recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nye produkter - Hvad kan man kræve?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnye produkter - Hvad kan man kræve?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: nye produkter - Hvad kan man kræve?
    Sendt: 04-December-2011 kl. 19:11
skal siges jeg har INTET negativt at sige om et produkt jeg har købt, produktet er super lækkert, og det er nærmest en tråd for at få rettet mit barometer ind
 
egentligt et seriøst spg.
 
Jeg har et stort problem, jeg er perfektionist, går meget op i at tingene er i orden, hvilket er for at sige det på godt jysk, PISSE irriterende.
 
jeg har sgu meget svært ved at være tilfreds med noget der er har småfejl vedhæftet.
 
Pixelfejl, ridser og så videre..
 
Har gjort jeg f.eks. kun køber tv med pixel garanti, og betaler for det, og virkelig tjekker en vare efter før jeg tager den med hjem.
 
har nu smidt 20k for et sæt design højtalere.
 
Og fået skide god service, og intet galt med kæden, men har meget svært ved at være helt tilfreds med disse højtalere..
 
Hvad er egentlig for meget..
 
For det første skulle der en del rengøring til..
 
1. siderne var fyldt med rester fra enten labels eller klister (gætter mig til Q mærker fra en produktion) så måtte bruge godt 20 minutter på at polere begge højtalere for at få det hele af. det er næsten af
 
2. højtaleren har chrome lister, og ved siden af det noget støbt gummi, der var 2-3 plamager af gummi på disse chromelister, som skulle fjernes med en negl, heldigvis uden jeg skadede listen.
 
3. lakeringen af Aluet er på flader rigtig pæn men der er et par løbere på endefladerne.
 
4. de chromelister der er, har et hak ned i toppen, kan dog kun ses i lys fra rigtig vinkel.
 
5. de har også et par steder hvor de er uheldigt bukket, så de ikke sidder pænt på.
 
6. hak ind i gummi overfladen i fronten hvor enhederne sidder, som om man lige har trykket en negle ind.
 
var så heldig med kassen da jeg pakker ud til den ene højtaler da hele kassen gav op i limningen, i det jeg pakkede den ud som vejledning (man skal åbne så vende det hele, derefter løfte kassen af)
 
Det er alt sammen småting, det er ting ingen andre ser. men ting som irritere mig.
 
men det er vel ikke noget man reelt kan tillade sig at være negativ over. sådan er det vel bare med nye produkter?


Redigeret af Rasmusdc - 04-December-2011 kl. 19:34
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:17
Må man spørge hvilken højtalere du har anskaffet dig?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:20
Fazon F5´ere fra DALI
 
TIL input så tror jeg 90% af den danske befolkning ville kunne kigge på dem jeg har i stuen lige nu, og ikke se noget galt med dem.
 
og højtaleren funktionelt er sund, og lyder som en drøm. den rammer lige i mit hjerte med lyden.
 
og tror jeg er miljø skadet efter 3 år hos B&O.. især når vi så hvordan vores Q afdeling sorterede aluminiums dele, de kunne sortere ting fra jeg kiggede på i timer uden at finde fejl.


Redigeret af Rasmusdc - 04-December-2011 kl. 19:22
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:21
Når jeg køber noget nyt AV-udstyr, så forlanger - og forventer jeg, at det er aldeles og helt uden fejl. Og det mener jeg reelt at man skal og må forlangeSmile Jeg må så også sige, at jeg aldrig har modtaget noget, som ikke var, som jeg forventede det nyindkøbteSmile

Redigeret af Hother - 04-December-2011 kl. 19:22
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:23
Umiddelbart - i henhold til din beskrivelse - så lyder de som noget makværk. Specielt den med en løber i lakken ville jeg under ingen omstændigheder kunne acceptere. Man køber jo heller ikke en bil med løbere i lakken.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:25
okay..
 
Jeg står netop i den situation, at en returnering betyder en retunering og ikke en ombytning, tror ikke på de kan levere noget bedre end det her..
 
bare det at man skal igang med at rengøre højtalere for klisterrester i 20 minutter fra de er pakket ud (og nej der var ikke klistermærker reklamer på) var en stor skuffelse, tog en del af den barnlige glæde ud af det.
 
Og jeg har det normalt sådan, at selvom vi har råd til det. så har jeg det altid dårligt når jeg bruger beløb som kan ses som lidt store, og derfor skal der ikke meget til, før jeg er skuffet.
 
har ikke brugt min Z3000 i 1 år pga let buzzing, tror den har kørt i 100 timer ialt, i alt den tid vi har haft bio´en.
 
tror egentligt jeg er nået frem, til den konklusion, at enten så bliver det brugt i fremtiden med købte defekter, eller intet...
 
Købte også et MEGET billigt Nyt D5005 46" til 4995kr istedet for et D8005 som jeg ville have, fordi jeg simpelthen ikke kunne acceptere clouding i et tv til 13000kr.


Redigeret af Rasmusdc - 04-December-2011 kl. 19:30
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:

Umiddelbart - i henhold til din beskrivelse - så lyder de som noget makværk. Specielt den med en løber i lakken ville jeg under ingen omstændigheder kunne acceptere. Man køber jo heller ikke en bil med løbere i lakken.
 
det er om man kan kalde det løber..
 
Alu´en har jo en ende ud imod fronten af højtalen, og det er jo nok et sted det næsten er umuligt at lave en pæn overflade, derfor man normalt laver et BUK, eller en liste man smækker på (også i biler, ingen biler har pæne ender, de har normalt buk.
 
det man kan se er som om den er nogenlunde hele vejen ned, et sted i ca 1 cm der er den så enormt tynd i lakken, så det rå alu næsten træder igennem. men som sagt det kan kun ses hvis mit fjæs er helt oppe i højtaleren.
 
DET skal ENDELIG ikke tages som en KLAGE over et produkt fra DALI, som jeg ser som fantastisk, og falder design mæssigt lige i min smag.
 
det er jo også i starten af produktets leve tid, kan væer de får styret proceserne ind.
 
Min MOTIF LCR havde også mange af de ting, det er bare lettere at acceptere på en center til 2995 end et sæt højtalere til 20k
 
Højtaleren har mange ting, som jeg også regner med er normalt, f.eks. når man virkelig sætter den under lys, så har overfladen små ujævnheder. men kan ikke ses i alm dagslys, men det er fordi det er et støbt emne som er lakeret.. du får ikke perfekte overflader i støbt alu, så skal det VIRKELIG poleres. kan huske vi gjorde det ved de runde BV4 rammer (de flade var fræst og slebet) og de polertimer der skulle i de rammer, ville gøre at sådan en højtaler ikke var til at komme til for penge.


Redigeret af Rasmusdc - 04-December-2011 kl. 19:32
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

okay..
 
Jeg står netop i den situation, at en returnering betyder en retunering og ikke en ombytning, tror ikke på de kan levere noget bedre end det her..
 
bare det at man skal igang med at rengøre højtalere for klisterrester i 20 minutter fra de er pakket ud (og nej der var ikke klistermærker reklamer på) var en stor skuffelse, tog en del af den barnlige glæde ud af det.
 
Og jeg har det normalt sådan, at selvom vi har råd til det. så har jeg det altid dårligt når jeg bruger beløb som kan ses som lidt store, og derfor skal der ikke meget til, før jeg er skuffet.
 
har ikke brugt min Z3000 i 1 år pga let buzzing, tror den har kørt i 100 timer ialt, i alt den tid vi har haft bio´en.


Kan det tænkes, at du har fået et sæt fra en tidlig produktions serie?
Den er jo ret ny i deres højtalere program, så måske du skulle tag en kontakt med Dali fabrikken og forlæg dem problemet.


Redigeret af kskruger - 04-December-2011 kl. 19:33
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

okay..
 
Jeg står netop i den situation, at en returnering betyder en retunering og ikke en ombytning, tror ikke på de kan levere noget bedre end det her..
 
bare det at man skal igang med at rengøre højtalere for klisterrester i 20 minutter fra de er pakket ud (og nej der var ikke klistermærker reklamer på) var en stor skuffelse, tog en del af den barnlige glæde ud af det.
 
Og jeg har det normalt sådan, at selvom vi har råd til det. så har jeg det altid dårligt når jeg bruger beløb som kan ses som lidt store, og derfor skal der ikke meget til, før jeg er skuffet.
 
har ikke brugt min Z3000 i 1 år pga let buzzing, tror den har kørt i 100 timer ialt, i alt den tid vi har haft bio´en.


Kan det tænkes, at du har fået et sæt fra en tidlig produktions serie?
Den er jo ret ny i deres højtalere program.
 
det er også sådan jeg tænker det... men skal jeg som kunde så bare acceptere at sådan er det, hvis man vil have nye produkter tidligt i livstiden?..
 
ligesom man ved den første bil i en serie, har fejl indtil de faceliftede udgaver kommer, hvor man har løst de små problemer man ikke fangede i design fasen..
 
er godt klar over højtaleren har et par design bøver, som gør at den er en udfordring at producere
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:35
Det lyder ikke som en løber. Men stadigvæk synes jeg det lyder lidt sølle - specielt når man sammenligner med andre dyre hifi produkter som b&o.

Du kunne jo evt. smide nogle billeder op?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:36
Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser.
 
netop det problem jeg har, og ville sgu gerne ligge det fra mig... seriøst.. tror også gerne konen ville have det.. eftersom hun godt ved det gør ondt på mig når hun lige ved et uheld tyrer en controller ind i en fladskærm (ja er sket) eller kaster med Harmony one´en, eller forsøger at skjule et dybt hak hun har lavet ned i en dyr ny rustfri bordplade i et nyt køkken...
 
problemet er bare jeg egentligt aldrig bliver glad for produkterne, og derfor i de fleste tilfælde helt lader være med at købe..
 
men har nu også været uheldig. bedste historie er købet af min helt nye Altea FR TDI...
 
hvor jeg holdte alt jeg opdagede i mig, men bare fik det fikset stille og roligt, men der var så mange ting, at forhandleren helt selv, endte med at bestille en helt ny bil hjem, og byttede vores anden efter 4000km..
 
skal så siges den nye på 1 1/2 år havde garanti rep for 80.000kr (og nej man er ikke perfektionist når man kører til værksted med en bil der siger engine malfunction) har generelt også bare været uheldig... (købte så fransk, fordi hvad fanden alt går i stykker så kan det lige så godt være billigt, og har nu kørt 122k uden issues.. lortebil, gå i stykker så jeg kan få mig noget lækkert at køre i)


Redigeret af Rasmusdc - 04-December-2011 kl. 19:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu