recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereoforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stereoforstærker

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 21:40
Var den ikke to 2x 20 watt eller sådan noget?

Uanset så står pointen, som var, at de fleste ikke behøver særligt mange "watt" og at en forstærker der er designet til lav effekt (reelt - lav maks udgangsspænding) ikke behøver en kæmpe trafo da strømmen igennen en normal højttaler ikke bliver særligt stor når spændingen ikke er det.

Ikke at det interesserer dig. Du vil vist bare gerne vinde en ordkløver duel. - Find en anden at bokse med, jeg gider ikke.


Redigeret af Mefisto - 23-November-2019 kl. 12:56
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 21:43
Den kunne trække som kun få, belastninger helt ned til 2 ohm
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 09:40
Hold med det pjat. Forstærkere lyder forskelligt og det sker også selvom specs er ens. 

Selv når forstærkere på papiret er ens, så lyder de forskelligt. 

Nogle forstærkere lyder bedre i basområdet end andre, nogle lyder mere detaljerede i daskanten end andre.

Der er forskel, så lad os nu komme tilbage til emnet. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hold med det pjat. Forstærkere lyder forskelligt og det sker også selvom specs er ens. 

Selv når forstærkere på papiret er ens, så lyder de forskelligt. 

Nogle forstærkere lyder bedre i basområdet end andre, nogle lyder mere detaljerede i daskanten end andre.

Der er forskel, så lad os nu komme tilbage til emnet. 

Du har såmænd ret, men det afhænger også af alt andet i kæden, især højttalerne.
Min Denon PMA-50 lyder forrygende på mine KEF Coda 70, men sætter jeg forstærkeren til mine ellers vellydende Dali Rubicon LCR, så bliver resultatet yderst middelmådigt og komplet uden synergi Ouch


Redigeret af dtomsen - 23-November-2019 kl. 13:38
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:36
@dtomsen

Overskriften til tråden er "ny forstærker" og som oplyst i færste indlæg, så skal den spille på DLS r55 :-)

Det jeg reagerer imod er det sludder med at alle forstærkere gør det ligegodt og performer ens. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det jeg reagerer imod er det sludder med at alle forstærkere gør det ligegodt og performer ens. 

Enhver ved at det forholder sig sådan - lige pånær Mefisto.
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@dtomsen

Overskriften til tråden er "ny forstærker" og som oplyst i færste indlæg, så skal den spille på DLS r55 :-)

Det jeg reagerer imod er det sludder med at alle forstærkere gør det ligegodt og performer ens. 

Fair nok, jeg kom vist ud af flere tangenter LOL

DLS R55 er ganske vellydende højttalere uden de store unoder og forholdsvis nemme at trække.
De bør derfor spille godt med de fleste fornuftige forstærkere, så der er stort set frit valg på alle hylder efter ens smag og pengepung.

Personligt ville jeg vælge en forstærker med lidt ekstra bund og luftig top til dem, Yamaha og den slags, så jeg forstår såmænd godt hvorfor ejeren virker til at være tilfreds med hans Cambridge.


Redigeret af dtomsen - 23-November-2019 kl. 17:34
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 17:13
Nej, DLS R55 er ikke så let og lige ud af landevejen at trække. Faktisk kræver den en stabil forstærker. Man skal f.eks. ikke smide en Atoll A100 foran den.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 17:18
DLS R55 er 4 ohm højtaler og har selv haft 8 ohm der gik helt ned til ca 4 ohm, den ene 3.6ohm, så en 4 ohm højtaler kan sagtens gå under 4 ohm. 
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 17:24
Jeg har hørt dem med lidt forskellige typiske forstærkere tilsluttet, f.eks en Yamaha A-S700, og jeg synes det lød fortrinligt og uden forvrængninger selv ved ganske høj volumen.

Men selvfølgelig, hvis det er party lydstyrke og- tryk man ønsker, så burde man nok have valgt en anden højttalere end R55 til at starte med. Eller supplerer med en eller to subwoofere 😁
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 18:37
Da DLS er en 2,5 vejs højttaler er den een af få der måske kunne få lidt ud af biamping. Piller man bøjlerne af og driver den med to forstrærkere pr højttaler, så kigger hver forstærker ind i en 8 ohm belastning i stedet for de normle 4 ohm.

Det er derfor oplagt at drive den med en AVR, hvis man har sådan en med den mulighed. ;-)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 19:50
hvordan for du 4 ohm til at være 8ohm ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu