|
Nybyggeri , Flexrør eller fast installation |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Batmule ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-November-2010 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har lige bygget til med børneværelser og her har jeg på hver væg i hvert værelse etableret en tomdåse sammen med et strømstik. Herudover har jeg etableret strømstik jævnt fordelt. På den måde er jeg sikker på at jeg aldrig skal trække et antenne- eller PDS kabel omkring et hjørne i værelserne og samtidigt har jeg strøm ved hver tomdåse, da antenne og PDS stik altid følges med udstyr der skal bruge strøm.
20 mm rør er fint, også fordi dåserne i væggen typisk er bygget til 16 mm rør og derfor skal flænses i stykker for at få plads til en 20 mm. 25 bliver (i min verden) for stor. Vær omhyggelig med ikke at få for mange buk, og de buk der ikke kan undgås, skal være så lange som muligt. Vær omhyggelig med samlingerne, så de ikke glider fra hinanden - tape dem alle! Saml alle rør det samme sted, så du har et krydsfelt. Spar ikke på tomrørene, men fyld dem ikke på forhånd - det er spild af penge. Vær iøvrigt opmærksom på at tomrør bag tv'et skal have plads til både strøm, HDMI, evt. højtalerkabler etc, så her skal der være flere størrelser - spar ikke på det. /M
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flere taler om "knæk/bøjninger" på rørerne. Hvis man har et loft, og laver det korrekt, så er der slet ikke bøjninger på rørerne. Man skal lave et krydsfelt på loftet (som man gør med antenne-fordeling). På den måde kan man ALTID forbinde ALLE rum, med ALLE andre. Og der er overhovedet ingen bøjler.
M.v.h.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |