recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny software til YouSee boksen 30/9-10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny software til YouSee boksen 30/9-10

Besvar Besvar Side  <12345 22>
Forfatter
Besked
Boel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Jeg har haft en meget positiv oplevelse, med at min ir extender pludselig reagere helt optimalt med min harmony one. Skønt, så er man fri for at pege og taste flere gange.
Hvad er det for en ir extender du bruger.
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2007
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 20:36
@Jørn : de planlagte manuelle optagelser plejede at kunne ses samme sted som de ikke manuelle , under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte'.

Det er stadig (efter opdat til 1.311) der jeg kigger ; men der står intet.

Jeg kan sætte den til at optage 'Borgen' på DR HD på Søndag, via guide, og trykke rød optage knap. Denne planlagte optagelse, kan så ses under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte' . 
Hej - Prolly.

Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Prolly Prolly skrev:

@Jørn : de planlagte manuelle optagelser plejede at kunne ses samme sted som de ikke manuelle , under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte'.

Det er stadig (efter opdat til 1.311) der jeg kigger ; men der står intet.

Jeg kan sætte den til at optage 'Borgen' på DR HD på Søndag, via guide, og trykke rød optage knap. Denne planlagte optagelse, kan så ses under 'Menu---TV---Optaget TV---Planlagte' . 
Prøv Planlagte/Serier.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 20:54
@Jørn , haha godt forsøg, men det har jeg selvfølgelig gjort, intet der heller.

De plejede nu heller ikke at ligge der.
Hej - Prolly.

Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 21:33

@Jørn , haha godt forsøg, men det har jeg selvfølgelig gjort, intet der heller.

De plejede nu heller ikke at ligge der.
Jeg prøvede at lave en manuel optagelse af Borgen på DR 1, hver søndag kl. 20.00 - 21.00.
På trods af at der ikke var planlagte optagelser i det tidsrum, fik jeg meddelelse om, at der var en konflikt, men ingen angivelse af hvilken.
Gik så ind i Guiden og satte Borgen til serieoptagelse og det kunne jeg godt.
Manuel optagelse (serie) er ikke hvad, den har været.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bclaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Boel Boel skrev:

Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Jeg har haft en meget positiv oplevelse, med at min ir extender pludselig reagere helt optimalt med min harmony one. Skønt, så er man fri for at pege og taste flere gange.
Hvad er det for en ir extender du bruger.
Det er en Digiality Ir Bender.
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zagadka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Havde glædet mig til serieoptagelse og læste lige lidt mere på YS hjemmeside.

Til min skræk ser jeg at serieoptagelse også optager evt. genudsendelser...!!!!! Det er da totalt åndsvagt. Når man optager en serie, er der jo netop IKKE behov for genudsendelserne, som bare vil fylde harddisken op Dead

Og det er ikke engang slutningen på historien om serieoptagelser eller mangel derpå.

Efter opdateringen satte jeg den igang med en serieoptagelse, men kunne konstatere i Guiden at alle udsendelser ikke ville blive optaget. Efter lidt nærlæsning af Guiden har jeg konstateret at den mener at der er forskelle på store og små bogstaver. Det betyder at den nu er indstillet til to optagelser af den samme serie for at kompensere for dette.

Før nogen begynder så vil jeg lige indskyde at jeg har sendt besked til YouSee support om dette.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 22:11
Nu har jeg eksperimenteret lidt, med manuel optagelse.

Hvis jeg under 'gentag optagelse' bruger 'en gang' eller 'dagligt' ,
så får jeg ikke konflikt med anden optagelse. Disse kan så også ses under
planlagte. Den daglige endvidere under planlagte/serier.

Hvis jeg under 'gentag optagelse' bruger 'ugentligt' , får jeg konflikten.
Men KUN hvis jeg vil starte på Søndage. Confused 

Jeg tror der ligger nogen rester fra min oprindelige (før opdat til 1.311)
manuelle ugentlige programmering, som ikke kan ses i oversigten.

Ved ikke hvor mange søndage ud i fremtiden det problem så vil eksistere,
men i hvert fald resten af året. Testet.

Muligvis kunne en formatering klare sagen, men det er jeg ikke interesseret i,
da jeg har en hel del optagelser, som jeg gerne vil gemme. Bl.a. derfor jeg har sat en større HDD i.

Den nye serie-optage feature er så en mulighed, men den optager jo også genudsendelser Dead
   Måske er det i virkeligheden den (halvfærdige !) feature der har lavet koks i min box Shocked

--------------

Når nu jeg _er_ i gang : jeg har stadig disse fejl :

Ved spoling i optagelser, går den ofte ud i live TV, og jeg må trykke 'back' for at komme retur til optagelsen jeg så.
En knap så irriterende fejl er denne :
Ved bladren i guide eller anden brug af UI, slukkes, tændes lyden. Eller der skrues ned for lyden.

----------------

Det er nu stadig en rimelig fed box Smile Wink 
Hej - Prolly.

Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 22:17
EDIT : Jørn skrev :
"
Jeg prøvede at lave en manuel optagelse af Borgen på DR 1, hver søndag kl. 20.00 - 21.00.
På trods af at der ikke var planlagte optagelser i det tidsrum, fik jeg meddelelse om, at der var en konflikt, men ingen angivelse af hvilken.
Gik så ind i Guiden og satte Borgen til serieoptagelse og det kunne jeg godt.
Manuel optagelse (serie) er ikke hvad, den har været.
"

Hej Jørn, ser først dit svar nu, da jeg selv var i gang med en længere test og forumskriveri Smile

Hmm, en det mon "sunday, bloody sunday" for alle ?

Lyder for vildt, men man ved jo aldrig , LOL

Redigeret af Prolly - 30-September-2010 kl. 22:24
Hej - Prolly.

Samsung SMT-H3126 PVR
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Havde glædet mig til serieoptagelse og læste lige lidt mere på YS hjemmeside.

Til min skræk ser jeg at serieoptagelse også optager evt. genudsendelser...!!!!! Det er da totalt åndsvagt. Når man optager en serie, er der jo netop IKKE behov for genudsendelserne, som bare vil fylde harddisken op Dead

Og det er ikke engang slutningen på historien om serieoptagelser eller mangel derpå.

Efter opdateringen satte jeg den igang med en serieoptagelse, men kunne konstatere i Guiden at alle udsendelser ikke ville blive optaget. Efter lidt nærlæsning af Guiden har jeg konstateret at den mener at der er forskelle på store og små bogstaver. Det betyder at den nu er indstillet til to optagelser af den samme serie for at kompensere for dette.

Før nogen begynder så vil jeg lige indskyde at jeg har sendt besked til YouSee support om dette.

Hmmm, serieoptagelse er vist en ommer.

Ærgeligt at det ikke er blevet testet/lavet ordentligt, da det er en rigtig god feature.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 23:30

Ved spoling i optagelser, går den ofte ud i live TV, og jeg må trykke 'back' for at komme retur til optagelsen jeg så.
Ved bladren i guide eller anden brug af UI, slukkes, tændes lyden. Eller der skrues ned for lyden.

----------------

Har osse lige præcis disse fejl, troede egentlig det var min fjernbetjening der var ved at stå af..:-)

Hvordan trykker du 'back' ? altså når den springer ud af en optagelse 
Til top
Prolly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prolly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

----------------

Har osse lige præcis disse fejl, troede egentlig det var min fjernbetjening der var ved at stå af..:-)

Hvordan trykker du 'back' ? altså når den springer ud af en optagelse 
"Back" knappen er ca 1 cm fra "OK" knappen. Højre side af fjernbetjeningen. Der er en rundet pil på.  Hent evt . en lup WinkBig smile
Hej - Prolly.

Samsung SMT-H3126 PVR
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 22>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu