recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny subwoofer til 3000Watt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny subwoofer til 3000Watt.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Hvor bor du henne ad i landet? :P

Selv har jeg en Anthem mrx gen 2 der laver det hårde arbejde ;).
Mener faktisk den anthem mic også kan fungerer i rew eller lignende :)

Hijacker lige tråden i 2 sek. Hvor har du læst det henne? Der følger jo en kalibreringsfil med til mikrofonen. Men den måler måske præcis nok uden, til at kunne bruges i REW?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 07:22
Hvis du vil have banke i bryst bas, skal du ikke have højt output ved 30Hz, men nærmere ved 60-100Hz.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvis du vil have banke i bryst bas, skal du ikke have højt output ved 30Hz, men nærmere ved 60-100Hz.

Det er korrekt.
Dog, så lyder det ikke godt på min woofer at den laver for meget bass ved 60-100Hz.

i HFK, snakker de meget om at de billigere subwooofer ikke kan lave de høje frekvenser særligt godt.
Det er noget med at de er for 'langsomme'. Selvfølgelig kan de lave de høje frekvenser, men det for dem til at lyde mindre 'godt'.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 09:31
Den udtalelse ville jeg tage med et gran salt, jeg kører mine billige ikon sub's op i 120Hz, og får dem uden problemer til og integrere perfekt. Hvis du dæmper rumresonanser med PEQ, og får lavet en fornuftig overgang til fronter med styr på fase og time aligning kan det sagtens fungere.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 10:36
Tror du ikke nærmere problemet er at du kun har lyd fra porten på din sub? Nu skal jeg ikke gøre mig særlig klog på højttaler selvbyg, men har da svært ved og forestille mig, at en on axis måling af en subwoofer port er særlig liniær, hvis man måler 20-100Hz f.eks. Den er vel portet til og styrke output i bunden altså omkring 30Hz?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 11:00
jeg tror mere at det er subs som eks er liniær ned til 15hz. Som generelt ikke er specielt gode over 60hz. Det er svært at være top-performer i begge ender af bas skalaen
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af wernermeyer wernermeyer skrev:

Hijacker lige tråden i 2 sek. Hvor har du læst det henne? Der følger jo en kalibreringsfil med til mikrofonen. Men den måler måske præcis nok uden, til at kunne bruges i REW?

Synes jeg læste tråden omrking anthem mrx x10 på avsforum at nogen havde prøvet at bruge den til andet som rew, men om det var succesful ved jeg så ikke.
Men det er vel bare en normal mikrofon hvor der er en kalibrerings fil med til den? :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 21:04

Jeg bor i Ringsted på sjælland.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 21:49
Jeg kommer til at lave den med 2 stk 15" Dayton endheder.

Kommer til at må droppe ideen med et 4 ordens kabinet og laver et 'normalt' kabinet, med bassrefleks.
Kabinetstørrelse kommer til at kunne være over 500liter. Tongue

Kommer så til at skulle lave et 'cover', som dækker højtalerne. 
Laver det nok en del større og giver det noget lyddæmpning de steder hvor bass ikke er. Så det samtidigt giver en lille smule bedre akustik i rummet.

Redigeret af ldplusse - 21-Januar-2016 kl. 21:49
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:06
500 liter alligevel, det skal nok blive til noget.

Husk at tage billeder undervejs!
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 15:17
500 liter, kan deres rs460 18" enhederne fra dayton jo gå ind under :O
Det bliver da godt vildt :D
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu