recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround Receiver

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 15:42
"Kraftfuld og overlegen" kan du ikke bruge til meget, det står i ca hvert andet review af diverse receivere. Det er målinger fra testbænk du kan bruge til noget. Alle Yamahas tidligere generationer har faldet igennem ved 5 kanals drift eller mere. At dette skulle have ændret sig synderligt på den sidste ville nok forbavse mig.
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 15:46
Jeg har forud for mit valg lyttet til en del receivere, herunder også Yamaha, da jeg er meget kritisk med lydkvaliteten. Spiller kun Flac filer. Valget faldt på en Pio LX-89, frem for Yamaha, fordi de for mig lød bedst, og gengav musikken uden at "farve" den. Andre kan have en anden smag. Gå ud og lyt, i stedet for at smide om sig med alverdens test. Jeg har også set andre test, hvor Pio LX89 blev tildelt bedste receiver og best buy, men det kan jeg ikke bruge til ret meget.
 
Som sagt jeg er utrolig glad for mit køb.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Svaret i en tråd, hvor der spørges til, hvilken man skal vælge - RX-A3050 el. LX-89:

Citér "The Yamaha DSP modes are better and the amp in general is more feature packed. The music cast system is probably the best system of its type on the market at the moment. YPAO is in our view a little better for system calibration, and it can independently eq 2 subwoofers while the Pioneer cant. For film reproduction I doubt you could choose one over the other in any major way, and possibly the Yamaha could have the edge in a dual subwoofer setup. Performance of both is excellent, and the Yamaha has more features, and their features are a little better (Calibration, DSP modes, multiroom wireless streaming)."


Så man er også "bundet" af én sub, hvis man vælger Pioneer'en.

Fra test af RX-a3050:
Citér Sound Quality - 96%
Features - 90%
Ease of Use - 90%
Build Quality - 96%

SUMMARY
RX-A3050 is Yamaha's flagship AV receiver, and its flexibility, performance and power makes it one of the best on the market.

PLUS
Excellent sound quality.
Plenty of power.
Impressive build quality.
Lots of features


Fra en anden test af RX-A3050:
Citér SCORE: 9 OUT OF 10

Pros:
Powerful and assured sound
Attractive design and solid build quality
Great performance with Dolby Atmos
Excellent future-proofing
MusicCast is impressive
Intuitive and effective remote app

Cons:
Menu system is confusing
No backlight on the remote


Og:
Citér THE YAMAHA RX-A3050 is a fair priced receiver, also highly future-proof.

Likes:
Simple setup makes installation a pleasure
The YPAO room correction is effective and unobtrusive
The soundstage is wide and deep for stereo listening
The muscular amplifiers don’t give up with difficult speakers
For movie soundtracks, I’ve heard nothing better

Would Like To See:
Wireless connectivity for all surround speakers


Thomas - Kan du ikke lige fremkomme med nogle målinger - for RX-A3050 - som viser at ydelsen falder drastisk, ved flerkanalsdrift?
ALLE tests jeg kan finde, fortæller at den er kraftfuld, har overlegne kræfter o.s.v.

M.v.h.
 
- ahrg, Henrik B, du burde være klogere end at slynge tilfældige "hifi-test postulater" afsted, som du nu gør.
Vi ved alle, at selvsamme "postulater"/udsagn kan man finde om Pioneers receiverer - kun et spørgsmål om at håndplukke dem til lejligheden/formålet ;)
 
Og du burde i hvertfald være MEGET klogere, end at begynde at drage vægten på receiveren ind i debatten, da Pio'en netop har en "digital" forstærkerdel.
 
I øvrigt; jeg har også flere steder, stereophile var vist én af dem, set målinger hvor at netop Yamaha faldt igennem når man kørte  i surr. mode, hvorimod Pio'en simpelthen afgav mest effekt hvad enten at det var 2 kanals stereo el. 5 kanal surr., sammenlignet med bla. Yamaha, Denon og Marantz ( - ikke dermed sagt, at flere watt = bedre lyd)
 
...op på hesten igen, Henrik B :) ;)


Redigeret af JesA - 08-August-2016 kl. 17:45
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 19:14
Jeg har hørt på de gamle på LX81 og LX82 som havde ICE POWER effekt og LX 83 som jeg mener jeg havde Hercules, den gang var jeg ikke særlig imponeret, ikke at de ikke havde effekt nok for de har de, men de lød bare alt for klinisk og diskanten var alt for skarp og lyden havde ikke den musikalitet som jeg kender fra nogle tilsvarende analoge surround forstærker, men det kan jo sagtens have ændret sig til det positive. 

Men jeg er åben og kunne nok finde på at gå lidt på kompromis med lyden, hvis receiveren kunne opfylde b.la. de nye krav til 4K ULTRA HD - HDR -Dolby Vision - Rec709 DCI-P3 - Rec.2020 etc. Men umiddelbart ser det ud som at det er Yamaha A3060 der er den mest forberedte til fremtiden, det er s.. ikke gennemskueligt.



4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 20:16
Klasse D og 2 ohm hahahaha. Ja bare under 4 ohm brækker de sig.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Kildemand Kildemand skrev:

Klasse D og 2 ohm hahahaha. Ja bare under 4 ohm brækker de sig.


Så er årsagen nok dér.

M.v.h.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Kildemand Kildemand skrev:

Klasse D og 2 ohm hahahaha. Ja bare under 4 ohm brækker de sig.
 
****hahahahahaha**** - sikke da et "morsomt", og generaliserende, indlæg.....Stern SmileThumbs Down...........
 
Uden at vide hvor mange højtalere som reelt dykker under ned under 2 ohm, så husker jeg tydeligt hvordan mine gl. Ear iceforstærkere holdt mine højtalere i et JERNgreb. ( - Og i øvrigt ingen "digital hårdhed" havde over sig)  
 
Med fare for at starte en ældgammel debat op, så virker det som om at der bare er nogle som pr. definition ikke kan lide lyden af D-klasse forstærkere, simpelthen fordi at det er....D-klasse-forstærkere...
 
I øvrigt, for lige at bringe lidt "relevans" til hvad tråden egentlig handler om ( surr. receivere/Pioneer), så har jeg læst at Pioneer skiftede "lyd-karakter" fra den skarpe lyd som var i de gamle LX 81/82/83, men hvor at de nyere skulle være mere "bløde" i lyden/diskanten...
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 22:06
Ja i de gamle LX83 var det ren B&O icepower, og de nye siden LX75/85 er med Pioneers egen udviklet såkaldte klasse D3, som skulle have en blødere klang. Om det holder vand ved jeg ikke.
Nu bruger jeg godt nok kun min som forforstærker og med ekstern EQ, men på den måde kan der sagtens opnås overordentligt god lyd. De 2 stereo setup's jeg har hørt der kunne hamle op med det jeg er vant til, kostede begge på den lede siden af en halv million, men diverse messe setup's er jo så også som regel præget af tidspres mht opsætning/justering osv.
Men efter min mening kan en MCACC auto kalibrering fucke alt op. Den skal sættes manuelt op med Umik 1/REW eller køres pure direct og med en ekstern MiniDSP med Dirac eller PEQ. Men der har jeg sådan set samme holdning uanset om det er YPAO eller Audyssey, entry level auto EQ lyder som regel bare af crap!

Redigeret af armani-thomas - 08-August-2016 kl. 22:40
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ja i de gamle LX83 var det ren B&O icepower, og de nye siden LX75/85 er med Pioneers egen udviklet såkaldte klasse D3, som skulle have en blødere klang. Om det holder vand ved jeg ikke.
Nu bruger jeg godt nok kun min som forforstærker og med ekstern EQ, men på den måde kan der sagtens opnås overordentligt god lyd. De 2 stereo setup's jeg har hørt der kunne hamle op med det jeg er vant til, kostede begge på den lede siden af en halv million, men diverse messe setup's er jo så også som regel præget af tidspres mht opsætning/justering osv.
Men efter min mening kan en MCACC auto kalibrering fucke alt op. Den skal sættes manuelt op med Umik 1/REW eller køres pure direct og med en ekstern MiniDSP med Dirac eller PEQ. Men der har jeg sådan set samme holdning uanset om det er YPAO eller Audyssey, entry level auto EQ lyder som regel bare af crap!


Ja, men nu er det et fåtal, som vil - og gider - at skulle ud og investere yderligere i alt muligt (Umik, Direc m.v.)! Og skal man bare benytte receiverens indbyggede EQ-muligheder, så vinder Yamaha'en også over Pioneer'en, som er mere begrænset i de manuelle muligheder...

M.v.h.
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 08:26
Det er da vist ikke korrekt. Pioneer'en har en meget omfattende mulighed for manuel  EQ kontrol. Sad og legede med det her i weekenden, og der var som jeg kunne se ikke nogen begrænsning, så du udtaler dig da vist uden at kende noget til emnet. Ingen tvivl om at også Yamaha er en god receiver, men nogle af os synes ikke at den er bedst. Er det da så svært at acceptere.
 
Det blev tidligere i denne tråd nævnt at der kun er en Sub udgang, igen noget vrøvl.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:


Det er da vist ikke korrekt. Pioneer'en har en meget omfattende mulighed for manuel  EQ kontrol. Sad og legede med det her i weekenden, og der var som jeg kunne se ikke nogen begrænsning, så du udtaler dig da vist uden at kende noget til emnet. Ingen tvivl om at også Yamaha er en god receiver, men nogle af os synes ikke at den er bedst. Er det da så svært at acceptere.


Nej, det har jeg skam ikke svært ved t acceptere! Men du har åbenbart svært ved at acceptere, at nogle som har testet begge (hvilket du åbenbart ikke har, men stadig udtaler dig), siger at Yamaha's manuel EQ funktionalitet er bedre/mere omfattende!

Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:


Det blev tidligere i denne tråd nævnt at der kun er en Sub udgang, igen noget vrøvl.


Og igen, hvis du gad at læse hvad der skrives, så handler det ikke om antallet, men funktionaliten, hvor Yamaha'en kan udføre separat EQ på 2 SUB's - det kan din Pioneer ikke...

M.v.h.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:


Det er da vist ikke korrekt. Pioneer'en har en meget omfattende mulighed for manuel  EQ kontrol. Sad og legede med det her i weekenden, og der var som jeg kunne se ikke nogen begrænsning, så du udtaler dig da vist uden at kende noget til emnet. Ingen tvivl om at også Yamaha er en god receiver, men nogle af os synes ikke at den er bedst. Er det da så svært at acceptere.
 
Det blev tidligere i denne tråd nævnt at der kun er en Sub udgang, igen noget vrøvl.


hvad er det der er noget vrøvl ang de to sub udgange?
BTW - man kan i Yamahaen sætte forskelligt delay på de to subs. Samt EQe på dem uafhængigt af hinanden.
Folk må købe hvad der passer dem. Men at der er nogle der foretrækker det ene frem for det andet. Sådan har det altid været. og det burde alle parter kunne acceptere.
Jeg har selv en Yamaha 2040. Jeg bruger den udelukkende som dekoder og svitch. Har ekstern EQ og amp.
Kan kun sige. Hvis stabilitet er en vigtig parameter. Så bør Yamaha være med i sine overvejelser. Dog skulle Pioneer heller ikke være de værste i den sammenhæng.
Min erfaring med Pioneer har dog været en receiver som spiller lidt tyndt. Og har meget fokus på diskant. Men igen. En dårlig EQ kan jo fucke alt vellyd up.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu