recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?

 Besvar Besvar Side  123 26>
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?
    Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:06
Jeg har en hjemme bio på 22 kvm 4,7 * 4,7 meter.

Mit lyd setup er således: 


Lyd setup 7.1: 

2 stk. Dali suite 1.5 Front 

1 stk. Dali suite 0,5 Center 

2 stk. Dali Suite Rear (Surround)

2 stk. Dali Blue R1000 (Surround Back)

Dali SUB E-12F Subwoofer 

Audio Pro B 1.35 Sobwoofer

Onkyo TX-NR 809 7.2 AV Reciever


Jeg savner dog noget mere punch og præcision i bunden, hvilket nok skyldes at mine subs nok ikke var de bedst egnede valg til Film, men det var nogle gode tilbud. Det er en Dali SUB E-12F Subwoofer og en
Audio Pro B 1.35 Sobwoofer. Jeg har arbejdet med at få dem integreret sammen (lyttet mig frem) og syntes det er lykkes ok, på trods af at det er to meget forskellige subs. 
 
Jeg overvejer at skifte dem ud med en SVS subwoofer SB/PB - model 1000/2000, men kan ikke finde ud af hvilken model der er mest egenet til mit rum, og hvilken størrelse det skal være, nogen der har erfaringer med det?
Vil gerne have mere punch, dybere og præcision i LFE sporet og det er vist det som SVS kan levere til en fornuftig penge, så vidt jeg kan læse mig til.

Ved ikke helt og jeg skal bruge en SVS sammen med min nuværende Dali E-12F og så skrotte Audio Proén eller helt erstatte dem begge med en SVS sub, mit budget rækker kun til én SVS til at starte med.


Redigeret af jonit - 06-Juli-2016 kl. 21:52
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:28
Sp ville nok være bedst til større rum, også større end sb modellen. Evt 2xsp2000 :)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:29
2x på sigt, starte med en
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 20:14
Oledk: Mener du at en SB Sealed box er bedre til større rum frem for en Ported Box? Er mit et større rum? Havde fået den opfattelse at det var omvendt?



Redigeret af jonit - 06-Juli-2016 kl. 20:16
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 22:32
Hvad er dit budget ved et evt salg af begge nuværende subs?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 22:44
Mener portet/sp er bedre til dit rum og mere punch.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 23:02
Preps: Mit budget er til en stk ny svs sub, alt afhængig af hvad jeg kan få for mine to nuværende, hvad tænker du kunne være en løsning da?

Redigeret af jonit - 07-Juli-2016 kl. 06:39
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Oledk: Mener du at en SB Sealed box er bedre til større rum frem for en Ported Box? Er mit et større rum? Havde fået den opfattelse at det var omvendt?


Portet box (PB) går dybere og der er lidt mere smæk i.

De har meget større kabinet og kan bedre fylde et større rum

Sealed box (SB) går knapt så dybt, men spiller også rigtig godt.

Jeg har tidligere haft en nsd pb12 og har nu en nsd sb12.

Den portede gik noget dybere, men synes også den lille lukkede gør det rigtig fint.

jeg har den faktisk til salg herinde også hvis det er, den er helt som ny

Jeg har også en XTZ Cinema 1x12" den går dybere end en svs sb12, og har et lidt pænere kabinet og bedre byggekvalitet. Den er også til salg.

Begge spiller bare rigtig godt.

Mvh Kim L. Poulsen
6670 Holsted
Tlf: 29721179

Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Oledk: Mener du at en SB Sealed box er bedre til større rum frem for en Ported Box? Er mit et større rum? Havde fået den opfattelse at det var omvendt?


Portet box (PB) går dybere og der er lidt mere smæk i.

De har meget større kabinet og kan bedre fylde et større rum

Sealed box (SB) går knapt så dybt, men spiller også rigtig godt.

Jeg har tidligere haft en nsd pb12 og har nu en nsd sb12.

Den portede gik noget dybere, men synes også den lille lukkede gør det rigtig fint.

jeg har den faktisk til salg herinde også hvis det er, den er helt som ny

Jeg har også en XTZ Cinema 1x12" den går dybere end en svs sb12, og har et lidt pænere kabinet og bedre byggekvalitet. Den er også til salg.

Begge spiller bare rigtig godt.

Mvh Kim L. Poulsen
6670 Holsted
Tlf: 29721179


Tak for buddet Kim, er pt. i undersøgelsesfasen og er ikke helt klar til at købe endnu, jeg tænker over det. Tænker umiddelbart at at en portet box passer bedre til det jeg ønsker, masser at punch, det skal kunne mærkes i brystet når U571 smider dybvandsbomber.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Oledk: Mener du at en SB Sealed box er bedre til større rum frem for en Ported Box? Er mit et større rum? Havde fået den opfattelse at det var omvendt?


Portet box (PB) går dybere og der er lidt mere smæk i.

De har meget større kabinet og kan bedre fylde et større rum

Sealed box (SB) går knapt så dybt, men spiller også rigtig godt.

Jeg har tidligere haft en nsd pb12 og har nu en nsd sb12.

Den portede gik noget dybere, men synes også den lille lukkede gør det rigtig fint.

Nu er jeg selvfølgelig nysgerrig efter at vide hvorfor du har skiftet fra ported til sealed? og hvorfor bruger du ikke din XTZ længere?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Oledk: Mener du at en SB Sealed box er bedre til større rum frem for en Ported Box? Er mit et større rum? Havde fået den opfattelse at det var omvendt?


Portet box (PB) går dybere og der er lidt mere smæk i.

De har meget større kabinet og kan bedre fylde et større rum

Sealed box (SB) går knapt så dybt, men spiller også rigtig godt.

Jeg har tidligere haft en nsd pb12 og har nu en nsd sb12.

Den portede gik noget dybere, men synes også den lille lukkede gør det rigtig fint.

jeg har den faktisk til salg herinde også hvis det er, den er helt som ny

Jeg har også en XTZ Cinema 1x12" den går dybere end en svs sb12, og har et lidt pænere kabinet og bedre byggekvalitet. Den er også til salg.

Begge spiller bare rigtig godt.

Mvh Kim L. Poulsen
6670 Holsted
Tlf: 29721179


Tak for buddet Kim, er pt. i undersøgelsesfasen og er ikke helt klar til at købe endnu, jeg tænker over det. Tænker umiddelbart at at en portet box passer bedre til det jeg ønsker, masser at punch, det skal kunne mærkes i brystet når U571 smider dybvandsbomber.

Altid en god ide og undersøge tingene ordentligt.

hvis det er punch du skal have er der ingen tvivl du SKAL have en portet sub.

den nsd pb12 jeg havde den kunne sgu trykke rigtig godt. Der kunne det også mærkes fysisk:-)

held og lykke med din søgen efter ordentlig bas.

Mvh Kim 
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 17:13
I stedet for at købe en SVS SB/PB2000 ville jeg spare lidt ekstra op og købe noget brugt der er kraftigere, f.eks. en Velodyne SPL-1200 ultra. Så får du også en fornuftig rumkorrektion med, som du højst sansynligt vil have gavn af.

Der vist stadig en til salg i køb/salg forummet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu