Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 18:46 |
BorreBoy skrev:
Så kom der svar fra Stofa:
Jeg har fulgt op på sagen og må desværre informere om, at vi ikke længere kan gøre noget i denne problemstilling. Fejlen og problemet ligger hos Onkyo, og at de ikke overholder de HDCP standarder Zaptoren benytter.
Vi har dog hørt at problemet måske kan løses ved at skifte til en anden HDMI port på Onkyo´en.
|
Venlig hilsen
XX Telia Stofa Support | |
Fantastisk! DVS at Onkyo OG Marantz ( var der flere? ) ikke overholder HDCP standarten, men er den standart så ændret pludselig, eller er Zaptor lige pludselig begyndt at overholde den ? For det virkede sgu inden sidste update!!!!!!! Zulfo, er dette virkelig Stofas officielle holdning til dette problem?
Redigeret af detlef - 29-Juni-2009 kl. 18:47
|
 |
Bronson
Ny bruger
Oprettet: 25-September-2008
Sted: Denmark
Point: 17
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 20:15 |
Zaptor HDMI virker heller ikke på Pioneer SC-LX71 men kommer efter forlydende til at virke med You See, efter deres kommende opdatering,
Man kunne overveje at skifte udbyder, hvis stofa ikke får styr på sit HDMI problem
|
Pioneer SC-LX71
Pioneer SA 9800
Dali Ikon 6 Supra Rondo 4*4
Panasonic TH-42PZ80E
|
 |
Sickboy
Bruger
Oprettet: 05-April-2008
Point: 249
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 11:47 |
Det er da en fantastisk udmelding fra Stofa. Så dvs. at både Marantz, Onkyo og Pioneer ikke overholder HDCP standarden. Nu er de for langt ude. Og det virkede før sidste opdatering. OG Zaptor boxen er den eneste HDMI tilsluttede enhed jeg har haft problæemer med.
Jeg overvejer virkelig at skifte udbyder. Sådan en service kan jeg ikke acceptere.
|
 |
pjoska
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 566
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 11:49 |
jeg har Pioneer og har altså ingen problemer
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 17:24 |
Det er desværre korrekt - man er rendt ind i problemer, og har ikke nogen umiddelbar løsning softwaremæssigt.
På flere receivere (bl.a. nogle Onkyo så vidt vi ved) burde man kunne sætte Zaptoren til HDMI port 1 og løse problemet, og det samme gælder formegentlig for andre receivere.
Det er selvfølgelig noget man vil have for øje i udviklingen af Zaptor version 2, og de der har problemet p.t. og som ønsker det, skal være velkomne til at deltage i betatesting af denne version, når vi kommer så langt.
De af jer der ikke kan leve med problemet, må vi arrangere returnering af udstyret med.
Det er beklageligvis status.
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 1390
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 17:29 |
Det er jo beklageligt, Z, men kan du måske finde ud af hvad problemet er, lidt mere specifikt...? Tror de fleste af os skyder skylden på Zaptor udviklingsholdet, da det jo virkede med alle versioner af softvaren, indtil den sidste....
For skal man forstå det ud fra de meldinger man læser heri tråden, så må man vel konkludere at Zaptor ikke har overhold visse standarter før sidste opdatering, [SARCASM] men det er vel lige så usansynligt som at 3 af de største receiver producenter ikke gør samme?[/SARCASM]
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 17:48 |
detlef skrev:
Det er jo beklageligt, Z, men kan du måske finde ud af hvad problemet er, lidt mere specifikt...? Tror de fleste af os skyder skylden på Zaptor udviklingsholdet, da det jo virkede med alle versioner af softvaren, indtil den sidste....
For skal man forstå det ud fra de meldinger man læser heri tråden, så må man vel konkludere at Zaptor ikke har overhold visse standarter før sidste opdatering, [SARCASM] men det er vel lige så usansynligt som at 3 af de største receiver producenter ikke gør samme?[/SARCASM]
|
Selvfølgelig - jeg vender tilbage i løbet af i morgen.
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Sickboy
Bruger
Oprettet: 05-April-2008
Point: 249
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:00 |
Det lyder godt Zulfo.
Hvornår forventer man betatest af Zaptor v2?
|
 |
Belwas
Junior bruger
Oprettet: 28-November-2007
Point: 48
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 12:42 |
Jeg har Onkyo receiver og kører både billede og lyd gennem HDMI.
Efter at have døjet i månedsvis med manglende AC3 lyd bed jeg i det sure æble og trak et optisk kabel ved siden af til lyd.
Jeg har siden ikke haft nogen HDMI relaterede problemer.
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 13:04 |
zulfo skrev:
detlef skrev:
|
Selvfølgelig - jeg vender tilbage i løbet af i morgen. |
Nå, jeg har checket lidt mere. "Fejlen" er opstået i forbindelse med udviklingen af den nyeste software. Man har foretaget ændringer for at sørge for at Zaptorboksen levede bedre op til HDMI standarden, men det har altså kostet i den anden ende. Nu kunne man så foreslå, at så måtte man bare lave en gang reverse engineering, og lave det tilbage igen, men det lader sig desværre bare ikke sådan gøre - og det er så her den næste Zaptor version kommer ind i billedet. Zaptor version 2 er en ny software til den eksisterende boks, som er under udvikling, og man har en forventning om at beta skulle være muligt inden for det næste halve år, men det er faktisk førend man kunne forvente en løsning på HDMI problemet i den nuværende software. En ting er sikkert, at kaste med rådne æg efter producenterne af forstærkere, efter Motorola, eller efter Stofa's egne udviklere, det løser altså intet (men kan sikkert være sjovt nok)  Men altså, forvent at vi i løbet af efteråret kan tilbyde noget beta på en ny software, hvor fejlen forhåbentlig ikke optræder...
Redigeret af zulfo - 01-Juli-2009 kl. 13:05
|
Lars B
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 13:04 |
Sickboy skrev:
Det lyder godt Zulfo.
Hvornår forventer man betatest af Zaptor v2?
|
Som skrevet lige ovenover dette indlæg, ca. i løbet af efteråret...
|
Lars B
|
 |
Solhanne
Junior bruger
Oprettet: 28-Januar-2008
Point: 40
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 17:10 |
Smash skrev:

Jeg har den sidste lange tid ikke oplevet pixeleringer eller lignende, heller ikke under dagens landskamp. Det må betyde Stofa er ved at få styr på Zaptor boksen og det bagved liggende setup. For nej, jeg har ikke haft en tekniker ude og alligevel foretrækker jeg nu igen det digitale signal fremfor at have foretrukket det analoge i en lang periode.
til Stofa, bare ærgeligt vi har skullet så meget igennem først.
|
Jeg har tilgengæld haft pixeleringer konstant på 3+ og Kanal 6 den sidste uges tid. Så lige tiden an, for at se om Stofa fik løst problemet af sig selv, men nu må jeg vist hellere få fat i teknisk support. AN-TV 93258598
|
 |