Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 09:23 |
Michael A - du sætter boksen i standby - er det når du tager boksen ud af standby eller er det bare spontant midt i det hele?
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
MichaelA
Guld medlem
Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 13:11 |
Jep, boksen er altid på standby. Det når jeg tænder og vil se tv at jeg enten:
1. Kan se boksen har været genstartet, da min favoritliste er deaktiveret.
2. Boksen låser når jeg tænder og kan intet gøre andet end at tage strømmen.
|
Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
 |
stro
Bruger
Oprettet: 27-Juni-2010
Point: 63
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 18:30 |
MichaelA skrev:
|
Engang i vinters havde jeg også nogle mærkelige problemer med boksen dog ikke lige dem du beskriver, det endte med at jeg simpelthen bare slettede softwaren og installerede den på ny, så var problemet løst indtil sidste opdatering. Har du prøvet at slette softwaren?
|
 |
bcravn
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 20:23 |
+1 for frossen boks efter standby, der kræver at man rebooter boksen. Har ellers være 100% stabil siden jeg fik den for ca 2-3 måneder siden.
|
/Bjarke
|
 |
MichaelA
Guld medlem
Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 22:57 |
stro skrev:
MichaelA skrev:
|
Engang i vinters havde jeg også nogle mærkelige problemer med boksen dog ikke lige dem du beskriver, det endte med at jeg simpelthen bare slettede softwaren og installerede den på ny, så var problemet løst indtil sidste opdatering.
Har du prøvet at slette softwaren?
|
Jep, det gjorde jeg med Stofa for noget tid siden det hjalp ikke og heller ikke med denne nye software, som du åbenbart også har lidt "sjov" med.
|
Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 01-Juli-2010 kl. 22:25 |
zulfo skrev:
pdj1974 skrev:
8 ideer/ønsker - cut...lover jeg at komme forbi med en stor kage |
3 + 5 + 6 - det vil kræve at vi har en fuldtidsansat kun til at checke indhold fra leverandører. Om det kan automatiseres? Muligvis... |
Jamen titlerne er jo ens? Eksempelvis "Sportsnyt" osv. Det er jo ikke fordi jeg ønsker at kategorisere fx alle forskellige børneudsendelser i een gruppe. Men det er unødvendigt at Sportsnyt skal fylde 1½ side? Jeg prøvede lige at kikke på S under dr.tv og kom frem til at de pt. 63 udsendelser fylder 6 sider. Det ville kunne reduceres til 21 udsendelser på 2 sider. (Ville faktisk foretrække 9 eller 10 pr side, så tal kan benyttes)
zulfo skrev:
Så skulle 1 + 7 være på plads også - NU må der snart være kage?! |
Det er sgu stort!  Hvor man tidligere skulle bruge over 30 tryk for se en gang So Ein Ding, er det nu reduceret til cirka 11. Hvis 3+5+6 kommer igennem, så når har vi en Deal! (I sidder ude på Gasværksvej, right?)
PS: I burde vise tal mange flere steder end I gør idag - gerne meget småt. Eksempelvis i menuerne, hvor de kan bruges til at vælge med, men også i TV Guiden så man kan se kanalnumrene. Og selvfølgelig også i shoppen, når de også kan bruges der 
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 01-Juli-2010 kl. 22:38 |
pdj1974 skrev:
zulfo skrev:
pdj1974 skrev:
8 ideer/ønsker - cut...lover jeg at komme forbi med en stor kage |
3 + 5 + 6 - det vil kræve at vi har en fuldtidsansat kun til at checke indhold fra leverandører. Om det kan automatiseres? Muligvis... |
Jamen titlerne er jo ens? Eksempelvis "Sportsnyt" osv. Det er jo ikke fordi jeg ønsker at kategorisere fx alle forskellige børneudsendelser i een gruppe. Men det er unødvendigt at Sportsnyt skal fylde 1½ side? Jeg prøvede lige at kikke på S under dr.tv og kom frem til at de pt. 63 udsendelser fylder 6 sider. Det ville kunne reduceres til 21 udsendelser på 2 sider. (Ville faktisk foretrække 9 eller 10 pr side, så tal kan benyttes)
zulfo skrev:
Så skulle 1 + 7 være på plads også - NU må der snart være kage?! |
Det er sgu stort!  Hvor man tidligere skulle bruge over 30 tryk for se en gang So Ein Ding, er det nu reduceret til cirka 11. Hvis 3+5+6 kommer igennem, så når har vi en Deal! (I sidder ude på Gasværksvej, right?) |
Næh nej, udviklerne, drifts og network operations-folkene sidder i Horsens, så det er der kagen skal hen 
Men hvis 3,5 og 6 er nødvendige for kage. så er jeg bange for at vi selv må ud og købe - som skrevet tidligere, så vil det kræve at man manuelt sidder og styrer det, og det vil være resursekrævende..
PS: I burde vise tal mange flere steder end I gør idag - gerne meget småt. Eksempelvis i menuerne, hvor de kan bruges til at vælge med, men også i TV Guiden så man kan se kanalnumrene. Og selvfølgelig også i shoppen, når de også kan bruges der 
|
Det giver jeg videre - hvis nu noget af det også kommer på plads, SÅ må det være tid til kage! 
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
pdj1974
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juli-2010 kl. 22:54 |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 04-Juli-2010 kl. 21:37 |
" 3 + 5 + 6 - det vil kræve at vi har en fuldtidsansat kun til at checke indhold fra leverandører. Om det kan automatiseres? Muligvis..."
Med mindre... man kunne måske lave reglen at hvis programmet har de samme første 5-6 tegn i navnet så er de i kategori sammen - men det kan måske være farligt da programmer måske kan hedde det samme i starten.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
pdj1974
Guld medlem
|
Sendt: 05-Juli-2010 kl. 09:04 |
Mike S. skrev:
Med mindre... man kunne måske lave reglen at hvis programmet har de samme første 5-6 tegn i navnet så er de i kategori sammen - men det kan måske være farligt da programmer måske kan hedde det samme i starten. |
Jeg forstår det heller ikke helt. I starten hed eksempelvis Sportsnyt præcis det samme hele vejen ned i listen. Nu er det så kommet dato på (og mange tak for det  ), men jeg vil tro at datagrundlaget er det samme. Stofa har blot kombineret udsendelsens titel med et af de andre felter fra DRs filer. Man burde kunne opnå meget ved bare at gruppere på udsendelses navnet. Det er rigtigt at der er nogle udsendelser hvor hvert enkelt afsnit hedder noget forskelligt, men det kunne man enten ignorer, eller forsøge at få DR til at sende et felt med "Udsendelsesrækkenavn" så de kan grupperes. Alternativt kunne man manuelt en gang imellem opbygge nogle strenge med titler til gruppering. Eksempelvis "Spise med Price*" så uanset hvad der står bagefter, så kom de i denne gruppe.
|
/Peter
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 07-Juli-2010 kl. 05:15 |
Kolding, kl 04:50
Boksen har været tændt ca. 5 minutter da billedet fryser og der kommer en meddelelses boks med en ordlyd i retning af: "Zaptor modtager ikke signal fra Stofa, tjek dit antenne kabel "... den var da vist ny!
Efter et minuts tid forsvinder den og erstattes af den, desværre, velkendte "søger efter signal" boks. Den forsvinder så og alt imens der vises sort skærm kommer og går info bjælken nogle gange i bunden. Man kan ikke skifte kanal.
Her bliver jeg så utålmodig og genstarter boksen ( noget jeg er ret sikker på den havde gjort af sig selv ret snart alligevel...), og herefter fungerer alt igen. Den starter på favoritliste 0.
Redigeret af detlef - 07-Juli-2010 kl. 05:16
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 07-Juli-2010 kl. 08:29 |
detlef skrev:
Kolding, kl 04:50
Boksen har været tændt ca. 5 minutter da billedet fryser og der kommer en meddelelses boks med en ordlyd i retning af: "Zaptor modtager ikke signal fra Stofa, tjek dit antenne kabel "... den var da vist ny!
Efter et minuts tid forsvinder den og erstattes af den, desværre, velkendte "søger efter signal" boks. Den forsvinder så og alt imens der vises sort skærm kommer og går info bjælken nogle gange i bunden. Man kan ikke skifte kanal.
Her bliver jeg så utålmodig og genstarter boksen ( noget jeg er ret sikker på den havde gjort af sig selv ret snart alligevel...), og herefter fungerer alt igen. Den starter på favoritliste 0.
|
Det er korrekt - der er blevet lavet nogle mere "sigende" fejltekster til boksen, i stedet for E xx fejl.
I morges var vi nød til at lave en kort genstart af noget udstyr i hovedstationen, efter at nedbrudet mandag aften havde medført nogle fejl...
Btw... hvis boksen havde fået lov at stå, skulle den nok være kommet til sig selv automagisk..
Redigeret af zulfo - 07-Juli-2010 kl. 08:32
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |