|
Ny Surround reciever hvilken? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Atmos er da et absolut must. Det kun fordi jeg ikke har knasterne at jeg stadig hænger i mit gamle 7.2 setup.
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Jeg er lidt en party pooper sammenlignet med flertallet når det gælder Atmos. Der er ingen tvivl om, at det er mega fedt at der er tilført en ekstra dimension, men synes slet ikke det er så meget ekstra som det bliver gjort til.
Måske har jeg endnu ikke fået den Atmos demo som får mig til at overgive mig, men indtil videre ser jeg stadig Atmos som en "nice to have". Streckers Atmos har givet mig den bedste Atmos-fornemmelse af de demoer jeg har fået, men de 7.1 klip jeg hørte inden Atmos blev slået til, var meget tæt på.
|
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|
Jeg er med Jonas her >>> Atmos er "nice-to-have" men bestemt ikke "need-to-have". Jeg har til dato kun set EN film, hvor jeg virkelig synes, at det tilførte noget til oplevelsen, Gravity. Og jeg har set en lang række film i Atmos.
DTS:X synes jeg dog lyder til at blive et meget spænende produkt for folk der ikke har dedikeret bio-rum, da det efter sigende skulle løse en masse problemer med forkert placeret højtalere. For os med dedikeret rum tror jeg dog også, at der her kun bliver tale om et "nice-to-have". Man skal dog også være opmærksom på, at vi mennesker har en meget individuel evne til at retningsbestemme lyde, så for nogen vil oplevelsen være større end for andre. Redigeret af dr gonzo - 04-September-2015 kl. 14:23 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Når jeg slår mine lofthøjttalere fra er det meget tydeligt der mangler noget, og det gælder både Atmos film og 5.1/7.1 + Dolby upscale.
Herhjemme er Atmos uden tvivl et need to have produkt. |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Jeg må forbi og købe DøgnNetto's bedste kage igen snart... :) Sidst synes jeg ikke det var en dag/nat forskel da du slog Atmos til. Jeg synes 7.1 i dit rum kom rigtigt meget af vejen.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Du skal være meget velkommen Jonas
![]() Så skal du prøve at høre starten af Mad Max, den er fantastisk i Atmos.!! |
||
![]() |
||
Decolour ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
|
hmm jeg kan se mange er meget glade for Atmos.
jeg tror ikke jeg kommer til at benytte et Atmos setup det næste stykke tid, jeg tror umiddelbart bare jeg fortsætter med min denon avr4310 lidt endnu, og så skifter den når jeg har mulighed for at større setup. Men den ser ellers fin ud sådan en x4100. hvor meget skal man ligge i om de er produceret i japan eller ej? Mvh Kim
Redigeret af Decolour - 04-September-2015 kl. 16:07 |
||
![]() |
||
|
Jeg tror efterhånden alt elektronisk grej produceres i Østen, så det skal du ikke tænke så meget over.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Intet! Klaus |
||
![]() |
||
Decolour ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
|
ok, hvorfor kaldes x4100 så en kinamaskine og de større bedre pga de er produceret i Japan? Mvh Kim |
||
![]() |
||
|
Beslutningen er taget, jeg beholder min gamle denon.
plus x4100 er udsolgt i hifiklubben. - Kim
|
||
![]() |
||
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
|
Fornuftigt valg :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |