recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder køb af pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder køb af pladespiller

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

s-arm. Direct drive etc er vis mere religion. Jeg syntes at en S-arm er grim. Men det kan trådstarter jo ikke bruge til noget.
Øøh nej - en S arm rammer mere nøjagtig i rillen fra start til slut end en lige arm gør. En lige arm "vrider" nålen mere nede i rillen end en S arm gør.
Ved direkte drive er der ingen rem der kan knække, altså en mulighed mindre for at den går i stykker. De remme mørner med tiden, et gummi hjul går der meget længere tid før det mørner. Min SL-2000 køre stadig med samme hjul, den er 30 år gammel, så lang tid havde en rem ikke holdt.
Hastigheden styres lige godt om det er rem eller direkte træk, det sørger elektronikken for.

Min Rega er vel ca. 20-25 år gammel og kører stadig med samme rem.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

på pladespiller er alt et kompromis

I stedet for at gøre det selv til herre over hvad der er rigtig og forkert. Kunne du jo komme med nogle eksempler på pladespillere , som er plug and play. Det er det som trådstarter efterspørger på.
I guder....
 
Hvad er det lige jeg har gjort? Sagt at han bør kikke efter en med S arm og direkte drive.
De begge jeg har er P&P og han bør kikke efter noget i den retning. Så hvad er problemet?


kom nu med nogle plug and play løsninger til trådstarter , i stedet for. Gider virkelig ikke diskuttere hvad der er bedst. Det er der jo delte meninger om.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

kom nu med nogle plug and play løsninger til trådstarter , i stedet for. Gider virkelig ikke diskuttere hvad der er bedst. Det er der jo delte meninger om.
Og det har jeg gjort - han kunne f.eks. købe sådan en Onkyo som jeg har, den er P&P, den kan købes I DAG for 3.500,- (som jeg også gav + 2k for ny pickup) - den kom frem i 2015 og er bygget op efter en Technics SL-1200 som nok er verdens mest populære pladespiller i gennem tiden.
 
Du er utrolig....


og det er du ikke??Nu er jeg dig!!

Jeg ville kigge efter en pladespiller med rem og en lige arm.

Rega er nok verdens mest populære pladespiller igennem tiden.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 14:39
Vil give dig ret i at en direkte drevet pladetallerken er at foretrække. Men den med S-arm køber jeg ikke, har haft begge dele, og skævheden ift pladerillen er den samme, om du så lavede en 8-tals formet arm. Eneste pladespiller der afspiller 100% korrekt i rillerne, er en Tangential Pladespiller.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

og det er du ikke??Nu er jeg dig!!

Jeg ville kigge efter en pladespiller med rem og en lige arm.

Rega er nok verdens mest populære pladespiller igennem tiden.

Jeg har skrevet hvorfor man bør se efter en med S arm og direkte drive - du slynger bare et eller andet ud og derfor er du direkte dum nu....
 
Admin: Hvor finder jeg en knap til at block en bruger, har kikket efter en men synes ikke jeg kan finde noget?



jeg virkelig ikke om vi snakker forbi hinanden her.

Men du siger at direct drive og s - arm er det bedste - korrekt ?

edit: du skriver at Regaen er tudegrim. Hvad kan trådstarter bruge det til? Det er ham der skal kigge på den

Redigeret af p.las - 20-Oktober-2016 kl. 14:53
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil give dig ret i at en direkte drevet pladetallerken er at foretrække. Men den med S-arm køber jeg ikke, har haft begge dele, og skævheden ift pladerillen er den samme, om du så lavede en 8-tals formet arm. Eneste pladespiller der afspiller 100% korrekt i rillerne, er en Tangential Pladespiller.


jeg er ikke vinyl ekspert. Men hvad jeg har hørt , er at man kan få rumlen fra motoren , når det er direct drive
og når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden.
Min pointe er - som tidligere skrevet ( ikke citeret til dig ) at det er religion. Alle har hver deres mening. Og det gælder også producenterne
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil give dig ret i at en direkte drevet pladetallerken er at foretrække. Men den med S-arm køber jeg ikke, har haft begge dele, og skævheden ift pladerillen er den samme, om du så lavede en 8-tals formet arm. Eneste pladespiller der afspiller 100% korrekt i rillerne, er en Tangential Pladespiller.


jeg er ikke vinyl ekspert. Men hvad jeg har hørt , er at man kan få rumlen fra motoren , når det er direct drive
og når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden.
Min pointe er - som tidligere skrevet ( ikke citeret til dig ) at det er religion. Alle har hver deres mening. Og det gælder også producenterne

Det kan man sikkert, lige så vel som man kan få støj ind via højttalerne, hvis ikke pladespilleren er ordentligt afkoblet fra underlaget. Har kun haft Technics 1210 mk2 og Pioneer med direkte drev, og de genererer ingen rummel fra motoren. Jeg skal ikke kunne sige om billigere pladespillere gør det.

Fordelen ved Technics er at den er oppe i omdrejninger og stopper helt på et splitsek. Og så er hastigheden 100% nøjagtig fordi den er Quartz Locked. Pioneer har lavet en model der ligner 1210'eren på en prik, men til den halve pris.

Hvordan en pladetallerken er drevet rundt har ingen indflydelse på hvor dynamisk lyden er, det er alene arm og pickup der bestemmer det. Og her vil jeg anbefale at få en dyrere pickup end den der er på som standard.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 17:07
Nu har jeg været inde og lytte til et par pladespillere.De havde desværre ikke Rega planet 3 hjemme.Men fik hørt Rega planet 2,Rega Rp6 og en Pro-Ject The Classic.Skal ind og høre Rega planet 3 i næste uge.Kunne sagtens høre forskel på dem.Men det bliver enten Pro-Ject The Classic eller Rega planet 3 med en bedre pickup. 
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg er ikke vinyl ekspert. Men hvad jeg har hørt , er at man kan få rumlen fra motoren , når det er direct drive
og når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden.
Min pointe er - som tidligere skrevet ( ikke citeret til dig ) at det er religion. Alle har hver deres mening. Og det gælder også producenterne
Nu er jeg fræk - kan du ikke tænke selv?
 
At tage for gode vare nogle skriver "når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden" - hvad har trækket (hjul/rem) at gøre med selve lyden? INTET overhoved og kan ikke bruges til noget som helst.
 
Ang. motor støj (hjul/rem træk), er det KUN et spørgsmål om kvaliteten af motoren man sætter i.
 
EDIT:
Min 30 år gamle SL-2000 siger intet, den snore bare rundt, det samme med min nyere CP-1050 (½ år gammel), jeg vil håbe den stadig er lydløs efter 20-30 år, det må tiden vise.



Jeg kan sagtens tænke selv. Og er også åbent for andre holdninger og teorier end mine egne. Det er vist mere end man kan sige om dig - hvis jeg må være så fræk.
Men hvorfor er der overhovedet nogle der bruger rem hvis direct drive er overlegent?. Da jeg ikke er ekspert på området , bliver jeg jo mød til at lytte på andre. Og da der er delte meninger om hvad der er bedst. Må jeg konkludere at der er kompromiser der skal indgåes. Og så bliver holdninger til religion.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil give dig ret i at en direkte drevet pladetallerken er at foretrække. Men den med S-arm køber jeg ikke, har haft begge dele, og skævheden ift pladerillen er den samme, om du så lavede en 8-tals formet arm. Eneste pladespiller der afspiller 100% korrekt i rillerne, er en Tangential Pladespiller.
Korrekt, derefter en S arm og til sidst en lige arm.
 
De print du kan lave til at justerer pickup'en rigtig med alle de streger på, der kan man se en S arm er mere nøjagtig end lige arm er.
 
EDIT:
PS: der er kun 1 rille pr. side af en vinyl - du skrev rillerne, hehe ;)


Som sagt er det ligegyldigt hvad facon en arm har. Det er vigtigere hvilket materiale den er lavet af. Mange S-formede arme er forcromet stålrør. Min arm på Pioneer er en lige kularm, som er et resonansfrit materiale.

Rillerne på pladerne man afspiller. Rillerne er derfor i flertal. Andet du har at brokke dig over
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg er ikke vinyl ekspert. Men hvad jeg har hørt , er at man kan få rumlen fra motoren , når det er direct drive
og når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden.
Min pointe er - som tidligere skrevet ( ikke citeret til dig ) at det er religion. Alle har hver deres mening. Og det gælder også producenterne
Nu er jeg fræk - kan du ikke tænke selv?
 
At tage for gode vare nogle skriver "når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden" - hvad har trækket (hjul/rem) at gøre med selve lyden? INTET overhoved og kan ikke bruges til noget som helst.
 
Ang. motor støj (hjul/rem træk), er det KUN et spørgsmål om kvaliteten af motoren man sætter i.
 
EDIT:
Min 30 år gamle SL-2000 siger intet, den snore bare rundt, det samme med min nyere CP-1050 (½ år gammel), jeg vil håbe den stadig er lydløs efter 20-30 år, det må tiden vise.



Jeg kan sagtens tænke selv. Og er også åbent for andre holdninger og teorier end mine egne. Det er vist mere end man kan sige om dig - hvis jeg må være så fræk.
Men hvorfor er der overhovedet nogle der bruger rem hvis direct drive er overlegent?. Da jeg ikke er ekspert på området , bliver jeg jo mød til at lytte på andre. Og da der er delte meninger om hvad der er bedst. Må jeg konkludere at der er kompromiser der skal indgåes. Og så bliver holdninger til religion.

Vi ved sikkert, både du og jeg, at remtrukken pladetallerken er de andre drivmetoder overlegen. En stor ekstern motor, adskilt fra afspiller, med rem til tallerken, vil have mindst negativ indflydelse på lyden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 19:31
project rpm 3 ville være mit bud den er plug and play og kommer med en 2m pick up

KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu