|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
lakke ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2006 Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 08-August-2007 kl. 18:30 |
Egentligt undrer det mig lidt, at der endnu ikke nogen, som diskuterer den snarlige introduktion (september, oktober) af Toshiba's 3. generation af HD-DVD afspillere, der i US-versionerne består af HD A3, HD A30 og HD-A35. http://www.tacp.toshiba.com/news/newsarticle.asp?newsid=173 Med priser fra 299 - 499 US dollars (og givet endnu lavere via internet-forretningerne), så er man ved at nærme sig et prisniveau, hvor man er tæt på 'almindelige' DVD-maskiner i den lidt bedre ende af skalaen, hvilket må være et stærkt argument for at vælge en HD-DVD afspiller - også selv om man i første omgang er på udkig efter en god afspiller til almindelige DVD'er. Som det diskuteres på forskellige internet-fora, så er det ikke annonceret, hvorvidt 'flagskibet' A35 inkorporerer Silicon Optix REON billedprocessoreren, og dermed kan betragtes som en afløser for HD-XE1 (XA2). Hvis det er tilfældet, så får markedet nu tilgang til en HD-DVD afspiller, der samtidig kan konkurrerere med de allerbedste og dyreste rene DVD-afspillere - hvilket det (endnu) ikke ser ud til at være lykkedes for nogle i Blu-ray lejren . Og det vel at mærke til en pris, som selv i Europa helt givet vil kommer under 4000 kr. inden for relativt kort tid. Det synes jeg lyder særdeles attraktivt. |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Det lyder meget interessant, jeg er superglad for min XE1 og hvis den nye generation er endnu mere konkurrencedygtig prismæssigt i forhold til Blu-Ray afspillere kan det give lidt mere medvind til HD DVD lejren. Familien Danmark er ret optaget af prisen for en DVD/HD afspiller og en pris på den gode side af 4k kan få flere til at investere i en sådan fætter /Halsted |
|
![]() |
|
Jesper Nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Jeg overvejer meget den nye A35. Jeg har også lige set at Onkyo har annonceret deres HD DVD afspiller.. Prisen er $ 899,- i vejl. udsalg derovere..
|
|
Jesper Nielsen
|
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 323 |
![]() |
Fedt at Toshiba lancerer nye modeller. Det er bare et problem for HD-DVD, at Toshiba stort set er de eneste der laver HD-DVD-maskiner. Ved BluRay kan man næsten altid finde en model fra sit yndlingsmærke.
Jeg er ikke imod HD-DVD, er faktisk ved at lave HD-DVD addon til min HTPC lige nu... Men der skal snart komme positivt nyt fra HD-DVD lejren! Men egentlig tror jeg ikke man lige nu skal bekymre sig om, hvilket format der vinder. Køb den maskine der tiltaler dig, skiverne skal nok kunne afspilles også i fremtiden. Hilsen Morten |
|
![]() |
|
Carsten Selleri ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Stæler lige tråden for at stille mit spørgsmål: Er der kommet en officiel release dato på HD-EP35 her i Danmark og nogen der kender hvad vejl. udsalgspris komme til at lyde på præcist? Redigeret af Carsten Selleri - 08-Oktober-2007 kl. 21:37 |
|
![]() |
|
SørenR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Uha ventetiden er godt nok lang. Jeg kan ikke finde noget om en europæisk releasedato. Måske skulle man købe den her http://www.dvdworldusa.com/shopexd.asp?id=60311 til $400, men så kommer der jo sikkert told mm oveni prisen. Er der nogle som har erfaringer med køb i usa ? Personlig synes jeg, at det måske er lidt langt væk ved evt. rep/returnering af varen. Måske skulle man bare springe på en HD-XE1 ?!
|
|
Søren Riis
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
SørenR, Ja jeg har kun rosende ord tilovers for XE1 maskinen. Den er genial, stabil, opscalerer SD DVD rigtig godt og opdatering af maskinen er nemt. Den mangler endnu 1080/24p output men den firmware er på trapperne. Eneste negative jeg kan sige er opstartstiden. Den er forholdsvis lang, omkring 30 sekunder plus/minus. /Halsted |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Ahhh...visse vasse Halsted, det er næsten lige meget hvad du får fat i (Blu-Ray/HD), så er opstarttiden lang
![]() ![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hother, hehe ja lige bortset fra PS3 /Halsted |
|
![]() |
|
vasen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Er toshibas HD-afspillere kodefri på SD delen eller er de låst til R2 herhjemme.?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
De er selvfølgelig låst til R2.
|
|
![]() |
|
vasen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |