Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 20:39 |
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
Elac BS244 er i hvert fald klasser bedre end Dali Mentor 1 i mine řrer. 
|
Jeg tror du skal lytte til dem sammen, altsĺ i samme rum,med samme receiver .. Sĺ tror jeg ikke du kommer til samme konklusion, men det ER jo en smagssag, sĺ mĺske.
Mentor 1 er fantastisk, intet mindre, hvor Elac BS244 ogsĺ er rigtig god, sĺ er Mentor 1 i mine řrer MINDST lige sĺ gode, MINDST.. |
Muligvis. Var på lyttetur rundt omkring. Ikke sagt at Mentor 1 er en skidt højtaler, men Elac lyden var lidt mere mig.  Men mit fald er på XTZ. Mums. Til den pris, så vil jeg slet ikke overveje Elac eller Dali Mentor.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 20:42 |
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
|
Jeg tror du skal lytte til dem sammen, altsĺ i samme rum,med samme receiver .. Sĺ tror jeg ikke du kommer til samme konklusion, men det ER jo en smagssag, sĺ mĺske.
Mentor 1 er fantastisk, intet mindre, hvor Elac BS244 ogsĺ er rigtig god, sĺ er Mentor 1 i mine řrer MINDST lige sĺ gode, MINDST..
|
Muligvis. Var på lyttetur rundt omkring. Ikke sagt at Mentor 1 er en skidt højtaler, men Elac lyden var lidt mere mig. 
Men mit fald er på XTZ. Mums. Til den pris, så vil jeg slet ikke overveje Elac eller Dali Mentor.
|
Fair nok. Vi har jo alle vores favoritlyd
Jeg ved slet ikke hvad XTZ koster, men synes da man får rigtigt meget højttaler til prisen i en Mentor 1
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
arcona
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2008
Point: 238
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 20:44 |
Leder også efter nye højtalere, det en jungle
Redigeret af arcona - 04-April-2009 kl. 20:53
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 20:52 |
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
|
Mentor 1 er fantastisk, intet mindre, hvor Elac BS244 ogsĺ er rigtig god, sĺ er Mentor 1 i mine řrer MINDST lige sĺ gode, MINDST..
|
Muligvis. Var p� lyttetur rundt omkring. Ikke sagt at Mentor 1 er en skidt h�jtaler, men Elac lyden var lidt mere mig. 
Men mit fald er p� XTZ. Mums. Til den pris, s� vil jeg slet ikke overveje Elac eller Dali Mentor.
|
Jeg ved slet ikke hvad XTZ koster, men synes da man f�r rigtigt meget h�jttaler til prisen i en Mentor 1 |
4500 DKK for et sæt af deres top stander højtaler. Har desværre ikke lagt øre til dén. Men tror ikke man får meget bedre til prisen, hvis man er til en åben - lys - lyd.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 21:01 |
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
|
|
Muligvis. Var p� lyttetur rundt omkring. Ikke sagt at Mentor 1 er en skidt h�jtaler, men Elac lyden var lidt mere mig. 
Men mit fald er p� XTZ. Mums. Til den pris, s� vil jeg slet ikke overveje Elac eller Dali Mentor.
|
Jeg ved slet ikke hvad XTZ koster, men synes da man f�r rigtigt meget h�jttaler til prisen i en Mentor 1
|
4500 DKK for et sæt af deres top stander højtaler. Har desværre ikke lagt øre til dén.
Men tror ikke man får meget bedre til prisen, hvis man er til en åben - lys - lyd.
|
Det lyder da bestemt rimeligt, men hvad mener du med åben og lys lyd hvis du ikke har lyttet til dem ? , og hvordan kan du mene man ikke kan få bedre til prisen, igen uden at have lyttet til dem ? (bare sådan for nysgerrighedens skyld )
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 21:03 |
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
|
|
|
Jeg ved slet ikke hvad XTZ koster, men synes da man f�r rigtigt meget h�jttaler til prisen i en Mentor 1
|
4500 DKK for et s�t af deres top stander h�jtaler. Har desv�rre ikke lagt �re til d�n.
Men tror ikke man f�r meget bedre til prisen, hvis man er til en �ben - lys - lyd.
|
Det lyder da bestemt rimeligt, men hvad mener du med �ben og lys lyd hvis du ikke har lyttet til dem ? , og hvordan kan du mene man ikke kan f� bedre til prisen, igen uden at have lyttet til dem ? (bare s�dan for nysgerrighedens skyld ) |
Det er 99.32 jeg har lyttet til, og går udfra lydfilosofien har fulgt med, og kun er blevet bedre. Jeg mener bestemt de er et lyt værd.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 21:07 |
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
Skyum skrev:
mkirkelund skrev:
|
|
|
|
4500 DKK for et s�t af deres top stander h�jtaler. Har desv�rre ikke lagt �re til d�n.
Men tror ikke man f�r meget bedre til prisen, hvis man er til en �ben - lys - lyd.
|
Det lyder da bestemt rimeligt, men hvad mener du med �ben og lys lyd hvis du ikke har lyttet til dem ? , og hvordan kan du mene man ikke kan f� bedre til prisen, igen uden at have lyttet til dem ? (bare s�dan for nysgerrighedens skyld )
|
Det er 99.32 jeg har lyttet til, og går udfra lydfilosofien har fulgt med, og kun er blevet bedre. Jeg mener bestemt de er et lyt værd. 
|
Ja men jeg mener da bestemt også de er et lyt værd 
|
|
 |
klausjensen
Bruger
Oprettet: 11-August-2008
Point: 86
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 23:54 |
|
 |
red_martians
Junior bruger
Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 36
|
Sendt: 05-April-2009 kl. 00:22 |
hvid du kigger mentor1 plejer de fleste også at sige dynaudio focus110 og/eller Excite X12 Det er virkelig små højttalere med utrolig dynamik. Synes næsten du skulle prøve dem, og så er det mesterligt dansk håndværk hele vejen igennem. både kabineterne og enhederne er der en dansker der har håndlavet.
http://www.soundstage.com/revequip/dynaudio_focus_110.htm
læs evt. længere ned hvor der er en sammenligning med B&W805. Ellers har fous110 bl.a. også vundet utallige test rundt omkring. især nordmændende og tyskerne er helt pjattede med dem. Excite X12 er ret ny og det er ret svært at finde testmaterialle på dem, men de spiller nu også ret godt.
|
 |
Sickboy
Bruger
Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Point: 249
|
Sendt: 05-April-2009 kl. 14:39 |
Tak for alle inputs. Og ja det er en jungle, men nu har jeg da f�et lidt at kigge p�  Det tyder ikke p� der er s� mange som har erfaringer med MK'er, nok m�ske fordi de betegnes som studio h�jtalere. Det med at h�re en r�kke forskellige h�jtalere i et rum er jo n�sten umulig. De er meget f� steder man kan f� lov til at l�ne et s�t hjem. Jeg kan n�sten kun komme i tanke om CSN-Teknik. Hmm sidder og kigger lidt på System Audios SA højtalere. De er flotte og lavet til at hænge på væggen. Hvem sælger dem i Danmark?
Redigeret af Sickboy - 05-April-2009 kl. 14:52
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 05-April-2009 kl. 14:44 |
Sickboy skrev:
Tak for alle inputs. Og ja det er en jungle, men nu har jeg da fået lidt at kigge på
Det tyder ikke på der er så mange som har erfaringer med MK'er, nok måske fordi de betegnes som studio højtalere.
Det med at høre en række forskellige højtalere i et rum er jo næsten umulig. De er meget få steder man kan få lov til at låne et sæt hjem. Jeg kan næsten kun komme i tanke om CSN-Teknik.
|
du kan også sagtens låne højtalere med hjem fra Hifi-klubben
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
|
Sendt: 05-April-2009 kl. 14:44 |
Hvis du er villig til at prøve XTZ, hvis de kan vægmonteres vel og mærke, har de 3 ugers try-and-buy. Så er du ikke tilfreds kan de leveres tilbage indenfor 3 uger.
|
 |