|
Nybegynder køb af pladespiller |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Min Rega er vel ca. 20-25 år gammel og kører stadig med samme rem.
|
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
kom nu med nogle plug and play løsninger til trådstarter , i stedet for. Gider virkelig ikke diskuttere hvad der er bedst. Det er der jo delte meninger om. |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
og det er du ikke??Nu er jeg dig!! Jeg ville kigge efter en pladespiller med rem og en lige arm. Rega er nok verdens mest populære pladespiller igennem tiden. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Vil give dig ret i at en direkte drevet pladetallerken er at foretrække. Men den med S-arm køber jeg ikke, har haft begge dele, og skævheden ift pladerillen er den samme, om du så lavede en 8-tals formet arm. Eneste pladespiller der afspiller 100% korrekt i rillerne, er en Tangential Pladespiller.
|
|||
![]() |
|||
||
jeg virkelig ikke om vi snakker forbi hinanden her. Men du siger at direct drive og s - arm er det bedste - korrekt ? edit: du skriver at Regaen er tudegrim. Hvad kan trådstarter bruge det til? Det er ham der skal kigge på den Redigeret af p.las - 20-Oktober-2016 kl. 14:53 |
|||
![]() |
|||
||
jeg er ikke vinyl ekspert. Men hvad jeg har hørt , er at man kan få rumlen fra motoren , når det er direct drive og når man googler emnet rem vs direck drive er der mange der postulere at sidstnævnt er mere flad i lyden. Min pointe er - som tidligere skrevet ( ikke citeret til dig ) at det er religion. Alle har hver deres mening. Og det gælder også producenterne |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Det kan man sikkert, lige så vel som man kan få støj ind via højttalerne, hvis ikke pladespilleren er ordentligt afkoblet fra underlaget. Har kun haft Technics 1210 mk2 og Pioneer med direkte drev, og de genererer ingen rummel fra motoren. Jeg skal ikke kunne sige om billigere pladespillere gør det. Fordelen ved Technics er at den er oppe i omdrejninger og stopper helt på et splitsek. Og så er hastigheden 100% nøjagtig fordi den er Quartz Locked. Pioneer har lavet en model der ligner 1210'eren på en prik, men til den halve pris. Hvordan en pladetallerken er drevet rundt har ingen indflydelse på hvor dynamisk lyden er, det er alene arm og pickup der bestemmer det. Og her vil jeg anbefale at få en dyrere pickup end den der er på som standard. |
|||
![]() |
|||
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 883 |
||
Nu har jeg været inde og lytte til et par pladespillere.De havde desværre ikke Rega planet 3 hjemme.Men fik hørt Rega planet 2,Rega Rp6 og en Pro-Ject The Classic.Skal ind og høre Rega planet 3 i næste uge.Kunne sagtens høre forskel på dem.Men det bliver enten Pro-Ject The Classic eller Rega planet 3 med en bedre pickup.
|
|||
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
|||
![]() |
|||
||
Jeg kan sagtens tænke selv. Og er også åbent for andre holdninger og teorier end mine egne. Det er vist mere end man kan sige om dig - hvis jeg må være så fræk. Men hvorfor er der overhovedet nogle der bruger rem hvis direct drive er overlegent?. Da jeg ikke er ekspert på området , bliver jeg jo mød til at lytte på andre. Og da der er delte meninger om hvad der er bedst. Må jeg konkludere at der er kompromiser der skal indgåes. Og så bliver holdninger til religion. |
|||
![]() |
|||
||
Som sagt er det ligegyldigt hvad facon en arm har. Det er vigtigere hvilket materiale den er lavet af. Mange S-formede arme er forcromet stålrør. Min arm på Pioneer er en lige kularm, som er et resonansfrit materiale. Rillerne på pladerne man afspiller. Rillerne er derfor i flertal. Andet du har at brokke dig over ![]() |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Vi ved sikkert, både du og jeg, at remtrukken pladetallerken er de andre drivmetoder overlegen. En stor ekstern motor, adskilt fra afspiller, med rem til tallerken, vil have mindst negativ indflydelse på lyden. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
||
project rpm 3 ville være mit bud den er plug and play og kommer med en 2m pick up
|
|||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |