recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny test af pana 42G20E d.d. 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy test af pana 42G20E d.d. 

 Besvar Besvar Side  <1 16171819>
Forfatter
Besked
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 17:09
Jeg mener at have læst, at den amerikanske G20 (som vist ikke er identisk med den europæiske) viser 24 fps ved 48 hz, hvilket skulle give et noget flimrende billede. Er der nogen der ved om den europæiske gør det samme eller om den viser 24 fps ved f.eks. 72 eller 96 hz?
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Skriver du til David Mackenzie på AVforums for at dele dine indtryk og evt. få bekræftet at han har skiftet afspiller?
Done.
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Jeg mener at have læst, at den amerikanske G20 (som vist ikke er identisk med den europæiske) viser 24 fps ved 48 hz, hvilket skulle give et noget flimrende billede. Er der nogen der ved om den europæiske gør det samme eller om den viser 24 fps ved f.eks. 72 eller 96 hz?
24p vises nomalt ved 96Hz.
 
Hvis du slår 24p Smooth Film (hedder IFC vist ved 24p input?) til, afvikles 24p ved 60Hz - men det viker mere flydende. Det er ligesom på PZ85.
 
US-modellerne afvikler rigtigt nok vist ved 48Hz, hvilket giver en del flimmer.
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 18:34
Jeg kommunikerer pt. med David fra AVForums - vi prøver at finde ud af, om han ser samme problem. Han har både en PS3 og en Oppo BD-afspiller.
/lars
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 19:45
Spændende. Ser frem til flere opdateringer. Det er jo ret interessant læsning Smile

Super fedt Bantam
Til top
Jordsvin Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

24p vises nomalt ved 96Hz.
 
Hvis du slår 24p Smooth Film (hedder IFC vist ved 24p input?) til, afvikles 24p ved 60Hz - men det viker mere flydende. Det er ligesom på PZ85.
 
US-modellerne afvikler rigtigt nok vist ved 48Hz, hvilket giver en del flimmer.

Det var da en spøjs forskel. Men vi er jo så bare heldige. Smile
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg kommunikerer pt. med David fra AVForums - vi prøver at finde ud af, om han ser samme problem. Han har både en PS3 og en Oppo BD-afspiller.
Jeg samler lige lidt op på denne...
 
Jeg har mailet sammen med David og sendt ham mine (reproducérbare) måleresultater - men har intet hørt fra ham siden da. Jeg har spurgt ham igen i går, men han har som sagt ikke svaret endnu.
 
Jeg ved, at han har afleveret G20'eren tilbage, så det er nok svært for ham af undersøge sagen til bunds.
 
Jeg har imidlertid opdaget, at PS3 nu heller ikke performer optimalt med f.eks. Pioneer LX-5090H - der skæres simpelthen information væk i chroma-kanalerne (rød+blå), når der anvendes digital component (YCbCr) som signaltype over HDMI. Dette er let at teste med et chroma-burst testbillede.
 
For at undgå denne klipning af farveinformationen, er man nødt til at anvende RGB-signalering over HDMI - og samtidigt vælge "fuld rækkevidde" (i stedet for "begrænset"). Desuden kan man ikke køre DVD-afspilning uden opskalering uden at farvedekodningen går helt i skoven (som målt på G20).
 
Prisen for at køre RGB med fuld rækkevidde er, at blacker-than-black (BtB) og whiter-than-white (WtW) klippes væk. Det er ikke kritisk for BtB, men det betyder at nogle highlights kan forsvinde, når WtW mangler.
 
Om problemet er blevet indført med en PS3-software-opdatering ved jeg ikke - man kan jo desværre ikke rulle tilbage og teste.
 
Det kunne se ud som om, PS3'en tager component signalet (som er det format, der ligger inde i MPEG, H.264, JPEG etc.), og laver det om til RGB for derefter at lave det om til YCbCr igen, hvis man har valgt digital component (YCbCr) som output-format - men måske sker det kun med visse displays - det er svært at sige.
 
Man kan næsten fejlfrit konvertere YCbCr til RGB - men så snart man bevæger sig fra RGB til YCbCr, indfører man kvantiseringsfejl (undtagen i en ren gråtoneskala, så vidt jeg kan vurdere). Dette kan måske være forklaringen på, at der indføres fejl i farveinformationen undervejs til TV'et.
 
EDIT: Simple afrundingsfejl uder colour space-konverteringen (YCbCr->RGB->YCbCr->RGB) burde ikke være nok til at forklare den skævvridning af farvedekodningen, som man ser. Den kan til gengæld nok forklare andre problemer. Der skal virkelig regnes forkert for at lave den tydelige fejl i farvedekodningen.
 
Det korte af det lange omkring anvendelsen af PS3 som BD-afspiller må stadig være, at hvis målet er korrekt billedgengivelse, skal der laves nogle målinger på det konkrete display med PS3 tilsluttet for at vurdere, om de nævnte fejl optræder. Under alle omstændigheder er SD-de-interlaceren i PS3 meget primitiv.


Redigeret af bantam - 25-Marts-2010 kl. 17:06
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 18:20
Jeg har endnu ikke modtaget noget svar fra David fra AVForums og har derfor sendt en reminder til ham i dag.
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 11:45
Jeg har nu forsøgt at kontakte David via AVForums mailsystem frem for den e-mail-adresse, som jeg fik af ham - jeg afventer svar.
/lars
Til top
Iznogoud Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 13:49
Nogen som har testet eller har kendskab til DY-WL10E  (dongle til trådløst signal) ?
 
Jeg må indrømme at mit kendskab til den slag er yderst begrænset.  men jeg kan udemærket se ideen hvis det er korrekt opfattet at jeg ikke behøver trække lange antenne kabler for at modtage signal...  (eller har jeg misforstået noget? )
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 16:00

bantam - tak for dit grundige arbejde - det forhindrede bl.a mig i et fejlkøb.

Jeg havde faktisk overvejet ret kraftigt at købe en PS3 som blu-ray afspiller og så have spille muligheden med som ekstra bonus, til mit 42G20. Istedet købte jeg en Panasonic BDP 65, som jeg er godt tilfreds med.

Mvh Erik
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Iznogoud Iznogoud skrev:

Nogen som har testet eller har kendskab til DY-WL10E  (dongle til trådløst signal) ?
 
Jeg må indrømme at mit kendskab til den slag er yderst begrænset.  men jeg kan udemærket se ideen hvis det er korrekt opfattet at jeg ikke behøver trække lange antenne kabler for at modtage signal...  (eller har jeg misforstået noget? )
Så vidt jeg ved er den kun til at tilslutte dit tv til hjemmenetværket, så du kan få internettjenester på tv uden netværkskabel (men du skal jo så have bredbåndsmodem og router). Det giver ikke adgang til antennesignal, Måske medmindre du har internet-tv... ved ikke om det virker trådløst.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 16171819>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu