recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højttalere. Dali Mentor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye højttalere. Dali Mentor?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

problemet er i min verden ikke kun effektdelen.

jeg troede i sin tid at jeg kunne købe en god surroundreciever, og bruge forfrostærker delen til stereo, for sidenhen at udbygge til surround.

jeg lånte en masse forskellige med hjem, både samtidigt og over et par måender, og måtte konstaterer at samtlige (fra 7k-22k) var så ringe at de var værdiløse ift det jeg skulle bruge dem til. pre/forforstærker delen var så talentløse at jeg endte med en tokanals forforstærker, og har opgivet drømmen om surround indtil man har råd til noget ordentligt. 

Ja men det er jeg da enig med dig i, men hvis vi spoler tilbage og ser hvad trådsterter starter med at spørge om, så er det om der er forskel på Dali Mentor og Dali Concept, og oplyser også at han har en Onkyo 606, og så er det jeg mener at Mentor nok kræver lidt mere, hvor imod en Concept serie på en onkyo 606 nok passer bedre

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:16

606'eren går i knæ på en Concept 10, så generelt set skal der kigges enten anden forstærker eller også skal der nogle mindre højttalere til.

De 65 watt i mit tilfælde kommer fra lille Meridian blok.

Vi kan fint blive enige om, at surround ALDRIG kan gøre det ud for et godt stereo-anlæg, men det hele afhænger af behov, pengepung og fremtidige ønsker.

Personligt har jeg skilt tingene af og lader surround suse i en indgang på stereo-anlæg'et når der skal film på. Så alt hvad der minder om surround er slukket når der lyttes musik. Men det fylder, koster og der skal være behov for det. Er der det ?

Og jævnfør en tråd andetsteds, så ville jeg nok kny mig med de nævnte højttalere. Her kører de nævnte 6'ere og en Mentor Vokal på 30 Kvm og jeg mangler sgutte hverken bas (har ingen sub) eller lydtryk og trådstarters rum er vel nok ca. en tredjedel til det halve af undertegnedes lokale.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

606'eren går i knæ på en Concept 10, så generelt set skal der kigges enten anden forstærker eller også skal der nogle mindre højttalere til.

De 65 watt i mit tilfælde kommer fra lille Meridian blok.

Vi kan fint blive enige om, at surround ALDRIG kan gøre det ud for et godt stereo-anlæg, men det hele afhænger af behov, pengepung og fremtidige ønsker.

Personligt har jeg skilt tingene af og lader surround suse i en indgang på stereo-anlæg'et når der skal film på. Så alt hvad der minder om surround er slukket når der lyttes musik. Men det fylder, koster og der skal være behov for det. Er der det ?

Og jævnfør en tråd andetsteds, så ville jeg nok kny mig med de nævnte højttalere. Her kører de nævnte 6'ere og en Mentor Vokal på 30 Kvm og jeg mangler sgutte hverken bas (har ingen sub) eller lydtryk og trådstarters rum er vel nok ca. en tredjedel til det halve af undertegnedes lokale.

Så vil jeg spørge dig om du mener en Onkyo 606 egner sig til Dali Mentor serien ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Så vil jeg spørge dig om du mener en Onkyo 606 egner sig til Dali Mentor serien ?

Det gør den, hvis det vel og mærke er en midlertidig løsning. Ellers ikke.

Forstærkeren fejler ikke noget rent kvalitetsmæssigt, men den falder ved siden af på et Mentor-setup.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Det gør den, hvis det vel og mærke er en midlertidig løsning. Ellers ikke.

Forstærkeren fejler ikke noget rent kvalitetsmæssigt, men den falder ved siden af på et Mentor-setup.

Så er vi fuldstændig enige, og det er selvfølgelig er dejligt sæt højttalere at starte op med, og når der så kommer en lidt mere egnet receiver til, så er det super.

Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:32
mon ikke han også vil opgraderer receiveren på et senere tidspunkt. Man skal jo starte et sted, og højtalerne er da også det mest fornuftige sted at starte.

Så kan manden jo bare punge ud til en Arcam AVR600 senere
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:36

Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

mon ikke han også vil opgraderer receiveren på et senere tidspunkt. Man skal jo starte et sted, og højtalerne er da også det mest fornuftige sted at starte.

Bestemt en god strategi, bare man ikke bliver skuffet over højttalerne pga. receiveren

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:42

Bestemt en god strategi, bare man ikke bliver skuffet over højttalerne pga. receiveren

Det er der en nem løsning på. Så går man til Helicon serien. Og sådan fortsætter det i det uendelige
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:44

Det er der en nem løsning på. Så går man til Helicon serien. Og sådan fortsætter det i det uendelige

Jeg mener bare at man jo ikke får det fulde indtryk af Mentor 6 med denne receiver, og det må man jo så ikke være skuffet over. 

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:51
Jeg tror nu at han vil blive imponeret, eftersom han opgraderer fra harbosound. Men det er da rart at vide, at højtalerne kan mere, end det man høre, ik?
På den måde kan han også blive motiveret, til at få opgraderet alt hans andet grej.

Men Hr. Pioneer prøv at tage din receiver med ned i hifiklubben, og prøve den sammen med højtalerne. Det ville være mit råd, uanset hvad serie du vælger.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 23:53

Jeg tror nu at han vil blive imponeret, eftersom han opgraderer fra harbosound. Men det er da rart at vide, at højtalerne kan mere, end det man høre, ik?
På den måde kan han også blive motiveret, til at få opgraderet alt hans andet grej.

Men Hr. Pioneer prøv at tage din receiver med ned i hifiklubben, og prøve den sammen med højtalerne. Det ville være mit råd, uanset hvad serie du vælger.

God idé

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 00:07

Ja, mentor er bedre end concept, men nu koster concept heller ikke det store, og med en kvalitetsforstærker er concept ikke så ringe, men det kan virke som et mismatch at skulle bruge en stor og halvdyr forstærker til en billig højttaler.

Under alle omstændigheder, så er det da bare at få sig et sæt mentor, og så være glad for at de spiller endnu bedre den dag man har råd til at opgraderer

Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu