|
Ny Surround Receiver |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så tæt som de sidder på topbeklædning, sikkert ikke ret meget varmere end topbeklædningen. Med topplacerede effekttrin holdes der ikke på varmen, udover det der afsættes i topbeklædningen, resten forsvinder ud af ventilationsrillerne. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Og hvor var effektrin placeret? Og hvor i forhold til hdmi boards? På Denon sidder de i toppen, placeret i eget rum. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Hvis man læser/ skimter lidt i gennem på de forskellige udenlandske fora, så syns jeg tendensen er at Yamaha er mere pålidelig end Denon, om det så er varmen der er den direkte oversag til pålig ligheden er jo så spørgsmålet.
Jeg prøver ikke at nedgøre Denon på nogen måde, men ovenstående er min opfattelse ud fra hvad jeg har læst på diverse fora. Denon er stadig med i mine overvejelser. Havde Denon 7200 bare set ud som Denon AVR 5308 inden i ![]() Faktisk lidt sjovt at de 2 faktisk yder det samme
![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Så har jeg taget en beslutning, jeg bestiller en Yamaha RX-A 3060 i dag.
Det er ikke den med mest Power sammenlignet med Denon 7200 og Pioneer LX901/ Onkyo 3100 men de ligger faktisk ret tæt på hinanden, og skal man have mere rå power så kan man jo smide en effekt efter den, Denon var umulig at handle ned i pris og Pio 901 er alt for dyr kun 25k og kommer ikke i nærheden af Yamaha's pris. Og set i det perspektiv så er der også råd til et ekstra effekttrin. Hvad jeg læser er også at Audyssey virker forældet og ikke er så nemt at justere manuelt sammenlignet med Yamaha's, YPAO og Pioneers system har jeg desværre ikke så meget fidus til.
Redigeret af Potter - 16-September-2016 kl. 07:42 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Enig omkring dine betragtninger af de forskellige rumkorrektioner, der ville jeg også foretrække YPAO hvis ikke jeg havde ekstern EQ.
Så nu er der noget og se frem til ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Husk at registrere den på Yamaha's hjemmeside, så du får 3 års garanti (ikke at det er nødvendigt
![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Jo, jeg glæder mig som en bette ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Takker for oplysningen. Som jeg læser rundt om på nettet, så har Yamaha i hvert fald ikke ry for at gå stykker, men det har så visse andre mærker.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg har arbejdet med forskellige mærker, og der er ingen tvivl om, ar Yamaha er de absolut MINDST fejlramte surr-receivere på markedet.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Så fik jeg installeret mit nye legetøj, kassen har stået og smilet til mig et par dage
![]() ![]() Henrik B, kan du svare mig på dette? Når forstærkeren modtager lyden fra tv-et så står displayet på forstærkeren og skifter i mellem teksten "Dolby's logo - Surround" og Dolby Digital, skifter jeg til f.eks. kanal 5 som ikke sender i Dolby Digital, så skifter teksten i mellem "Dolby's logo - surround" og PCM. Kan man ikke undværet det skift i mellem de 2 tekster? Har du ikke et hint ![]() I aften vil jeg nok prøve at få lyden kalibreret, der er godt nok man manuelle muligheder for at tweake lyden, very very Nice ![]() Det kunne godt ende med en ekstra forstærker at sætte bag den for udnytte de sidste 2 kanaler, og i den forbindelse kunne jeg godt finde på at købe en brugt 5/7 kanals effektforstærker, noget ala NAD M25 eller lign. som så også kunne styrke L C R og evt. SL og SR. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |