|
Ny Surround Receiver |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
OFFTOPIC:
Skal den i øvrigt ikke snart skiftes ud? ![]() M.v.h. |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
næh. Ud over manglende DTS X. Så er det svært at argumentere for en udskiftning. Jeg har før brugt mange penge på processor og lign.Det kommer ikke til at ske igen. Nu har jeg en EQ som står for alt inkl Bass mangetment. Ekstern amp. Hvilket gør receiverens arbejdsopgave begrænset. Når den skal skiftet. Er det bare at tage den fra. Sætte den nye til. Sætte HT til large. Delay til 0 M. og så kører det igen. Det er bare dejligt! |
|||
![]() |
|||
Kildemand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2015 Status: Offline Point: 65 |
||
Har du da fået skiftet dine XTZ ud? Ellers må det da være en joke.
|
|||
![]() |
|||
Kildemand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2015 Status: Offline Point: 65 |
||
Har du da fået skiftet dine XTZ ud? Ellers må det da være en joke.
|
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Nej, de kommer nok ikke til og blive udskiftet. Udvalget af højttalere i den størrelse og med de kvaliteter er ikke særlig stort under 100k. Når jeg kører dem aktivt med elektronisk delefilter, har jeg mange muligheder for og tilpasse dem perfekt til rummet, og mine præferencer.
Det er 14 dage siden jeg var inde og få demo af et sæt Focal i KT Radio: Focal Meget flad oplevelse i forhold til 100.49'erne. Manglede drive og punch i store mængder, og mande vokal lød lidt alla mus ![]() Redigeret af armani-thomas - 09-August-2016 kl. 11:05 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Undskyld, men jeg kan altså ikke tage dine udtalelser om andre højttalere, som du har fået demo'et, seriøst! Du sammenligner seriøst andre højttalere, i andre rum, med lyden i dine hjemme, som for det første er vold-ændrede og i et rum som er dæmpet på alle mulige måder....
![]() M.v.h. |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Jeg er da bedøvende ligeglad med om du kan tage det seriøst. Hvis de vil have folk til og smide 100 eller 200k efter et sæt højttalere, må de gerne bruge mere end 5 minutter på opsætningen, således de kan levere en overbevisende demo.
Var i øvrigt dagen før, i hifiklubben på Åboulevard og høre B&W 802 D3, efter 20 sekunder bad jeg ekspedienten om og slukke ellers ville mine ører begynde og bløde. Det lød gudsjammerligt af helvede til, og de sagde da også med det samme at rummet havde en meget uheldig akustik. Men hvorfor så stille de højttalere op der, når man alligevel ikke kan køre demo på dem?? |
|||
![]() |
|||
||
Den holder nok ikke i retten. For nogle år siden drev jeg mine Dali Lektor 8 som large, og de har dyk ned i 3 ohm@100Hz. LX75'en blev knapt håndlun, og havde mere kontrol over basserne end den hjem lånte NAD C275 havde. |
|||
![]() |
|||
||
Igen, useriøst! Du kritiserer, kun for at kritisere. Der er sgu da ikke nogen, som seriøst tillægger det noget relevans, at købe så dyre højttalere ud fra et butikslokale!!! M.v.h. |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
baskontrol kan jo også være klasse D mere slanke natur. |
|||
![]() |
|||
||
Nej det er nok mig der sætter for store krav. Men giv mig et par timer i det "butikslokale"(hvor de trods alt gør noget for akustikken mange steder) sammen med min målemikrofon, et par absorber paneler, og evt supplere med et par sub's til og jævne ud i bunden, og de ville kunne levere varen, er mit bud. Jeg fik da også en ganske god demo på Dali Epicon 8 samme dag. De stod i samme rum bare på modsatte led, og de leverede en rigtig lækker og nærværende mellemtone, og en top uden skarpe tendenser. Her var det kun bassen som var ringe/udefineret blæver. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg vil sige det er en gammel fordom, der trænger til og blive aflivet. Har aldrig oplevet LX75'eren som værende slank i natur. Den leverede også meget bedre punch i øvre bas end med C275 spændt efter. Jeg kom fra en LX52 klasse A/B og den var slank/tynd/skingrende i lyden i forhold til LX75. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |