recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?

 Besvar Besvar Side  <1234 26>
Forfatter
Besked
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 18:09
Preps velodyne går ikke under 20hz så til film vil klart spare de penge og tage en PB 2000 som går dybere og derfor får rummet til at ryste. Og til den pris velodyne står til kan han lige så godt købe to PB 2000 som jævner en enkel ultra 1200 med jorden

Redigeret af xzioN - 07-Juli-2016 kl. 18:13
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 18:19
Og til spørgsmålet. Jeg har haft sb 2000 og har nu PB 2000, hvis du vil ha et ordentlig punch kommer du ikke udenom PB 2000 som leverer et væsentlig højere lydtryk. Sb 2000 er en ganske fin sub og er pladsen et problem så vælg den men er pladsen ligegyldig så ville det være dumt at vælge sb 2000
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:35
Jeg har også en svs SB12-NSD til salg her inde, jeg sælger den pga at jeg sku prøve en ported SUB, da PB2000 fylder en del, valgte jeg en PC2000 som også er ported men i cylinder form, der er mere punch/volume i en ported specielt i de helt lave frekvenser, men hører du meget musik er en sealed mere præcis ikke at en ported er upræcis men den er beder til film og explosioner efter min mening

Redigeret af ferrarimik - 07-Juli-2016 kl. 22:40
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 08:56
der er rigtig mange subs som kan få rummet til at ryste. Hvis det er det som man mener med kvalitet, er der rigtig mange subs til billige penge. Det største problem med rigtig mange subs , er at de performer rigtig dårligt over 50-60 hz. Hvilken besværliggøre integrationen med fronter og surrounds. man er dog ikke i tvivl om at der er en subs under filmen ( hvilket i min verden er negativt )

der er ikke noget værre end pistolskud , hvor subs tydeligvis også har output.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 09:12
Jeg er sikker på at Velodyne og andre mærker har masser af gode subwoofere også, så måske hvis der kommer et super godt tilbud kunne det være noget. 

Jeg er sikker på at en sub med rumkorrektion ville gøre opsætningen nemmere og med endnu bedre lyd, men syntes dog at man godt kan lytte sig frem til en fornuftig indstilling/placering, det har jeg gjort med mine to nuværende subs, men savner bare mere råstyrke og punch samt at de kommer dybere ned.

Filmlyd der går dybt, kan mærkes og samtidig er præcist og rent, er det primære for mig. Jeg hører også musik på indimellem, men det er mest blu ray koncert optagelser med flerkanals lyd. Det lyder som om at jeg skal gå efter en ported sub til mit formål. 
SVS subwoofere har fået super gode anmeldelser og syntes det er et godt bud set i forhold til mit budget.

En SVS PB 2000 lyder som en model der kunne passe godt til mit behov og mit rum (jeg har plads til den også to af demSmile) og WAF er ikke en faktor herWink. Kigger nok efter brugt i første omgang, kunne en SVS PB 1000 også gøre det, eller måske to af dem?

Hvordan er de ældre modeller fra SVS PB 12/10 NSD, er det ligeså gode som de nye?

Er der nogen ide i af beholde min Dali E12F sub og bruge den sammen med en SVS PB 1000/2000?



Redigeret af jonit - 08-Juli-2016 kl. 09:27
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af jonit jonit skrev:

Jeg er sikker på at Velodyne og andre mærker har masser af gode subwoofere også, så måske hvis der kommer et super godt tilbud kunne det være noget. 

Jeg er sikker på at en sub med rumkorrektion ville gøre opsætningen nemmere og med endnu bedre lyd, men syntes dog at man godt kan lytte sig frem til en fornuftig indstilling/placering, det har jeg gjort med mine to nuværende subs, men savner bare mere råstyrke og punch samt at de kommer dybere ned.

Filmlyd der går dybt, kan mærkes og samtidig er præcist og rent, er det primære for mig. Jeg hører også musik på indimellem, men det er mest blu ray koncert optagelser med flerkanals lyd. Det lyder som om at jeg skal gå efter en ported sub til mit formål. 
SVS subwoofere har fået super gode anmeldelser og syntes det er et godt bud set i forhold til mit budget.

En SVS PB 2000 lyder som en model der kunne passe godt til mit behov og mit rum (jeg har plads til den også to af demSmile) og WAF er ikke en faktor herWink. Kigger nok efter brugt i første omgang, kunne en SVS PB 1000 også gøre det, eller måske to af dem?

Hvordan er de ældre modeller fra SVS PB 12/10 NSD, er det ligeså gode som de nye?

Er der nogen ide i af beholde min Dali E12F sub og bruge den sammen med en SVS PB 1000/2000?




Et alternativ er som sagt min xtz cinema 1x12" det er også en portet sub. Men som sagt en noget anden byggekvalitet.

Mvh Kim

Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 21:09
XTZ cinema 1*12 er da også et godt bud, det er lidt sparsomt hvad jeg har kunne finde af test på denne model, men umiddelbart ser det ud som om at den ruller af i de nedre frekvenser noget før en SVS PB 2000, er det rigtigt? Hvad står en XTZ cinema 1*12 til i kroner fra ny og hvem forhandler dem herhjemme?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 01:56
p.las nej der er ikke særlig mange subs og overhoved ikke til små penge som kan få rummet til virkelig at ryste, kræver at den går under 20hz hvilket er de færreste der gør det. svs er samtidig enorm præcis. kun ported subs kan klare de dybeste lydtryk og da næsten alle subs er sealed nu om dage. men gerne et link til en billig sub 2000-3000 kr som går ned på ca 16-17hz
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 08:12
Man kan ikke skære alle basrefleks subwoofere over en kam. Mange af dem er tunet relativt højt og kan knapt nok kaldes for subwoofere. F.eks. en e12f er tunet til 37 Hz og en ikon et tunet til 29 Hz. E12f spiller ikke dybere end en alm fornuftig gulvhøjttaler. Ellers er det min oplevelse at fornemmelsen punch og slagkraft slet ikke kommer fra de aller dybeste oktaver.

Redigeret af Flash! - 09-Juli-2016 kl. 08:14
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

p.las nej der er ikke særlig mange subs og overhoved ikke til små penge som kan få rummet til virkelig at ryste, kræver at den går under 20hz hvilket er de færreste der gør det. svs er samtidig enorm præcis. kun ported subs kan klare de dybeste lydtryk og da næsten alle subs er sealed nu om dage. men gerne et link til en billig sub 2000-3000 kr som går ned på ca 16-17hz


Hvilken SVS er det der er Enorm præcis??
Jeg har endnu ikke hørt en SVS der præcis.!!
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 08:52
jeg har 2 stk svs sb 13 ultra, som er koplet til svs ultra tower, og det spiller udmærket præcis, har også hørt  pb udgaven, men de duer ikke så godt til musik. men uanset hvad man har vil der altid være noget der bedre, men også dyrere.
Ole Hansen
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 13:44
Målet med min tråd var at finde frem til hvilken type SUB til film (portetd/sealed) der ville være den rigtige afløser for mine nuværende Subs som var passende ifht. mit rum/setup samt budget. 

Da mine to nuværende subwoofere ikke går specielt dybt og mangler noget slagkraft (syntes jeg) ville jeg gerne finde frem til en sub som kunne gå dybere og gerne under 20 hz (det skal jo gerne kunne mærkes når f.eks. dybvandsbomberne bliver kastet) og det kræver jo noget præcision, dybde og slagkraft.

Jeg har læst en del test af subwoofere og er nået frem med jeres hjælp til at en SVS PB2000 er et rigtigt godt bud og byder på netop disse egenskaber og passer fint til mit rum/setup og budget, og jeg tror at det kommer til harmonere rigtigt fint. Alle test jeg kan finde af denne sub er meget rosende som siger at den går dybt, har autoritet og præcision.

At man altid kan få noget som bedre til som regel flere penge er en anden snak, jeg tror at denne passer til mit behov, men vil selvfølgelig gerne høre hvis der er bedre alternativer som passer til budgettet. og jeg kan se at jeg kan få en brugt til ca. 4.500 kr, og der er meget passende.




  


Redigeret af jonit - 09-Juli-2016 kl. 13:45
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu