recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny SUB med punch til bio, sealed vs ported?

 Besvar Besvar Side  <12345 26>
Forfatter
Besked
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 14:32
Den Xtz Cinema jeg har til salg er i fin stand, og der er stadig reklamationsret på den.

Den kan købes hos fyndbörsen.

Den er bygget noget mere solidt end svs og skulle have et noget bedre forstærkertrin. Den er også lidt mindre samt har et pænere design af kabinettet.

Den går lige knap så dybt, men spiller nu også ret dybt synes jeg.

jeg har haft både en nsd12 pb, en nsd12sb og så denne cinema. Og synes bestemt den gør det godt.

Den koster 4500 kr 

Mvh Kim 




Redigeret af Decolour - 09-Juli-2016 kl. 14:32
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

Den Xtz Cinema jeg har til salg er i fin stand, og der er stadig reklamationsret på den.

Den kan købes hos fyndbörsen.

Den er bygget noget mere solidt end svs og skulle have et noget bedre forstærkertrin. Den er også lidt mindre samt har et pænere design af kabinettet.

Den går lige knap så dybt, men spiller nu også ret dybt synes jeg.

jeg har haft både en nsd12 pb, en nsd12sb og så denne cinema. Og synes bestemt den gør det godt.

Den koster 4500 kr 

Mvh Kim 


Tak, dit tilbud er noteret. og ikke afvist, jeg tænker....
Umiddelbart er jeg lidt mere tændt på en SVS PB2000, nok mest fordi at jeg har læst en del meget positive test af denne og jeg har ikke kunne finde ret mange test af din Xtz Cinema. Genenelt er  der mange positive erfaringer med SVS rundt omkring på diverse fora. Dermed ikke sagt at din XTZ ikke er god, det er den helt sikkert, men måske er SVS en tand bedre. Men jeg er i tvivl, bedst ville jo være hvis man kunne prøve først i gen bio. men det er jo lidt svært når det er brugt.

Bare for nysgerrighedens skyld, hvad koster en Xtz 1*12 cinema fra ny, kan ikke lige finde en pris.
mvh Jonas


Redigeret af jonit - 09-Juli-2016 kl. 15:35
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 15:48
Her er den danske forhandler af XTZ. Der kan du også se den aktuelle danske pris på Cinema-subben.

http://danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c2.html

Mvh. Jørgensen
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 15:52
På Lyd & Billede kan du også læse en test af en anden XTZ-subwoofer, som klarer sig udmærket.

http://www.lydogbillede.dk/test/hojttalere/stortest_fire-subwoofere/xtz-sub-12-17/

Mvh. Jørgensen
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Her er den danske forhandler af XTZ. Der kan du også se den aktuelle danske pris på Cinema-subben.

http://danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c2.html

Mvh. Jørgensen

Super tak for det, skifter du meget ud i dit udstyr? er bare nysgerrig, hvad har du nu af subwoofer.

Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 16:37
Selv tak.

Nej, jeg har været ved at bygge mit udstyr op over nogle år, så jeg har ikke skiftet særligt i det efterfølgende. Det næste større bliver en Atmos-surroundreceiver og nok en sub mere - eller til afløsning for den, jeg anskaffede tidligere i år. (Edit: Mit forrige gamle setup gav jeg til en ungdomsklub, da jeg var nået langt nok med mit nuværende setup.)

Af subwoofer har jeg kun en B&W ASW610. Det er min første subwoofer, og jeg købte den som demo i Hi-Fi Klubben, fordi den var nem at komme til, og ikke så meget udfra lydkvaliteten. Den forekommer mig at buldre lidt, men funker ellers godt nok.

Da jeg bor i lejlighed, vil jeg gerne have en lukket subwoofer, der som sidegevinst skulle være mere "tight" i bassen. Selvom ASW610 er en lukket konstruktion, synes jeg ikke helt, at jeg er der.

Det ender derfor nok med, at jeg køber en SVS SB2000, som jeg har læst rigtig meget godt om, men den anførte portede XTZ lader også til at være god. Jeg har allerede anskaffet et godt subwooferkabel mere, så jeg rykker nok senere på året.

Som anført bor jeg i lejlighed, så jeg spiller ikke så højt, men subben skal gerne kunne bruges i musiksammenhæng også, hvis jeg får lyst dertil.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 09-Juli-2016 kl. 17:53
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2016 kl. 17:59
Jeg ville vælge 2 stk lukket placeret tæt på lytte positionen, og sikre mig integration med en miniDSP til subs. 


Altså det vil jeg anbefalde til dig.... Jeg er way past that point!


Redigeret af Notfast - 09-Juli-2016 kl. 18:00
.....
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 13:30
Fatter ikke så mange såkaldte eksperter kan i deres syv sinde anbefale en lukket sub til en dedikeret hjemmebio. En portet sub har ca samme lyd tryk som 4 lukkede sub i de lave toner.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 13:35
Fatter ikke så mange sværger til portet lyd i det hele taget. Portene i min XTZ 12" sub er lukkede med de skumfiduser der hører til. Det samme er min center højttaler. Resten, fronter og surround er heldigvis uden porte.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af xzioN xzioN skrev:

Fatter ikke så mange såkaldte eksperter kan i deres syv sinde anbefale en lukket sub til en dedikeret hjemmebio. En portet sub har ca samme lyd tryk som 4 lukkede sub i de lave toner.


der er fordele og ulemper ved begge varianter.
Jeg har bedst erfaring med lukkede subs i min bio, og jeg mangler bestemt ikke SPL..!

Og yderligere.
Det er bestemt ikke nødvendigt at komme under 20hz for at mærke subberne, jeg ruller kraftigt af ved 22hz selvom de går ned til 10hz.
Du får det til at lyde som om at bas skal ryste hele hytten, og det er slet ikke hva jeg forbinder med god bas.
Ofte laver de mere ravage og unødig bulder i det helt dybe..




Redigeret af strecker - 10-Juli-2016 kl. 13:57
Til top
xzioN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2016
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xzioN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 14:07
Hvis du ikke høre musik men kun bruger subben til film kan ikke lukket sub som sagt ikke levere i nærheden af samme lydtryk, så skal subben kunne mærkes kan du ikke komme udenom en portet sub. Du skal ha som sagt ha 4 lukkede sub for at ramme lydniveauet på en portet sub. Nu har jeg selv haft en sb 2000 som levere helt ned til 19 hz og trykket er ikke i nærheden af det en PB 2000 levere. Og til film har præcision ikke nær så vigtig som til musik. Og en PB 2000 samtidig hurtig så du føler ikke den buldre derudaf og ødelægger resten af lydbilledet.
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2016 kl. 15:03
Behøver bas ikke at være lige så præcis til film som til musik..?
Hvorfor dog ikke det.?

Du har nævnt 2 forskellige subs i 7000,- klassen, er det alt hva du bygger dine erfaringer på?
Kunne det måske tænkes der var nogle dyrere og bedre subwoofere uden port der kan levere varen.?
Det kommer jo ikke kun an på porten.
Enheder, forstærker og kabinet er meget vigtige faktorer..

Lige et tillægsspørgsmål..
Hvilket udstyr bruger du til at måle frekvensgangen på dine subs.?



Redigeret af strecker - 10-Juli-2016 kl. 15:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu