recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye LG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye LG

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Anmeldelse af 60PK550 (Græsk model). Målt sortniveau 0.03cd/m2 Wink
nu kan da slet ikke vente på testen af en 950 serie på flatpanels.
har netop anbefaldet en og vente på netop den.
hvis resten også er blevet lidt bedre, ser det ud til at blive lidt af et røverkøb.
synes skærmen ser super ud design mæssig og hvis billedet også følger med

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Anmeldelse af 60PK550 (Græsk model). Målt sortniveau 0.03cd/m2 Wink

Virker lovende. Desværre står der intet om retention, som har været LGs største problem i 2009.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Anmeldelse af 60PK550 (Græsk model). Målt sortniveau 0.03cd/m2 Wink

Virker lovende. Desværre står der intet om retention, som har været LGs største problem i 2009.
det er vel nok pga. værdien af denne information.. jeg har endnu ikke læst om personer som har skrevet at fordi pana/philips/lg/samsung forsøgte fjerne og fejlede lidt, så har det ikke genereret oplevelsen for nogle..
 
jeg må tilføje at fordi jeg ser skyggerne på de sorte skærme en gang imellem, så gør det ikke oplevelsen dårligere i det omfang jeg ville kritisere det for meget.. men jo, det eksisterer..
 
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Anmeldelse af 60PK550 (Græsk model). Målt sortniveau 0.03cd/m2 Wink

Virker lovende. Desværre står der intet om retention, som har været LGs største problem i 2009.
det er vel nok pga. værdien af denne information.. jeg har endnu ikke læst om personer som har skrevet at fordi pana/philips/lg/samsung forsøgte fjerne og fejlede lidt, så har det ikke genereret oplevelsen for nogle..
 
jeg må tilføje at fordi jeg ser skyggerne på de sorte skærme en gang imellem, så gør det ikke oplevelsen dårligere i det omfang jeg ville kritisere det for meget.. men jo, det eksisterer..

Jeg forstår ikke helt, hvad du skriver i starten.

På bl.a. PS8000 har retention været så generende, at det har været nævnt i nogle anmeldelser, og endda haft indvirkning på den samlede bedømmelse.

Nogle mennesker har returneret LGs plasma, da retention var så generende. Andre har undladt at købe pga. retention.

Hvis du spørger ejere af LGs plasma, hvad tv'ets største mangel er, vil de nok nævne retention.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Et brunt TV kommer ikke ind i min stue uanset hvad. Nu ved jeg ikke om du har set en G20, men den er for mig tidløs og enkel i designet, hvilket jeg synes er flot. Smag og behag er forskellig og kan ikke diskuteres. Nu har ingen på dette forum set mit hjem, men jeg kan forsikre alle at der i den grad gås op i design og æstetik, så nej, billedkvalitet er IKKE den eneste faktor...Var det tilfældet havde jeg uden at blinke valgt "den brune fætter".

Min grund til at vælge en 50" Pana over en 50" LG er at jeg nu er på mit tredje Panasonic plasma tv som primært tv. Jeg har haft PX70, PX80 og nn X10. Alle har i den grad levet op til mine forventninger, så hvorfor ikke fortsætte så længe de gør det godt?

Min grund til evt. at hoppe på en LG i fremtiden skulle være størrelsen. Men jeg er forbeholden så længe at deres ry for meget retention mv. er til stede. Jeg har i flere år efterspurgt en skærm til menneskepenge som var 60". Pana har lavet en 65" til 40.000 kr.??? Den kunne jeg også finde på at overveje, men ikke til den pris og da slet ikke i brun!!

Men nu må vi se. Tror jeg springer over  i år. Vil også gerne have 3D, men forventer en del børnesygdomme som forhåbentligt er væk næste år og frem. Så kan man jo håbe at Pana åbner øjnene og indser at de skal lave en value for money skærm i 60" eller derover. Det er den vej udviklingen går tror jeg.

For nogle år siden var 42" et kæmpe tv at have i stuen og folk korsede sig nærmest. Nu er det den mest gængse størrelse. Der går ikke længe før denne plads overtages af en 50", og så er det vigtigt at være på forkant og kune tilbyde en 60" til en overkommelig pris for dem der bare vil have en der er lidt større end alle andre.

Venligst
Strange 
 
jeg har netop der samen behov som strange ,,, en 60 eller 65 plasma for menske penge... til min støre skufelse kom pana heler ikke i år med en fornuftig model i den størelse....nu prøver jeg aat kigger på alternativer... og der vile LG eller Samsung så komer på tele...
er der nogen der har købt LG.s nye skærm i omtalte størelse ??? eller evet havf mulighed at ser på den samt kvalitet af den ???
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:


Jeg forstår ikke helt, hvad du skriver i starten.

På bl.a. PS8000 har retention været så generende, at det har været nævnt i nogle anmeldelser, og endda haft indvirkning på den samlede bedømmelse.

Nogle mennesker har returneret LGs plasma, da retention var så generende. Andre har undladt at købe pga. retention.

Hvis du spørger ejere af LGs plasma, hvad tv'ets største mangel er, vil de nok nævne retention.
Værdien af en information som skulle skræmme købere, som ikke ser problemet..
 
Kan du ikke lige smide nogle links til alle de misinformationer som skulle lede til brugere som afleverede skærmen igen, eller?  igen anmeldelser er ikke "dagligdagsbruger" de ser og de vurderer så er den historie jo ikke længere.. avforums for LG ejere ser ikke ud til at vælte med utilfredse ejere, og jo, der er nogle som har set det men ikke at de solgte den og måske jo, et par anti-lg indlæg nu og der... Forum er ellers kendt for at stedet hvor folk skriver så meget negativt.. se bare dette forum.. 80% pana indlæg og masse opråb om hjælp..
 
jeg har haft min PQ6000 længe nok til at vurdere om de skygger som ses på sort skærm påvirker mit daglige brug. og det er ihvertfald ikke noget problem på den model.
Samme information har pio og pana ejere skrevet, så min påstand er pt. lige så meget værd som deres.
vi taler jo ikke burn-in.. var det problemet så ville jeg gerne være enig i om problemet kunne få mig til at vælge en anden skærm.
 


Redigeret af pendec - 21-Marts-2010 kl. 21:40
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 12:58
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
parasound Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 13:25
så har vi læst denne test og er den så meget bedre end ps 8000 og den koster jo ca 4000kr.- mere end ps 8000kr.-
 
Så hvad skal jeg købe en lg 50 ps 8000 og spare ca 4000kr.- eller købe denne nye model fra lg en lg 50 pk 950n
 
parasound,
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 13:30
Uden selv at have set den nye skærm, så lyder det som om den vigtigste grund til at vælge den fremfor ps8000 skulle være sortniveauet, og dlna funktionerne.

Personligt opfatter jeg ikke sortniveauet på ps8000 som problematisk, men det er jo en personlig overvejelse, ligesom dlna ikke er et behov for mig, da jeg bare sætter en extern harddisk til ps8000's usb indgang, og det virker fint for mig.

Ellers så giv 950'eren et par måneder, så ligger den nok på de samme ca 10000 kr som ps8000 gjorde da jeg købte mit i juni sidste år.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
parasound Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 13:42
har fået en god pris på 8800kr.- med levering og 4 års serviceordning på ps 8000 og der gå vel ikke meget langt tid før man ikke kan købe ps 8000
 
så hvad har du at sige  dårligt/godt om ps 8000 har selvfølgeligt læst meget om den på nettet
 
parasound
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 13:51
Tjah, som det også nævnes i den nye test, så er retention nok det største problem med LG's plasmaskærme - personligt er det ikke noget jeg oplever ofte nok eller slemt nok til at det er noget egentligt problem i praksis, jeg synes fordelene ved et godt billede (i forhold til lcd) overstiger ulemperne.

Designet er fantastisk flot IMO, langt flottere end Panasonics modeller, lyden er efter min mening over gennemsnittet for nyere fladskærme, specielt de helt tynde.

Deinterlacing/upscaling af SD materiale (TV/DVD) synes jeg er synligt bedre end på de Panasonic skærme jeg har set (PZ80, X10, G10), til gengæld er der lidt mere dithering støj end hos Panasonic, men det ses kun hvis man er tættere end ca. 1 meter fra skærmen.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
parasound Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 14:01
Men Rogueagent  har du nogen kendskab forskel på ps 8000 og ps 3000 der er ca 2000kr.- forskel og da købe en ps 3000 til ca 6000kr.- se på den i nogen år hvor derefter købe en pk 950n til ca 8000kr.-
 
men er der nogen rigtigt forskel på ps 8000 og ps 3000 kun at der er 3 hdmi stik i ps 3000 hvor der er 4 i ps 8000 og usb stik i ps 8000 tager film og film i hd  og det gøre det ikke i ps 3000 er det kun den eneste forskel Rogueagent
 
parasound,
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu