|
Ny stereoforstærker |
Besvar | Side 123 10> |
Forfatter | |
sbndk
Guld medlem Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 589 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-November-2019 kl. 13:00 |
Hejsa
Jeg pønser lidt på, at finde mig en stereoforstærker med godt med muskler (gerne 2x80W eller mere). Brugt har jeg ikke noget i mod. Primært vil jeg vægte god lyd, med styr på bas, og så er jeg alligevel ikke helt blind for muligheden med Chromecast (hvilket selvfølgelig relativt nemt kan løses med en ekstern CC). Jeg kan umiddelbart komme på disse selv: NAD C368: https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c368-forstarker/ NAD C375BEE: https://www.elektrowelt24.eu/shop/Vollverstaerker/NAD/NAD-C-375-BEE-Stereo-Vollverstaerker-grafit::4470.html Emotiva BasX A300: https://www.av-connection.dk/?PGr=12535 Yamaha R-N803D: https://www.av-connection.dk/?PGr=10522 Cambridge Audio Azur 851A: https://hifi-freaks.dk/stereo/forstaerkere/cambridge-azur-851a.html NAD C390DD Er der andre gode forslag? Eller nogen af dem jeg decideret skal holde mig fra? Prisklassen er nok op til 8000. Det primære musik er rock/metal og skal (formentlig) spille på et sæt DLS R55.
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
DLS R55-ejer her
Skal der være digitale indgange? |
|
sbndk
Funktioner
Tak(0)
|
Skal og skal - jeg ved ikke om det er et ufravigeligt krav, at der skal være digitale indgange. Køber man en ny, så er det vel næsten sikkert, at den har det. Køber man brugt, så er det mere usikkert. Jeg tror ikke som sådan det alene er afgørende for valget. Omvendt set er det da rart, hvis den har det :)
Hvad spiller du med dine DLS på? |
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv et godt øje til Hegel og Creek, men sidstnævnte tror jeg ikke sælges her i landet længere. Hi-Fi Klubben har overtaget Hegel, men de synes ikke at sælge deres billigste forstærker, kaldet Röst
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Creek Evolution 100A integreret forstærker og en Hegel HD25 DAC til kilderne (scaler, Oppo, Mac Mini og lyd-streamer). Jeg har faktisk en Creek Evolution 50A stående, men det er kun 85 watt i 4 ohm, og jeg er ikke helt sikker på at jeg tør sælge den |
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville i øvrigt holde mig fra Emotiva. Det ser imponerende og billigt ud, men lyden skulle altså også være derefter.
Jeg har heller ingen fidus til NAD, men det har nok mest noget at gøre med det grimme design og min aversion for HFK |
|
sbndk
Funktioner
Tak(0)
|
Føj for pokker de Hegel ser lækre ud - det gør prisen så også! :D
|
|
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, Hegel er sgu frækt Jeg skifter ikke forstærker før jeg har råd til en (brugt) Simaudio Moon 340i, men Hegel ville helt sikkert være øverst på ønskesedlen ellers.
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Nå ja, tag da et kig på DBA og søg på Hegel. Der kan du helt sikkert få noget lækkert, indenfor din prisramme.
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Online Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg gad godt nok ikke eje en forstærker uden digitale indgange. Sikke noget bøvl.
|
|
sbndk
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan godt ske, at jeg stirrer mig lidt blind på Emotiva fordi det (bedømt på prisen) virker til, at man får meget for meget. Men det fortæller jo heller ikke meget om selve lydkvaliteten og jeg synes heller ikke rigtig man kan finde ret mange reviews af dem.
|
|
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Tja. Jeg tænder for min og skifter så input på min DAC. Samme fjernbetjening(er) som styrer DAC'en kan i øvrigt styre volumen på min forstærker. |
|
Besvar | Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |