recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybyggeri , Flexrør eller fast installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybyggeri , Flexrør eller fast installation

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Batmule Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Batmule Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 23:44
Har lige bygget til med børneværelser og her har jeg på hver væg i hvert værelse etableret en tomdåse sammen med et strømstik. Herudover har jeg etableret strømstik jævnt fordelt. På den måde er jeg sikker på at jeg aldrig skal trække et antenne- eller PDS kabel omkring et hjørne i værelserne og samtidigt har jeg strøm ved hver tomdåse, da antenne og PDS stik altid følges med udstyr der skal bruge strøm.

20 mm rør er fint, også fordi dåserne i væggen typisk er bygget til 16 mm rør og derfor skal flænses i stykker for at få plads til en 20 mm. 25 bliver (i min verden) for stor.

Vær omhyggelig med ikke at få for mange buk, og de buk der ikke kan undgås, skal være så lange som muligt. Vær omhyggelig med samlingerne, så de ikke glider fra hinanden - tape dem alle!

Saml alle rør det samme sted, så du har et krydsfelt.

Spar ikke på tomrørene, men fyld dem ikke på forhånd - det er spild af penge.

Vær iøvrigt opmærksom på at tomrør bag tv'et skal have plads til både strøm, HDMI, evt. højtalerkabler etc, så her skal der være flere størrelser - spar ikke på det.

/M
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 08:48
Flere taler om "knæk/bøjninger" på rørerne. Hvis man har et loft, og laver det korrekt, så er der slet ikke bøjninger på rørerne. Man skal lave et krydsfelt på loftet (som man gør med antenne-fordeling). På den måde kan man ALTID forbinde ALLE rum, med ALLE andre. Og der er overhovedet ingen bøjler.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu