recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye fjernsynsmodeller fra JVC.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye fjernsynsmodeller fra JVC.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 11:59
X70 serien er nærmest en opgradering af S60 serien.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2004
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2006 kl. 13:52

Hej hej.

Er der slet ikke nogen her som kan svare på hvilken generation 37R70 hører til vedr: D.I.S.T. m.m.

/Erik

Redigeret af erimads - 28-Marts-2006 kl. 11:47
Til top
Dani3l Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2006
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 17:19

Hmm så har jeg lige to spørgsmål.:

1. Burde man ikke gå efter TV med 2 HDMI indgange? -Tænker på når man på et tidpunkt skal til at tilslutte digital-modtager og så en dvdoptager, og man gerne vil køre HD.

2. Gør Clear Motion den stor forskel? -Det er jo den eneste forskel på S70 og M60, af tekniske forskelle ihvertfald. Eller er M60 stadig bedre?

Dani3l

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 17:34

Oprindeligt skrevet af Dani3l Dani3l skrev:

1. Burde man ikke gå efter TV med 2 HDMI indgange? -Tænker på når man på et tidpunkt skal til at tilslutte digital-modtager og så en dvdoptager, og man gerne vil køre HD.

Måske, men tiden er ved at løbe fra TV med ultra mange indgange. Næsten uanset hvor mange indgange der er, vil Murphy sørge for at der mindst mangler én

Istedet bør man sende signalerne igennem en boks der sørger for at skifte imellem kilderne. Det kunne være en surround-forstærker, eller blot en HDMI omskifter. Lige nu er den slags dog forholdsvis dyre - til HDMI - men det bliver sikkert billigere.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Dani3l Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 17:51

Okay ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men hvem eller hvad er Murphy?  

Men selvom man kører det gennem en forstærker eller lignende, vil der så ikke mangle et HDMI stik til dekoderen? For skal den ikke også bruge HDMI for i fremtiden at vise HD kvalitet, eller har jeg misforstået det?

Redigeret af Dani3l - 04-April-2006 kl. 17:51
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 18:40
Kender du ikke Murphy lov, alt som kan gå galt, gør det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 18:42

Oprindeligt skrevet af erimads erimads skrev:

Er der slet ikke nogen her som kan svare på hvilken generation 37R70 hører til vedr: D.I.S.T. m.m.

Jeg mener den hører sammen med X70 serien.

2. Gør Clear Motion den stor forskel? -Det er jo den eneste forskel på S70 og M60, af tekniske forskelle ihvertfald. Eller er M60 stadig bedre?

Ja, clear motion drive gør en mærkbar forskel og M60 er den eneste model der har det.

Men selvom man kører det gennem en forstærker eller lignende, vil der så ikke mangle et HDMI stik til dekoderen? For skal den ikke også bruge HDMI for i fremtiden at vise HD kvalitet, eller har jeg misforstået det?
Der vil skulle være flere HDMI indgange på receiveren og én HDMI udgang til fjernsynet.

Thorvald.
Til top
Dani3l Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 19:11

Men betyder det så ikke at man skal tænde recieveren også hver gang man skal se TV? -Jeg går ud fra du med reciever mener forstærker, eller hvad?

En der gider sådan skrive(forklare) Hvordan det hænger sammen, eller hvordan det KUNNE hænge sammen, sådan ledning for ledning?  For jeg prøver sådan at danne mig indtryk af hvordan tingene hænger sammen, da jeg skal til at investere i de forskellige ting.

Og tak for svarene forresten.

Nogen speciel grund til de ikke har brugt clear motion i S70? Sys det er synd når den er nyere, og hvis det gør en mærkbar forskel.

Dani3l

Redigeret af Dani3l - 04-April-2006 kl. 23:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 06:52

F.eks. har man måske: 1 video, 2 dvd-optagere, heraf måske en med HDMI, 1 dvd-afspiller.

Disse 4 maskiner tilsluttes receiver/forstærker (f.eks. JVC RX-D701), med de kabler der nu passer bedst for den enkelte maskine - scart, component, s-video eller HDMI. Derefter sætter man et HDMI-kabel fra receiverens HDMI udgang til fjernsyn samt et lydkabel fra fjernsyn til receiver (for at udnytte de eksterne højtalere.

Og jo, receiveren ville så skulle være tændt, hvis man f.eks. skal se noget fra dvd-optager.

Thorvald.
Til top
Dani3l Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 21:24

Okay. Tror jeg forstår det nu.

Og hvis man bare skal se TV, kan man sagtens det?

Lige nu går jeg og overvejer :

JVC LT-37M60, JVC DR-MH300 og JVC RX-D701. Så hvis jeg fik det og på et tidspunkt en digital modtager, ville det ikke være noget problem med stik? Går ud fra man helst skal bruge HDMI da de alle har det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 07:24

Lige præcist - sådan et JVC sæt ville være perfekt sammen. Og selvfølgelig kan man se tv, uden at tænde for receiveren - med mindre man vil have lyden fra tv'et ud i eksterne højtalere.

Hvis du ikke har/får flere videomaskiner end DR-MH300, er der måske ikke grund til at køre HDMI signalet gennem receiveren. Dvs. der er sådan set to muligheder:

1. DR-MH300 direkte til fjernsyn med HDMI - og digital lydkabel fra DR-MH300 til receiver.
  2. DR-MH300 til receiver med HDMI (som er inkl. lyd) og HDMI fra receiver til fjernsyn.

Thorvald.
Til top
Dani3l Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 13:40

Okay. Mange tak for hjælpen.

Digital lydkabel, er det bare de der audiokabler der er rød og hvid? Var ellers begyndt at tro man skulle køre lyd og billed igennem forstærkeren for at få DTS til at virke, for det har jeg nemlig problemer med, med det udstyr jeg har nu, så troede det var det.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu