|
Ny subwoofer til 3000Watt. |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hijacker lige tråden i 2 sek. Hvor har du læst det henne? Der følger jo en kalibreringsfil med til mikrofonen. Men den måler måske præcis nok uden, til at kunne bruges i REW? |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Hvis du vil have banke i bryst bas, skal du ikke have højt output ved 30Hz, men nærmere ved 60-100Hz.
|
||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||
![]() |
||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
|
Det er korrekt. Dog, så lyder det ikke godt på min woofer at den laver for meget bass ved 60-100Hz. i HFK, snakker de meget om at de billigere subwooofer ikke kan lave de høje frekvenser særligt godt. Det er noget med at de er for 'langsomme'. Selvfølgelig kan de lave de høje frekvenser, men det for dem til at lyde mindre 'godt'.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Den udtalelse ville jeg tage med et gran salt, jeg kører mine billige ikon sub's op i 120Hz, og får dem uden problemer til og integrere perfekt. Hvis du dæmper rumresonanser med PEQ, og får lavet en fornuftig overgang til fronter med styr på fase og time aligning kan det sagtens fungere.
|
||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||
![]() |
||
|
Tror du ikke nærmere problemet er at du kun har lyd fra porten på din sub? Nu skal jeg ikke gøre mig særlig klog på højttaler selvbyg, men har da svært ved og forestille mig, at en on axis måling af en subwoofer port er særlig liniær, hvis man måler 20-100Hz f.eks. Den er vel portet til og styrke output i bunden altså omkring 30Hz?
|
||
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
jeg tror mere at det er subs som eks er liniær ned til 15hz. Som generelt ikke er specielt gode over 60hz. Det er svært at være top-performer i begge ender af bas skalaen
|
||
![]() |
||
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
|
Synes jeg læste tråden omrking anthem mrx x10 på avsforum at nogen havde prøvet at bruge den til andet som rew, men om det var succesful ved jeg så ikke. Men det er vel bare en normal mikrofon hvor der er en kalibrerings fil med til den? :)
|
||
![]() |
||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
|
Jeg bor i Ringsted på sjælland.
|
||
![]() |
||
|
Jeg kommer til at lave den med 2 stk 15" Dayton endheder.
Kommer til at må droppe ideen med et 4 ordens kabinet og laver et 'normalt' kabinet, med bassrefleks. Kabinetstørrelse kommer til at kunne være over 500liter. ![]() Kommer så til at skulle lave et 'cover', som dækker højtalerne. Laver det nok en del større og giver det noget lyddæmpning de steder hvor bass ikke er. Så det samtidigt giver en lille smule bedre akustik i rummet.
Redigeret af ldplusse - 21-Januar-2016 kl. 21:49 |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
500 liter alligevel, det skal nok blive til noget.
Husk at tage billeder undervejs!
|
||
![]() |
||
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
|
500 liter, kan deres rs460 18" enhederne fra dayton jo gå ind under :O
Det bliver da godt vildt :D |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |