recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereoforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stereoforstærker

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny stereoforstærker
    Sendt: 16-November-2019 kl. 13:00
Hejsa

Jeg pønser lidt på, at finde mig en stereoforstærker med godt med muskler (gerne 2x80W eller mere). Brugt har jeg ikke noget i mod. Primært vil jeg vægte god lyd, med styr på bas, og så er jeg alligevel ikke helt blind for muligheden med Chromecast (hvilket selvfølgelig relativt nemt kan løses med en ekstern CC). 

Jeg kan umiddelbart komme på disse selv: 

NAD C368: https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c368-forstarker/

NAD C375BEE: https://www.elektrowelt24.eu/shop/Vollverstaerker/NAD/NAD-C-375-BEE-Stereo-Vollverstaerker-grafit::4470.html

Emotiva BasX A300: https://www.av-connection.dk/?PGr=12535 

Yamaha R-N803D: https://www.av-connection.dk/?PGr=10522


NAD C390DD

Er der andre gode forslag? Eller nogen af dem jeg decideret skal holde mig fra? 

Prisklassen er nok op til 8000. Det primære musik er rock/metal og skal (formentlig) spille på et sæt DLS R55. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 13:44
DLS R55-ejer her

Skal der være digitale indgange?
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 13:49
Skal og skal - jeg ved ikke om det er et ufravigeligt krav, at der skal være digitale indgange. Køber man en ny, så er det vel næsten sikkert, at den har det. Køber man brugt, så er det mere usikkert. Jeg tror ikke som sådan det alene er afgørende for valget. Omvendt set er det da rart, hvis den har det :) 

Hvad spiller du med dine DLS på? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 13:50
Jeg har selv et godt øje til Hegel og Creek, men sidstnævnte tror jeg ikke sælges her i landet længere. Hi-Fi Klubben har overtaget Hegel, men de synes ikke at sælge deres billigste forstærker, kaldet Röst
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:


Hvad spiller du med dine DLS på? 


Creek Evolution 100A integreret forstærker og en Hegel HD25 DAC til kilderne (scaler, Oppo, Mac Mini og lyd-streamer).

Jeg har faktisk en Creek Evolution 50A stående, men det er kun 85 watt i 4 ohm, og jeg er ikke helt sikker på at jeg tør sælge den
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 13:53
Jeg ville i øvrigt holde mig fra Emotiva. Det ser imponerende og billigt ud, men lyden skulle altså også være derefter.

Jeg har heller ingen fidus til NAD, men det har nok mest noget at gøre med det grimme design og min aversion for HFK
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 13:59
Føj for pokker de Hegel ser lækre ud - det gør prisen så også! :D 


Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 14:01
Ja, Hegel er sgu frækt Jeg skifter ikke forstærker før jeg har råd til en (brugt) Simaudio Moon 340i, men Hegel ville helt sikkert være øverst på ønskesedlen ellers.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 14:03
Nå ja, tag da et kig på DBA og søg på Hegel. Der kan du helt sikkert få noget lækkert, indenfor din prisramme.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 14:05
Jeg gad godt nok ikke eje en forstærker uden digitale indgange. Sikke noget bøvl.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ville i øvrigt holde mig fra Emotiva. Det ser imponerende og billigt ud, men lyden skulle altså også være derefter.

Jeg har heller ingen fidus til NAD, men det har nok mest noget at gøre med det grimme design og min aversion for HFK

Det kan godt ske, at jeg stirrer mig lidt blind på Emotiva fordi det (bedømt på prisen) virker til, at man får meget for meget. Men det fortæller jo heller ikke meget om selve lydkvaliteten og jeg synes heller ikke rigtig man kan finde ret mange reviews af dem. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg gad godt nok ikke eje en forstærker uden digitale indgange. Sikke noget bøvl.


Tja. Jeg tænder for min og skifter så input på min DAC. Samme fjernbetjening(er) som styrer DAC'en kan i øvrigt styre volumen på min forstærker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu