drejer sig om direkte problemer med softwaren!
Redigeret af zulfo - 12-Januar-2010 kl. 08:02
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 19:10 |
zulfo skrev:
- AC3 lyd prioriteres højere i forhold til sprog såfremt “Digital lyd (AC3)” er aktiveret i “Indstillinger”
|
Jeg kan næsten ikke få armene ned!!!! 
Redigeret af detlef - 11-Januar-2010 kl. 19:10
|
 |
SorensenS
Bruger
Oprettet: 25-Januar-2008
Point: 180
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 19:41 |
S U P E R
Og så er der igen 5.1 lyd på DR HD 
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:20 |
Jeg har lige sat Zaptor Motorola boksen op hos sviger.
De bruger den uden kort til de frie kanaler, men det er super træls at den finder kanalerne 2 gange, som både med og uden kode.
Den burde sortere sådanne at den ikke viser de ikke kodet kanaler i en kodet udgave også.
|
.....
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:06 |
zulfo skrev:
- Forbedringer i tv-guide
|
Det er fandme stort  (Nu-streg, baren til højre, cykle rundt. Andet jeg ikke har opdaget endnu?) Jeg har også fået AC3 på DR HD igen, og det ser ud til at lyden passer med billedet denne gang 
Men bare vent, jeg har flere små ideer til flere forbedringer af gui 
PS: Der er dog stadig et-eller-andet underligt, hvis man manuelt vælger mpeg1 lydkanalen. Derefter ser oversigten med lydkanaler underlig ud igen, og hvis man vælger Ukendt, viser info-info-grøn også ukendt lyd. En tur op/ned i kanaler løser problemet, så det er kun kosmetisk.
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
pdj1974
Guld medlem
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:11 |
Notfast skrev:
men det er super træls at den finder kanalerne 2 gange, som både med og uden kode. |
Jeg ved ikke om det er en fejl, men jeg er ret overbevist om det gør stort set alle andre "dumme" DVB/C tunere også. Man bør alligevel få lavet en favoritliste med de kanaler man ser og ikke mindst i den rækkefølge man ønsker. Så det generer kun lige indtil man har fået den lavet.
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
MichaelA
Guld medlem
Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:14 |
Fedt, skal jeg lige have rodet med om lidt når konen er færdig med sit tv program...
|
Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
 |
beolion
Bruger
Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 138
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:52 |
Super, så skal vi lige opdatere igen :o) He he, men jeg har faktisk ikke rigtig oplevet de problemer der bliver nævnt på siden med opdatering fra den 5/1, men ok, jeg slukker heller aldrig mine bokse.
Har målt med el-måler, at begge mine bokse bruger det samme i strøm uanset om de er tændte eller på stand-by............
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:08 |
beolion skrev:
Super, så skal vi lige opdatere igen :o) He he, men jeg har faktisk ikke rigtig oplevet de problemer der bliver nævnt på siden med opdatering fra den 5/1, men ok, jeg slukker heller aldrig mine bokse.
Har målt med el-måler, at begge mine bokse bruger det samme i strøm uanset om de er tændte eller på stand-by............ |
Det er nu ikke for strømforbruget skyld men mere fordi i standby kan boksen lave opdateringer, rydde op etc.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
pdj1974
Guld medlem
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:17 |
Mike S. skrev:
beolion skrev:
men ok, jeg slukker heller aldrig mine bokse. |
Det er nu ikke for strømforbruget skyld men mere fordi i standby kan boksen lave opdateringer, rydde op etc. |
Efter jeg har fortalt min Harmony at den aldrig skal slukke min Zaptor, er den aldrig kommet ud af synk. Tidligere gik det galt i næsten hver tredje gang, så jeg har nu en langt bedre løsning.
|
/Peter
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 19:50 |
pdj1974 skrev:
Notfast skrev:
men det er super træls at den finder kanalerne 2 gange, som både med og uden kode. |
Jeg ved ikke om det er en fejl, men jeg er ret overbevist om det gør stort set alle andre "dumme" DVB/C tunere også. Man bør alligevel få lavet en favoritliste med de kanaler man ser og ikke mindst i den rækkefølge man ønsker. Så det generer kun lige indtil man har fået den lavet. |
Den er lavet, men mens du laver den skal du gætte (eller have skrevet ned) hvilken kanal af de to ens navngivet kanaler som er den ikke krypteret... spild af tid !
Boksen kunne lige så godt lave den sortering mellem ens krypteret og ikke krypteret kanal.
|
.....
|
 |
SorensenS
Bruger
Oprettet: 25-Januar-2008
Point: 180
|
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 11:25 |
Efter de seneste 2 opdateringer kommer fejlen "Servicen er kodet" E030-4 på rigtig mange kanaler
Det er faktisk dagligt at dette sker - og strømmen må fjernes for at løse problemet.
Er der andre der oplever dette?
Jeg kørte faktisk fejlfrit før de seneste opdateringer, og da jeg ikke bruger DR's arkiv er det på godt jysk: TRÆLS!
/Jan
HFAF - 1736271
|
 |