recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højttaler med basport på bagsiden ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højttaler med basport på bagsiden ?

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

B&W 607 kan godt lyde lidt skinger ved høj lydstyrke, efter jeg optimeret mine med hvad jeg havde og ikke havde, så lød de ganske hæderlige. Rotel a11 Tribute Topping E30,inakustik excelence usb, wbc gotham,canare 4S11,isoacoustics standere, diverse fødder,ikea skærebræt  

Hold da op. USB kabel til 400 kroner.
Det er godt at der er nogen der holder gang i branchen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

B&W 607 kan godt lyde lidt skinger ved høj lydstyrke, efter jeg optimeret mine med hvad jeg havde og ikke havde, så lød de ganske hæderlige. Rotel a11 Tribute Topping E30,inakustik excelence usb, wbc gotham,canare 4S11,isoacoustics standere, diverse fødder,ikea skærebræt  

Hold da op. USB kabel til 400 kroner.
Det er godt at der er nogen der holder gang i branchen.


Klaus

400kr er på ingen måder high end hvad prisen angår




Redigeret af gasolin - 26-Februar-2021 kl. 20:39
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 21:31
hvad betyder B-Stock ? Jeg tænker om man så kan reklamere over den fejl?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

hvad betyder B-Stock ? Jeg tænker om man så kan reklamere over den fejl?

1 gang om året køber vi alt ved Audiovector de kalder B stock

 

De har en vild kvalitets kontrol, så er der noget er det mikroskopisk. Vi har solgt 30-40 sæt og har ikke fundet noget på noget, eller hørt om nogle der har fået noget.

 

Eks. Hvis de ved en fejl kommet til at sende et sæt sorte i stedet for hvide til en kunde, og de sendes retur uden at have været åbnet er det er B stock. Da den har været ude af deres hænder. Osv.

 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 23:39

400 kroner er dyrt og du kan ikke høre forskel med mindre at du sammenligner med et defekt kabel.

De to andre beviser at snakeoil er guld værd!



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 04:23
De er vel næsten dyrere end guld ;)
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 10:10
Yamaha NS-555 og NS-777 har refleksporten bagpå. Der må vel kunne findes andre med bagudvendt refleksport? Da jeg købte mine fik jeg at vide, de ikke mere kunne købes i DK!! Det var de sidste, som Tricomp kunne få hjem... Kan nævnte højttalere stadig købes i DK alligevel, så er tilslutningsterminalerne altså placeret ret højt oppe på dem, i modsætning til mine gamle Jamo CBR 1302. Den ene ledning skulle lige forlænges vha. en stump ledning og en samlemuffe, da anlægget ikke kan flyttes hvorfra det står nu.

Og skulle diskanten være rigelig høj, kan man vel bare justere lidt på Treble-knappen. Det er vel det, den er der til?

Men de seneste indlæg kunne da flyttes over til "Den store kabeltråd"! LOL


Redigeret af mnielsen - 27-Februar-2021 kl. 10:13
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:



Men de seneste indlæg kunne da flyttes over til "Den store kabeltråd"! LOL

Fremragende idé.

Just for info, mine Buchardt S300 Mk.2 har også basport henne agter.

Og selvom der er en meget flot bas på mine højtalere, sidder jeg ikke med tilbagestrøget hår fra basporten.Smile


Redigeret af Hother - 27-Februar-2021 kl. 10:42
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:



Men de seneste indlæg kunne da flyttes over til "Den store kabeltråd"! LOL

Fremragende idé.

Just for info, mine Buchardt S300 Mk.2 har også basport henne agter.

Og selvom der er en meget flot bas på mine højtalere, sidder jeg ikke med tilbagestrøget hår fra basporten.Smile

LOLNæh... Men nu er refleksporten jo også, som nævnt BAGPÅ!LOL Mine højttalere er dem på billedet herunder. 777'erne var lige voldsomme nok i kabinetstørrelsen, såderfor valgte jeg 55'erne i stedet for.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 11:05
Dynaudio Excite X14 har også basport på bagsiden. 

 
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har lige fået et Audiovector QR 1 ind af døren og de spiller godt, lige indtil jeg spillede et bas tungt nummer, både forstærkeren og højttalerne kunne klarede det, men jeg oplevede en udsædvanlig stor mængde luft fra den lange smalle bassport i fronten (nearfield) og det kom bag på mig.

Hvorfor er det et problem?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har lige fået et Audiovector QR 1 ind af døren og de spiller godt, lige indtil jeg spillede et bas tungt nummer, både forstærkeren og højttalerne kunne klarede det, men jeg oplevede en udsædvanlig stor mængde luft fra den lange smalle bassport i fronten (nearfield) og det kom bag på mig.

Så meget at jeg tænker jeg skulle have valgt nogen med basport på bagsiden, men med alle de her butikker som stadig er lukket og corona,covid 19 og jeg alligevel ikke kan få et sæt med hjem da jeg ikke har bil, så må man nogen gange tage chancen (efter længere research).

Forstærkeren er en Rotel A11 Tribute

Hvad vil i råde mig til, evt nogen andre højtalere ?


Nu er det jo luft der flyttes, der skaber lyden. Synes selv det er skønt når man fysisk kan mærke dybbas, foretrækker dog større enheder vs basport. Men virkningen er den samme, bassen går direkte i mellemgulvet og giver en fysisk oplevelse ligesom når man er til live koncert.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu