recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Toshiba HD-DVD generation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Toshiba HD-DVD generation

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lakke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Toshiba HD-DVD generation
    Sendt: 08-August-2007 kl. 18:30

Egentligt undrer det mig lidt, at der endnu ikke nogen, som diskuterer den snarlige introduktion (september, oktober) af Toshiba's 3. generation af HD-DVD afspillere, der i US-versionerne  består af HD A3, HD A30 og HD-A35.

http://www.tacp.toshiba.com/news/newsarticle.asp?newsid=173

Med priser fra 299 - 499 US dollars (og givet endnu lavere via internet-forretningerne), så er man ved at nærme sig et prisniveau, hvor man er tæt på 'almindelige' DVD-maskiner i den lidt bedre ende af skalaen, hvilket må være et stærkt argument for at vælge en HD-DVD afspiller - også selv om man i første omgang er på udkig efter en god afspiller til almindelige DVD'er.

Som det diskuteres på forskellige internet-fora, så er det ikke annonceret, hvorvidt 'flagskibet'  A35 inkorporerer Silicon Optix REON billedprocessoreren, og dermed kan betragtes som en afløser for HD-XE1 (XA2).

Hvis det er tilfældet, så får markedet nu tilgang til en HD-DVD afspiller, der samtidig kan konkurrerere med de allerbedste og dyreste rene DVD-afspillere - hvilket det (endnu) ikke ser ud til at være lykkedes for nogle i Blu-ray lejren . Og det vel at mærke til en pris, som selv i Europa helt givet vil kommer under 4000 kr. inden for relativt kort tid.

Det synes jeg lyder særdeles attraktivt.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af lakke lakke skrev:

Egentligt undrer det mig lidt, at der endnu ikke nogen, som diskuterer den snarlige introduktion (september, oktober) af Toshiba's 3. generation af HD-DVD afspillere, der i US-versionerne  består af HD A3, HD A30 og HD-A35.

http://www.tacp.toshiba.com/news/newsarticle.asp?newsid=173

Med priser fra 299 - 499 US dollars (og givet endnu lavere via internet-forretningerne), så er man ved at nærme sig et prisniveau, hvor man er tæt på 'almindelige' DVD-maskiner i den lidt bedre ende af skalaen, hvilket må være et stærkt argument for at vælge en HD-DVD afspiller - også selv om man i første omgang er på udkig efter en god afspiller til almindelige DVD'er.

Som det diskuteres på forskellige internet-fora, så er det ikke annonceret, hvorvidt 'flagskibet'  A35 inkorporerer Silicon Optix REON billedprocessoreren, og dermed kan betragtes som en afløser for HD-XE1 (XA2).

Hvis det er tilfældet, så får markedet nu tilgang til en HD-DVD afspiller, der samtidig kan konkurrerere med de allerbedste og dyreste rene DVD-afspillere - hvilket det (endnu) ikke ser ud til at være lykkedes for nogle i Blu-ray lejren . Og det vel at mærke til en pris, som selv i Europa helt givet vil kommer under 4000 kr. inden for relativt kort tid.

Det synes jeg lyder særdeles attraktivt.

Det lyder meget interessant, jeg er superglad for min XE1 og hvis den nye generation er endnu mere konkurrencedygtig prismæssigt i forhold til Blu-Ray afspillere kan det give lidt mere medvind til HD DVD lejren. Familien Danmark er ret optaget af prisen for en DVD/HD afspiller og en pris på den gode side af 4k kan få flere til at investere i en sådan fætter  Selvfølgelig er der langt ned til de 200 kr. man kan købe en discount DVD afspiller for i dag men hvis folk alligevel skal have en kvalitetsmaskine skal de alligevel hoste op med et lignende beløb f.eks. for en Denon. Så hvorfor ikke tage HD med til de samme penge?  

/Halsted

Til top
Jesper Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 22:38
Jeg overvejer meget den nye A35. Jeg har også lige set at Onkyo har annonceret deres HD DVD afspiller.. Prisen er $ 899,- i vejl. udsalg derovere..
Jesper Nielsen
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 22:59
Fedt at Toshiba lancerer nye modeller. Det er bare et problem for HD-DVD, at Toshiba stort set er de eneste der laver HD-DVD-maskiner. Ved BluRay kan man næsten altid finde en model fra sit yndlingsmærke.

Jeg er ikke imod HD-DVD, er faktisk ved at lave HD-DVD addon til min HTPC lige nu... Men der skal snart komme positivt nyt fra HD-DVD lejren! Men egentlig tror jeg ikke man lige nu skal bekymre sig om, hvilket format der vinder. Køb den maskine der tiltaler dig, skiverne skal nok kunne afspilles også i fremtiden.

Hilsen Morten
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 21:35

Stæler lige tråden for at stille mit spørgsmål:

Er der kommet en officiel release dato på HD-EP35 her i Danmark og nogen der kender hvad vejl. udsalgspris komme til at lyde på præcist?

Redigeret af Carsten Selleri - 08-Oktober-2007 kl. 21:37
Til top
SørenR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 09:38

Uha ventetiden er godt nok lang. Jeg kan ikke finde noget om en europæisk releasedato.

Måske skulle man købe den her http://www.dvdworldusa.com/shopexd.asp?id=60311

til $400, men så kommer der jo sikkert told mm oveni prisen.

Er der nogle som har erfaringer med køb i usa ? Personlig synes jeg, at det måske er lidt langt væk ved evt. rep/returnering af varen.

Måske skulle man bare springe på en HD-XE1 ?!

Søren Riis
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 09:43

SørenR,

Ja jeg har kun rosende ord tilovers for XE1 maskinen. Den er genial, stabil, opscalerer SD DVD rigtig godt og opdatering af maskinen er nemt.

Den mangler endnu 1080/24p output men den firmware er på trapperne.

Eneste negative jeg kan sige er opstartstiden. Den er forholdsvis lang, omkring 30 sekunder plus/minus.

/Halsted

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 10:13
Ahhh...visse vasse Halsted, det er næsten lige meget hvad du får fat i (Blu-Ray/HD), så er opstarttiden lang. Enig i din anbefaling af Tosh´en 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 11:00

Hother,

hehe ja lige bortset fra PS3

/Halsted

Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2005
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 15:42
Er toshibas HD-afspillere kodefri på SD delen eller er de låst til R2 herhjemme.?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 16:17
De er selvfølgelig låst til R2.
Til top
vasen Se dropdown menu