Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
|
Sendt: 13-Februar-2006 kl. 20:09 |
cnn3 skrev:
BrianJVC skrev:
Pressen (Ekstrabladet) gjorde meget ud af på et tidspunkt at fortælle om Digital TV og at de TV der sælges idag ikke er klar til det digitale marked. Det er noget decideret vås, det er rigtigt der ikke er indbygget digital tuner, |
Helt noget vås er det altså ikke!!
Det er noget vås når de ikke forklarer det i detaljer, de undlader den del der gør deres ide med artiklen totalt til vås. De kunne have grebet det an langt bedre ved at kontakte TDC, og et par producenter, og derefter butiksledet, for at få den samlede ide om, hvad er situationen i branchen. Og så har man jo med vilje undladt at tage de ansatte i butikkerne som har forklaret præcis hvordan tingene er, og kun taget dem de kunne få til at tale sig efter munden.
BrianJVC skrev:
og hvad man glemte at informere om i teksten omkring digital tv er at lidt over en million husstande har kabel-TV, og får derfor ikke brug for den digitale tuner, da signalet alligevel laves om inde fra centralerne af, du skal derfor købe en selector boks hvor du samtidigt kan sætte TDC kortet i.
| Det vil sige, at hvis man anskaffer sig et apparat med indbygget DVB-C tuner, kan man ikke anvende den hos TDC-kabel TV? Er det korrekt opfattet?
| Helt korrekt du vil ikke kunne bruge deres kort, de vil indtil videre holde sig til at du skal købe en selector til kabel-TV. På den måde kan de jo også sikre sig et returspor som den nye boks kan.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 13-Februar-2006 kl. 20:43 |
Hej. ![](smileys/smiley1.gif)
"BrianJVC"... Hvordan forholder det sig så, når man er koblet på antenne-nettet i en antenneforening, der får signalet leveret af Stofa???
Mig bekendt, har Stofa ikke en Selector el. et andet lign. produkt.
Vil man i den situation, så slet ikke få behov for Digitale tunere i sit TV, af enten den ene el. den anden slags???
Og måske istedet være afhængig af om antenneforeningen og Stofa vil leve et digitalt signal??? Hvad de da sikkert gerne vil, hvis bare kunderne vil betale. ![](smileys/smiley36.gif)
Rart nok at vide, når man nu muligvis snart skal ha' nyt TV. ![](smileys/smiley4.gif)
Redigeret af Pokerface
|
Mvh. Frede. ![](smileys/smiley1.gif) [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 13-Februar-2006 kl. 21:57 |
Pokerface - Stofa har en selector ligenede box.
Personligt vil jeg da helst ike betale for mere end jeg kan bruge, derfor foretrækker jeg et TV uden digital tv-tuner.
Er der nogle der ved hvor stor en del af seerne som ikke modtager fra enten TDC, Stofa eller antenneforening?
|
Den Ben
|
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2006 kl. 22:18 |
Hej "Benu". ![](smileys/smiley1.gif)
Okay, jeg forhørte mig ellers forleden hos vores formand, og fik at vide, at de dels ikke havde, og at der dels ikke kunne bruges den slags bokse på vores antenne-net endnu, men at noget da sikkert ville være at tilbyde inden for de nærmeste år.
Men når der kom noget, så ville det blive noget man selv skulle betale for, altså udover den normale antenne-afgift.
Og den troede jeg jo så på. ![](smileys/smiley2.gif)
Det er derfor jeg godt ville vide, om jeg under ingen omstændigheder kan få glæde af at TV'et har div. "Digitale Tunere" indbygget, for så er der jo heller ingen grund til at betale for at en sådan "dims" er indbygget. ![](smileys/smiley2.gif)
Redigeret af Pokerface
|
Mvh. Frede. ![](smileys/smiley1.gif) [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 14-Februar-2006 kl. 12:28 |
lige et link
Det digitale spejl http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=43
Tro er godt, viden er bedre
|
Den Ben
|
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 14-Februar-2006 kl. 20:03 |
Hej. ![](smileys/smiley1.gif)
Tak for linket. ![](smileys/smiley4.gif)
Men den side kender jeg godt.... Problemet er så bare, at jeg IKKE som sådan er tilsluttet Stofa, men derimod vores lokale antenneforening, der har opgivet at fortsætte med at drive vores egen antennesystem, og derfor får TV/Radio signalet leveret fra Stofa. Og så vidt mig bekendt, er det ikke Stofa's fulde program vi modtager. Og Stofa har intet overhovedet med antennesystemet at gøre, udover at levere det signal som er bestilt af foreningen.
Forresten kan vi heller ikke blive tilsluttet Stofa's internet, da vores antenne-system ikke er "gearet" til det, og foreningen har derfor lavet deres egen "specialløsning", som vist nok ikke er helt så godt som Stofa's egen, og desuden er det dyrere, end det "rigtige" Stofa-net. Jeg er derfor heller ikke tilsluttet foreningens internet-system. (Nå men, det var lige et lille "sidespring".) ![](smileys/smiley4.gif)
Den løsning, Stofa iøvrigt tilbyder der på siden, koster jo så også 75 kr. "ekstra" pr. md. = 900 kr. årligt. Det synes jeg er for meget, når jeg i forvejen betaler næsten 2600 kr. årligt i antenneafgift.
Og derfor stillede jeg mit spørgsmål i mit tidligere indslag, men hvis jeg alligevel ikke kan få glæde af indbyggede "Digitale tunere" i et nyt TV, så vil jeg selvfølgelig heller ikke give de penge ekstra, som det koster at de er indbygget i Fjernsynet.
Redigeret af Pokerface
|
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 14-Februar-2006 kl. 22:34 |
Stampe skrev:
Jeg glæder mig altså til at se det mofo af et tv (HD-ILA) live in action. Det gjorde Brian jo stor reklame for da snakken gik om Sony's 3LCD tv'er.
|
Du kan idag se det inde hos Speakers Corner i Københanv, det er godt nok kun en 52" men her inden længe modtager vi både 56" og 70" så laver vi nok en lille seance på disse produkter.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Gavtyv
Junior bruger
Oprettet: 19-December-2005
Point: 43
|
Sendt: 14-Februar-2006 kl. 23:15 |
Jeg har så sent som i november forespurgt Stofa, hvorvidt man ved det digitale spejl kunne bruge den indbyggede DVB tuner i nye LCD-tv eller om det kræver en "set-top-box" eller hvad de nu kaldes.
Her er Stofa's svar: Ja, du skal under alle omstændigheder bruge en dekoder samt et StofaXtra kort, ligemeget om det nye TV bruger en DVB turner.
Det giver altså ingen fordel på Stofa om du køber TV med eller uden DVB-tuner.
|
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 15-Februar-2006 kl. 06:45 |
Hej "Gavtyv". ![](smileys/smiley1.gif)
Tak for svaret, så ved jeg da hvad jeg har at rette mig efter, og jeg behøver altså ikke at vente på at der kommer "Digital tunere" i apparaterne, inden jeg handler.
I den forbindelse, vil jeg så lige spørge "BrianJVC", hvilke af JVC's fladskærme som er den nyeste serie.
Jeg ved godt at S70 serien er den sidste nye.
Men de andre jeg også er int i er serierne: M60 ,S60 og A61.
Synes nemlig ikke der er den store forskel på priserne på de nævnte modeller, så derfor ville jeg som sagt gerne vide, hvilket der er nyeste model. Og om den ene har nogen generelle fordele frem for den anden. Jeg synes nemlig jeres "Tekniske oplysninger" på hjemmesiden er lidt sparsomme.
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 15-Februar-2006 kl. 06:55 |
Rækkefølgen er vist nok:
- A61 serien
- S60 (5. generation D.I.S.T.)
- M60 (6. generation D.I.S.T. + Clear Motion Drive)
- X70 (6. generation D.I.S.T. uden Clear Motion Drive)
Se også mit indlæg på 1. side fra 13-Februar-2006 kl. 10:34.
Redigeret af Thorvald
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Pokerface
Guld medlem
|
Sendt: 15-Februar-2006 kl. 08:01 |
Hej "Thorvald". ![](smileys/smiley1.gif)
Tak for dit svar. ![](smileys/smiley4.gif)
Hmmm, er det så rigtigt forstået, når jeg så synes, at det ser ud som om den nye X70 serie, egentlig nærmest (rent teknisk ihvertfald), er en opdatering af S60 serien, den er jo også uden: "Clear Motion Drive"???
Redigeret af Pokerface
|
|
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 15-Februar-2006 kl. 10:24 |
BrianJVC skrev:
cnn3 skrev:
BrianJVC skrev:
Pressen (Ekstrabladet) gjorde meget ud af på et tidspunkt at fortælle om Digital TV og at de TV der sælges idag ikke er klar til det digitale marked. Det er noget decideret vås, det er rigtigt der ikke er indbygget digital tuner, |
Helt noget vås er det altså ikke!!
Det er noget vås når de ikke forklarer det i detaljer, de undlader den del der gør deres ide med artiklen totalt til vås. De kunne have grebet det an langt bedre ved at kontakte TDC, og et par producenter, og derefter butiksledet, for at få den samlede ide om, hvad er situationen i branchen. Og så har man jo med vilje undladt at tage de ansatte i butikkerne som har forklaret præcis hvordan tingene er, og kun taget dem de kunne få til at tale sig efter munden.
Jeg er forsåvidt enig med dig, at de faktiske forhold kunne være bedre og mere detaljeret beskrevet, men du vælger at bruge ordet vås, det er egentlig noget .. nåja.. vås og det er det jeg opponerer imod. Hvis man modtager sit tv via luftantenne er det bestemt interessant med en indbygget DVB-T tuner i sit TV, hvis man skal til at have et nyt
BrianJVC skrev:
og hvad man glemte at informere om i teksten omkring digital tv er at lidt over en million husstande har kabel-TV, og får derfor ikke brug for den digitale tuner, da signalet alligevel laves om inde fra centralerne af, du skal derfor købe en selector boks hvor du samtidigt kan sætte TDC kortet i.
| Det vil sige, at hvis man anskaffer sig et apparat med indbygget DVB-C tuner, kan man ikke anvende den hos TDC-kabel TV? Er det korrekt opfattet?
| Helt korrekt du vil ikke kunne bruge deres kort, de vil indtil videre holde sig til at du skal købe en selector til kabel-TV. På den måde kan de jo også sikre sig et returspor som den nye boks kan. |
Den sidste sætning med returspor forstod jeg ikke?
|
mvh Christian
|